„National Geographic” umocnił się na pozycji lidera. Pozostałe tytuły ze spadkiem sprzedaży
W lutym br. prawie wszystkie tytuły w segmencie miesięczników podróżniczych zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Zyskał tylko „National Geographic”, który umocnił się na pozycji lidera sprzedaży.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w lutym 2016 roku wyniosła 33 969 egz. Była ona o 4,74 proc. wyższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 19 782 egz., po spadku w skali roku o 5,91 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 2,06 proc. i uplasował się na poziomie 8 268 egz.
Z kolei najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 31,79 proc. i wyniosła 3 501 egz.
ZKDP |
luty |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
National Geographic Polska |
42 200 |
34 026 |
33 969 |
49 000 |
32 431 |
32 431 |
4,74% |
NG Traveler |
29 580 |
19 782 |
19 782 |
34 900 |
21 024 |
21 024 |
-5,91% |
Podróże |
22 200 |
9 629 |
8 268 |
23 176 |
9 692 |
8 442 |
-2,06% |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
12 997 |
3 801 |
3 501 |
24 000 |
8 889 |
5 133 |
-31,79% |
W lutym 2016 roku w porównaniu do stycznia 2016 roku prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej też stracił magazyn „Voyage” - było to 16,42 proc.
Jedyny wzrost, wynoszący 13,15 proc., również odnotował „National Geographic Polska”.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
luty |
styczeń |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
National Geographic Polska |
42 200 |
34 026 |
33 969 |
43 200 |
30 227 |
30 020 |
13,15% |
NG Traveler |
29 580 |
19 782 |
19 782 |
31 000 |
20 050 |
20 050 |
-1,34% |
Podróże |
22 200 |
9 629 |
8 268 |
22 700 |
9 512 |
8 312 |
-0,53% |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
12 997 |
3 801 |
3 501 |
13 987 |
5 339 |
4 189 |
-16,42% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” umocnił się na pozycji lidera. Pozostałe tytuły ze spadkiem sprzedaży