Nickelodeon rezygnuje z polskiej koncesji
Choć koncesja dla kanału Nickelodeon Polska kończy się w maju 2022 roku, to nadawca dziecięcej stacji nie będzie się ubiegać o jej przedłużenie. Jak dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl koncern ViacomCBS wystąpi o koncesję w Niderlandach lub w Czechach.
Nadawcy zainteresowani przedłużeniem koncesji muszą skierować stosowny wniosek do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na rok przed jej wygaśnięciem. - VIMN Poland, nadawca programu Nickelodeon Polska, nie złożyła wniosku o udzielenie koncesji na kolejny okres - informuje portal Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Pozostałe kanały ViacomCBS mają koncesje w Czechach i Niderlandach
Nickelodeon Polska to ostatni kanał z portfolio Viacom CBS, który nadaje w oparciu o polską koncesję. - Oprócz kanałów dziecięcych, które są na licencji polskiej i holenderskich, nasze pozostałe kanały są na licencjach czeskich - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Odachowska, PR manager ViacomCBS w Polsce.
Podobny los ma spotkać Nickelodeon Polska. Oprócz tej stacji koncern oferuje w naszym kraju także: NickMusic, Nickelodeon HD, Nick Jr., Comedy Central, Polsat Comedy Central Family, Paramount Channel, CBS Reality, CBS Europa, MTV Polska HD, MTV Live HD, Club MTV, MTV Hits, MTV 80s, MTV 90s i VH1 (od sierpnia MTV 00s).
Zobacz także: Kanał TVN24 nie będzie musiał przedłużać koncesji? Zaskakująca propozycja KRRiT
Dlaczego Nickelodeon rezygnuje z polskiej koncesji? - Kanały z portfolio Kids&Family są dla nas bardzo ważne na polskim rynku, a Nickelodeon bez wątpienia pozostaje flagową marką w tym segmencie. Dlatego też niezmiennie dokładamy starań, by podążać za oczekiwaniami i gustami naszych widzów. Nie komentujemy jednak spraw, które są w toku - tłumaczy Odachowska.
Ustawa „Lex TVN” mogłaby uderzyć także w Nickelodeon
Tydzień temu grupa posłów Prawa i Sprawiedliwości złożyła projekt ustawy, który zakazuje pośredniego zarządzania koncesjonowanym w Polsce kanałem telewizyjnym lub stacją radiową przez spółkę spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. TVN, który należy do Discovery jest bowiem zarządzany przez firmę Polish Television Holding BV z siedzibą w Amsterdamie. ViacomCBS to koncern amerykański, a koncesjonariuszem Nickelodeon Polska jest firma VIMN Poland.
W I kwartale 2021 roku Nickelodeon miał 2,729 proc. udziału w rynku w grupie wiekowej 4-12. Oznacza to spadek o 26,91 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 roku - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
Dołącz do dyskusji: Nickelodeon rezygnuje z polskiej koncesji