Paweł Nowak: Za 10 lat nie będziemy w kiosku kupować prasy tylko gumy do żucia i prezerwatywy
O rozwoju PressPada, rynku cyfrowej prasy i blogowaniu portal Wirtualnemedia.pl rozmawia z przedsiębiorcą Pawłem Nowakiem.
Paweł Nowak swoją karierę w sieci zaczynał jako bloger. Przez kilka lat prowadził Apple Blog, popularną polską witrynę poświęconą produktom giganta z Cupertino. Potem nagrywał też internetowe filmy. Współpracował przy tym między innymi z Karolem Paciorkiem i Włodkiem Markowiczem, którzy dzisiaj polskim internautom znani są przede wszystkim z kanału Lekko Stronniczy na YouTube. Dziś Paweł Nowak pisze sporadycznie, ale przyznaje, że kiedyś bardzo chciałby znaleźć na to więcej czasu.
- Strasznie chciałbym wrócić do blogowania, ale robienie tego fulltime to już zamknięty rozdział w moim życiu. Teraz żyję startupami i na tym skupiam swoją energię - dodaje.
Blogosferę porzucił ze względu na swój największy dotychczasowy projekt - stworzony w 2011 roku PressPad, internetową platformę dla wydawców prasy. Choć angażuje się w różne biznesowe przedsięwzięcia, obecnie to właśnie ta inicjatywa jest jego oczkiem w głowie. PressPad to system, pozwalający w prosty i stosunkowo mało kosztowny sposób tworzyć magazyny w wersji na iPada. Z usługi skorzystały już między innymi Polsat, „Czas Kultury” i „Akcjonariusz”, ale twórcy nie ukrywają, że od początku celowali w rynek globalny. Szybki rozwój zaowocował - niedawno w ramach organizowanej przez Google akcji „Do IT with Poland” PressPad został zaproszony do Chicago, gdzie wziął udział w prestiżowym konkursie TechWeek Launch. Tam zespół polskiego start-upu miał okazję z bliska zobaczyć jak działają dziesiątki innych tego typu firm z całego świata - Nowak uznaje to za cenną lekcję.
- Każdego dnia w zespole zastanawiamy się czy robimy swoją pracę dobrze, a na TechWeek i podobnych imprezach dowiadujemy się, że tak. Że popełniamy te same błędy, że odnosimy te same sukcesy co inni - mówi.
Cała rozmowa o rozwoju PressPada, rynku cyfrowej prasy i blogowaniu na drugiej stronie artykułu.
Dołącz do dyskusji: Paweł Nowak: Za 10 lat nie będziemy w kiosku kupować prasy tylko gumy do żucia i prezerwatywy