Podróżni zauważają reklamy na kopertach
Od października 2002 roku osoby podróżujące polską koleją mają okazję zauważyć nowy nośnik reklamowy - koperty reklamowe do biletów kolejowych. Koperty reklamowe do biletów komunikacji kolejowej - to nowe - skuteczne i elastyczne narzędzie w bezpośrednim dotarciu do odbiorcy. Ze względu na skalę zastosowania tego nośnika - ma on charakter masowy.
„Miesięcznie dystrybuujemy za pośrednictwem kas biletowych od 4,5 do 6,5 mln kopert reklamowych wraz z biletami” – mówi Izabela Petru – Marketing Manager w firmie Begimo S.A.
Koperty są doskonałym sposobem na reklamowanie np. dóbr FMCG, farmaceutyków, a także akcesoriów turystycznych, czy ubezpieczeń. Zastosowanie kopert stwarza też możliwości poszerzenia informacji reklamowej przez wprowadzenie insertów reklamowych czy też kuponów rabatowo – konkursowych.
Z badań ankietowych prowadzonych od 17 – 24 stycznia 2003 na wybranych dworcach kolejowych wynika, że blisko 80% respondentów dobranych proporcjonalnie pod względem płci, wieku i zaawansowania podróży zauważyło reklamę na kopercie, w której znajdował się bilet. 38,6 % zapamiętało czego dotyczył przekaz. Większość podróżnych zwróciła uwagę na reklamę na kopercie na peronie i w czasie podróży. 56% podróżnych dostrzegała potrzebę dodawania kopert do biletów, argumentując to ich estetycznym wyglądem, łatwością utrzymania kilku biletów w jednym miejscu oraz trendami z Europy Zachodniej.
Podróżny ma przynajmniej trzykrotny kontakt z reklamą na kopercie, a także czas niezbędny do zapoznania się z informacjami. Istotnym aspektem w ulokowaniu budżetów reklamowych ma koszt dotarcia. CPT dla grupy docelowej: osoby podróżujące pociągami wynosi 250 zł netto. Kampanie reklamowe można regionalizować poprzez dystrybucję kopert w wybranych województwach, miastach, dworcach.
Organizacją kampanii reklamowych, prowadzonych w oparciu o sieć kas biletowych, oraz sprzedażą powierzchni reklamowej zajmuje się warszawska firma Begimo S.A. – będąca jednocześnie producentem kopert do biletów.
Dołącz do dyskusji: Podróżni zauważają reklamy na kopertach