Nowa odsłona telewizji interaktywnej iTVP
W nowym serwisie iTVP oferuje dostęp do programów TVP na żywo i w trybie na żądanie, aktualne informacje oraz mechanizmy społecznościowe. Co jeszcze?
Od 15 stycznia udostępniona jest testowa wersja nowego serwisu itvp.pl, która oferuje dostęp do programów TVP na żywo i w trybie na żądanie, aktualne informacje oraz mechanizmy społecznościowe.
„iTVP jest jednym z kilku strategicznych kierunków rozwoju Telewizji Polskiej” – zdradza Marcin Bochenek, członek Zarządu TVP ds. technologii i rozwoju.
iTVP w nowej wersji udostępnia programy Telewizji Polskiej we własnych kanałach interaktywnych – Informacje i publicystyka, Kultura i rozrywka oraz Sport (w przyszłości planowane są kolejne kanały np. Edukacja). Kanały te będą miały ramówki złożone z programów emitowanych równolegle w TVP oraz materiałów dostępnych w trybie na żądanie. iTVP zapewnia także dostęp do najświeższych informacji, które są publikowane w formie tekstów ilustrowanych zdjęciami lub materiałami wideo. Docelowo w telewizji interaktywnej iTVP znajdą się wszystkie programy TVP i wiele materiałów z archiwum telewizji publicznej.
„Obecnie w serwisie są katalogi TVP1, TVP2 i TVP3, w przyszłości pojawią się katalogi wszystkich kanałów tematycznych telewizji publicznej. Programy będzie można wyszukać także w katalogu ogólnym lub w wyszukiwarce. Codziennie w iTVP udostępniane są nowe programy, które po emisji równoległej z emisją antenową trafiają do katalogu wideo na żądanie” – mówi portalowi „Wirtualnemedia.pl” Leszek Bogdanowicz, szef Ośrodka Mediów Interaktywnych TVP.
W tej chwili w bazie „na żądanie” jest około 3,5 tys. tytułów. Są to programy między innymi kulturalne, sportowe, rozrywkowe, edukacyjne, informacyjne, publicystyczne, dla dzieci, historyczne z wszystkich anten TVP oraz transmisje wielu ważnych wydarzeń kulturalnych, społecznych i sportowych, a także produkcje własne iTVP. Wśród nich są np. „Oficerowie”, „Duże dzieci”, „Podróże ze smakiem”, „Laboratorium”, „Symulator faktu”, „Sprawa dla reportera”, „Ale jazda”, „Podróżnik”.
„Większość audycji będzie udostępniana bezpłatnie, przy wybranych programach będą emitowane reklamy, jednak bloki reklamowe będziemy się starali skracać do minimum. Reklamy będą zamieszczane w formie spotów takich, jakie są emitowane na antenach TVP. Odpłatne będą wybrane usługi np. dostęp do programów przed ich emisją w TVP lub dostęp do materiałów archiwalnych emitowanych dużo wcześniej” – dodaje Bogdanowicz.
Opłaty wyniosą od 3 do 5 zł.
Telewizja interaktywna iTVP po raz pierwszy wprowadza też zaawansowane mechanizmy społecznościowe, dzięki którym widzowie mogą oceniać i komentować materiały, dyskutować oraz decydować o tym, które treści są najlepsze i najciekawsze. Wprowadzona została funkcja tagów, czyli słów kluczowych, dzięki którym każdy widz może opisać materiały wideo. Dzięki tej funkcji inni internauci będą mogli łatwiej znaleźć interesujące ich treści. W iTVP pojawi się także tzw. szpieg, który umożliwi śledzenie tego, co robią w serwisie inni użytkownicy oraz m.in. sprawdzenie, który materiał w danym momencie cieszy się największą popularnością. Widzowie będą mogli także układać własne ramówki na podstawie tego, co ich najbardziej interesuje. W przyszłości iTVP będzie także publikować materiały zdjęciowe i wideo udostępniane przez widzów.
Do końca stycznia wersja testowa nowego serwisu iTVP, do której internauci mogą zgłaszać swoje uwagi, będzie dostępna równolegle z dotychczasową wersją telewizji interaktywnej. Później nowy serwis iTVP zastąpi ją na stałe. Docelowo iTVP oprócz internetu będzie dostępna również w urządzeniach mobilnych oraz w odbiornikach telewizyjnych z wykorzystaniem cyfrowej transmisji satelitarnej lub naziemnej.
Dołącz do dyskusji: Nowa odsłona telewizji interaktywnej iTVP