Polsat wycofuje z internetu kabaret „Młodzi i Moralni”. Tłumaczy to kampanią wyborczą
Z platformy streamingowej i profili społecznościowych Polsatu usunięto ostatnie odcinki show „Kabaret na żywo. Młodzi i Moralni”. Nadawca uzasadnia, że nie chce, żeby jego treści były wykorzystywane w kampanii wyborczej.
Na platformie Polsat Box Go nie ma obecnie żadnego odcinka z emitowanego od miesiąca trzeciego sezonu show „Kabaret na żywo. Młodzi i Moralni”. Można oglądać jedynie poprzednie dwa sezony, a także wcześniejszą odsłonę programu, z podtytułem „Nowy skład”.
Podobnie jest na kanale youtube’owym Polsatu: najnowsze skecze z „Młodych i Moralnych” są z wiosny br.
Potwierdza to Kabaret Młodych Panów, współtworzący cykl „Kabaret na żywo”. - Zdajemy sobie sprawę, że zostały ściągnięte wszystkie materiały o „Młodych i Moralnych” z Facebooka, YouTuba i platformy Polsatu. Jaki jest powód decyzji, nie wiemy. Również nie został puszczony nasz trzeci skecz, który był nagrywany na czwartkowym nagraniu - przekazali artyści serwisowi Plejada.
Według anonimowych źródeł z produkcji „Kabaretu na żywo” w odcinku pokazanym w zeszłą niedzielę nie znalazł się skecz mocno krytyczny wobec obecnej władzy. Zagrano go wcześniej na próbie, nie wzbudził wtedy zastrzeżeń u realizatorów.
Rzecznik Polsatu mówi o kampanii wyborczej
Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Telewizji Polsat, potwierdził, że nadawca wycofał z internetu ostatnie odcinki „Kabaretu na żywo”. - Nasza decyzja jest związana z tym, że nie chcemy, żeby nasze programy były wykorzystywane przez jakikolwiek podmiot sporu politycznego w toczącej się obecnie kampanii wyborczej. Nasze programy były, a nie powinny być wykorzystywane w trwającej kampanii - uzasadnił.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
We wrześniu br. pierwsze trzy odcinki nowego sezonu „Kabaretu na żywo. Młodych i Moralnych” oglądało średnio 1,22 mln osób, co przełożyło się na 9,50 proc. udziału stacji w rynku wśród wszystkich widzów, 8,90 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,76 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
O programach kabaretowych Polsatu w kontekście politycznym głośno było latem ub.r. Stacja w ramach transmisji na żywo z festiwalu kabaretowego w Koszalin pokazała skecz Neo-Nówki o kłótni ojca i syna na temat bieżącej polityki. Wielu uznało, że w skeczu kpiono z PiS i jego wyborców.
Występ szybko stało się hitem internecie: na kanale youtube’oym Neo-Nówki ma obecnie 13 mln odtworzeń. Nadal jest też dostępny na kanale Polsatu, gdzie obejrzano go 9,6 mln razy.
We wrześniu br. Polsat Box Go odwiedziło 2,26 mln internautów, spędzając średnio po 2 godziny, 3 minuty i 36 sekund (dane z badania Medianapel). Natomiast kanał youtube’owy Polsat ma 1,3 mln subskrybentów, a zamieszczone tam 8,4 tys. materiałów zanotowało łącznie 1,8 mld odtworzeń.
Według danych Nielsen Audience Measurement we wrześniu br. średnia widownia minutowa TVP1 wynosiła 344 880 osób, co dało 6,78 proc. udziału w rynku oglądalności (po spadku rok do roku o 9,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat wycofuje z internetu kabaret „Młodzi i Moralni”. Tłumaczy to kampanią wyborczą