SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„National Geographic” umocnił się na pozycji lidera. Pozostałe tytuły ze spadkiem sprzedaży

W lutym br. prawie wszystkie tytuły w segmencie miesięczników podróżniczych zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Zyskał tylko „National Geographic”, który umocnił się na pozycji lidera sprzedaży.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w lutym 2016 roku wyniosła 33 969 egz. Była ona o 4,74 proc. wyższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 19 782 egz., po spadku w skali roku o 5,91 proc.

Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 2,06 proc. i uplasował się na poziomie 8 268 egz.

Z kolei najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 31,79 proc. i wyniosła 3 501 egz.

ZKDP

luty

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

National Geographic Polska

42 200

34 026

33 969

49 000

32 431

32 431

4,74%

NG Traveler

29 580

19 782

19 782

34 900

21 024

21 024

-5,91%

Podróże

22 200

9 629

8 268

23 176

9 692

8 442

-2,06%

Voyage - Magazyn o Podróżach

12 997

3 801

3 501

24 000

8 889

5 133

-31,79%

W lutym 2016 roku w porównaniu do stycznia 2016 roku prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej też stracił magazyn „Voyage” - było to 16,42 proc.

Jedyny wzrost, wynoszący 13,15 proc., również odnotował „National Geographic Polska”.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

luty

styczeń

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

National Geographic Polska

42 200

34 026

33 969

43 200

30 227

30 020

13,15%

NG Traveler

29 580

19 782

19 782

31 000

20 050

20 050

-1,34%

Podróże

22 200

9 629

8 268

22 700

9 512

8 312

-0,53%

Voyage - Magazyn o Podróżach

12 997

3 801

3 501

13 987

5 339

4 189

-16,42%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „National Geographic” umocnił się na pozycji lidera. Pozostałe tytuły ze spadkiem sprzedaży

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl