Nielsen przejmuje całość udziałów w AGB NMR
Spółka Nielsen Company przejmie od firmy WPP 50 proc. udziałów w zajmującej się telemetrią spółce AGB Nielsen Media Research i tym samym stanie się jej właścicielem w całości. To jeden z zapisów umowy o wymianie aktywów podpisanych przez oba koncerny.
WPP otrzyma od Nielsena natomiast firmy SRDS (dostawca analiz i danych o mediach dla przemysłu reklamowego), ERQ/HCI (świadczy usługi związanych z analizą skuteczności planowania i efektów kampanii w dziedzinie ochrony zdrowia) i 11 proc. udziałów w IBOPE PDM, IBOPE LA oraz IMI.Com (spółki te są częścią Grupy IBOPE, międzynarodowej firmy z siedzibą w Brazylii specjalizującej się w badaniach mediów, rynku i opinii, WPP posiada już 11 proc. udziałów w tej Grupie). Aktywa te wzbogacą Grupę Kantar, oddział WPP zajmujący się zbieraniem, analizą informacji i doradztwem.
Wymiana aktywów to konsekwencja zakupu przez WPP grupy badawczej TNS, która podobnie jak AGB Nielsen Media Reserach zajmuje się m.in. telemetrią (W Polsce TNS posiada 60 proc. udziałów w TNS OBOP). Posiadanie udziałów przez WPP zarówno w TNS, jak i w AGB Nielsen Media Reserach byłoby niezgodne z prawem antymonopolowym.
Dołącz do dyskusji: Nielsen przejmuje całość udziałów w AGB NMR