Prymat zakłada 35-proc. wzrost sprzedaży w br.
Więcej Prymatu i Kucharka w sklepach
Minione półrocze Prymat, lider na rynku przypraw (23,26% udziałów ilościowych na rynku przypraw total: przyprawy jednorodne, mieszanki i uniwersalne, MEMRB styczeń - luty 2004) może zaliczyć do wyjątkowo udanych. Firma nawiązała nowe kontakty handlowe z polskimi i zagranicznymi sieciami, a w pozostałych znacznie poszerzyła dostępny asortyment produktów. Firma przewiduje w tym roku wzrost sprzedaży o 35% do 140 mln złotych.
- Jesteśmy obecni niemal we wszystkich zagranicznych sieciach handlowych, nasze produkty mogą też kupować klienci polskich sieci w całym kraju - mówi Radosław Kasperowicz, dyrektor handlowy firmy Prymat. Po raz pierwszy w tym roku klienci sieci Kaufland mogą kupić kilkanaście przypraw pod marką Prymat oraz pod marką KUCHAREK przyprawę uniwersalną do potraw i kostki rosołowe. - Jesteśmy także w trakcie przygotowań do uruchomienia produkcji kostek rosołowych pod marką własną dla sieci Kaufland, które trafią na rynki: czeski, węgierski, słowacki, chorwacki no i oczywiście polski - dodaje Michał Pleszak, szef działu klientów kluczowych. Prymat wprowadził 18 nowych przypraw do sieci Real, gdzie obecnie można kupić 38 produktów pod marką Prymat oraz kostki rosołowe i przyprawę do potraw KUCHAREK. - W sieci Carrefour obecnych jest w tej chwili 26 rodzajów przypraw Prymat - w tym roku wprowadziliśmy 19 nowych produktów oraz oczywiście obecny jest KUCHAREK, zaś w sieci Geant można kupić oprócz KUCHARKA kostek i przyprawy do potraw blisko 50 rodzajów przypraw Prymat. Na stoiskach z owocami i warzywami w sklepach Geant pojawią się dodatkowe stojaki z naszymi produktami - wyjaśnia Michał Pleszak.
W strategii sprzedażowej Prymatu równie istotne są polskie sieci handlowe i rodzime hurtownie. Od tego roku produkty firmy Prymat dostępne są w sieci handlowej Polomarket (120 sklepów). - Nasze produkty są najwyższej jakości, stąd bez obaw zostaliśmy wyłącznym producentem przypraw, jakie oferowane są, oprócz marek własnych, w sklepach sieci Polomarket. - mówi Radosław Kasperowicz. Przyprawy Prymat oraz przyprawa do potraw i kostki rosołowe KUCHAREK, a także marka ekonomiczna Asta obecne są w sieci Delikatesy Centrum i Marcpol. - Dla sieci handlowej Agrocoop opracowaliśmy system zarządzania półką z przyprawami, sklepy tej sieci oferują klientom pełen asortyment marki Prymat i Asta, a także przyprawę i kostki KUCHAREK - dodaje Rafał Wodecki , szef działu sprzedaży. Przyprawy Prymat oraz kostki i przyprawę KUCHAREK będą mogli także kupić klienci sieci Jaskółka, Topmarket i Piotr i Paweł. - Nawiązaliśmy także współpracę z dwoma kolejnymi hurtowniami Marspol i Baćpol, gdzie jesteśmy obecni z pełnym asortymentem - kończy Rafał Wodecki.
Prymat sp. z o.o. z Jastrzębia Zdroju istnieje od 1983 roku. Początkowo była to niewielka, rodzinna firma zajmująca się produkcją przypraw i koncentratów spożywczych. Z czasem firma unowocześniła i rozwinęła produkcję. Sukcesem okazało się wprowadzenie na rynek przyprawy do potraw KUCHAREK. To obecnie lider na rynku uniwersalnych przypraw do potraw. W ciągu 20 lat Prymat stał się jednym z czołowych, polskich producentów przypraw, mieszanek przyprawowych i kostek rosołowych. Według badań MEMRB styczeń-luty 2004 Prymat jest liderem całego rynku przypraw w kraju (23,26% udziałów ilościowych na rynku przypraw total: przyprawy jednorodne, mieszanki i uniwersalne). Firma oferuje swoje produkty pod markami Prymat, Asta i KUCHAREK.
Prymat przywiązuje najwyższą wagę do stałego nadzoru nad procesami produkcyjnymi oraz rygorystycznej selekcji surowców, dzięki czemu uzyskuje produkty najwyższej jakości. Potwierdzają to otrzymane przez firmę wyróżnienia i certyfikaty: Prymat otrzymał m.in. dwa Medale Europejskie za przyprawę do potraw KUCHAREK i kostki rosołowe KUCHAREK, prawo do oznaczania przyprawy KUCHAREK znakiem jakości "Q". Firma posiada Certyfikat Systemy Zarządzania Jakością PN-EN ISO 9001:2001, PN - EN ISO 14001:1998 oraz Certyfikowany System Zapewnienia Bezpieczeństwa Zdrowotnego HACCP.
Spółka zamknęła 2003 rok następującymi wynikami:
o Obroty netto - 106 mln złotych ( w 2002 - 89 mln zł, w 2001 - 84 mln zł)
o Nakłady na inwestycje - 6,5 mln zł (w 2002 5,4 mln zł, w 2001 - 2,4 mln zł)
Dołącz do dyskusji: Prymat zakłada 35-proc. wzrost sprzedaży w br.