Nowy logotyp Appetity
Firma Ziołoplex dokonuje zmian w zakresie pozycjonowania swoich produktów
Ziołopex, firma o silnym potencjale marketingowym i strategii, zakładającej zdobycie mocnej pozycji na rynku przypraw, dokonuje znaczących zmian w zakresie pozycjonowania swoich produktów. Najważniejszym posunięciem, które okazało się prawdziwym sukcesem - jak wynika z wypowiedzi Pawła Grzegorka, Kierownika Działu Marketingu w firmie Ziołopex - była decyzja o zmianie logotypu marki, do tej pory wyraźnie identyfikowanej, także graficznie, z marką producenta, a od niedawna funkcjonującej na rynku samodzielnie.
- Appetita jest stosunkowo młodą marką. Skąd pomysł, aby po niecałym roku zmienić jej logotyp?
P. G. - Wprowadzeniu Appetity na rynek towarzyszyła zmiana pozycjonowania naszych przypraw zarówno w obszarze emocjonalnym, jak i funkcjonalnym. Stworzona dla Appetity długoterminowa strategia "Umbrella Brand" zakłada sukcesywne rozciąganie marki o nowe kategorie. Do tej pory nazwa firmy Ziołopex występowała na opakowaniu przypraw opatrzonych logotypem Appetity jako swoisty "zawór bezpieczeństwa", ponieważ nazwa firmy, jednocześnie postrzegana przez konsumentów jako marka, funkcjonowała na rynku od lat 90. Przeprowadzone ostatnio badania wykazały jednak, że Appetita ma już na tyle silną pozycję rynkową, że z powodzeniem może samodzielnie funkcjonować.
- Czy nowy logotyp pojawi się na wszystkich produktach marki Appetita, czy tylko w nowej kategorii przypraw?
P. G. - Zmiany te będzie stopniowo określał rynek, ale na tym etapie można powiedzieć, że wszystkie nowe kategorie, które będą wprowadzane przez naszą firmę pod marką Appetita będą występowały bez nazwy Ziołopex w logotypie. Będzie on oczywiście producentem tej marki jak również swoistego rodzaju gwarantem jakości oferowanych produktów.
- Dlaczego w logotypie położono nacisk na markę, a nie na firmę?
P. G. - Firma jest jedna, ale nie oznacza to, że nie może mieć w swojej ofercie marek różnie pozycjonowanych, np. Appetita (value), czy Coneser (economy). Ziołopex, jako zakład produkcyjny posiada w swoim portfolio kilka marek, które powinny być przez konsumenta rozróżniane. Umieszczenie wszystkich pod "kloszem" Ziołopexu takiego różnicowania nie gwarantuje.
Dołącz do dyskusji: Nowy logotyp Appetity