Nowa odsłona portalu Dziennik.pl
Wczoraj, na kilka dni przed pierwszą rocznicą powstania portaluDziennik.pl (Axel Springer Polska), serwis zmienił swoją szatęgraficzną i układ strony. Lepiej wyeksponowane zostały takżeelementy z papierowej wersji "Dziennika" i pojawiły się nowedziały.
W odmienionej szacie graficznej serwisu tłojest wyłącznie białe, w przeciwieństwie do poprzedniej wersji,gdzie boczne menu miało mocny czerwony akcent. - Staraliśmy sięnieco "uspokoić" layout. Jest teraz mniej agresywny kolorystycznie- mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Bugajski, redaktornaczelny portalu Dziennik.pl
W nowym układzie strony głównej serwisu, menuznajduje się teraz u góry, a nie z lewej strony jak dotychczas.Lepiej wyeksponowana została też część zawierająca teksty zdrukowanego "Dziennika". Dodatkowo na stronie głównej pojawiła sięsekcja "Komentatorzy" z linkami do felietonów dziennikarzy. -Zależało nam, żeby pochwalić się nazwiskami znanych publicystów,którzy pracują w "Dzienniku" albo z nim współpracują - wyjaśnia namBugajski.
Nowe działy, które wprowadzono do portalu, toMultimedia i Foto, agregujące w jednym miejscu krótkie filmiki(pozyskiwane od CNN i "Wydarzeń" Polsatu) oraz zdjęcia. Dodanotakże możliwość zarejestrowania się w serwisie i częściowegospersonalizowania jego zawartości, zaś w prawym bocznym menupojawiły się listy najpopularniejszych artykułów, materiałów audio,wideo i foto.
Zmiany objęły także system zarządzaniaportalem od strony redakcji. - Dzięki nowocześniejszym rozwiązaniomtechnicznym będziemy mogli reagować jeszcze szybciej w przypadkuważnych wydarzeń i sprawnie publikować newsowe materiały -podkreśla Bugajski.
Nowa wersja Dziennika.pl działa na razie wwersji testowej. W przyszłości mają być wprowadzane kolejnenowości. - Zamierzamy powiększać to bogactwo różnorodnychmateriałów, jakie oferuje nasz portal, a także rozbudowywać go onowe serwisy użytkowe - mówi nam Bugajski, nie zdradzając jednakszczegółów.
Nową koncepcję graficzną witryny opracowałdyrektor kreatywny "Dziennika" i jednocześnie dyrektor artystyczny"Faktu" Piotr Grzybowski, przy współpracy Michała Koreckiego,odpowiedzialnego za dział graficzny Dziennika.pl.
Portal Dziennik.pl wystartował pod konieclistopada zeszłego roku. Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, żew sierpniu br. odwiedziło go ponad 730 tys. użytkowników, co dałomu dziewiąte miejsce w kategorii "Informacje, Publicystyka,Media".
Dołącz do dyskusji: Nowa odsłona portalu Dziennik.pl