SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Microsoft przejmuje SwiftKey za 250 mln dolarów, nie ograniczy dostępu do aplikacji

Koncern Microsoft kupił firmę SwiftKey, producenta jednej z najbardziej popularnych klawiatur ekranowych na urządzenia mobilne. Według zapowiedzi przejęcie nie oznacza, że aplikacja będzie w przyszłości dostępna tylko na platformę Windows.

Informacje na temat akwizycji zostały potwierdzone na blogach obu partnerów transakcji, nie podano jednak kwoty za jaką Microsoft kupił SwiftKey. Z nieoficjalnych doniesień „Financial Times” wynika, że w grę wchodzi 250 mln dol.

Firma SwiftKey funkcjonuje od 2008 r., w 2010 r. wprowadziła klawiaturę ekranową o tej samej nazwie na urządzenia z systemem Android, a dwa lata później pojawiła się wersja przeznaczona do iOS. Według opublikowanych statystyk obecnie z aplikacji korzysta na całym świecie ponad 300 mln użytkowników, którzy w sumie wygenerowali prawie 10 bilionów naciśnięć klawiszy tworząc teksty w ponad stu różnych językach.

Microsoft podkreśla, że po zakończeniu akwizycji pracownicy SwiftKey w całości przejdą do jego zespołu zajmującego się oprogramowaniem na platformy mobilne. Jednocześnie na swoim blogu szefowie SwiftKey zapewnili, że przejęcie przez Microsoft nie oznacza końca rozwoju ich klawiatury, która nie zniknie z rynku i będzie nadal pojawiała się w nowych wersjach na Androida i iOS.

Jedną z największych zalet klawiatury SwiftKey jest fakt, że aplikacja po zainstalowaniu uczy się stopniowo nawyków użytkownika. Jeżeli wpisuje on często konkretne słowa lub ciągi znaków, to z czasem SwiftKey podczas wprowadzania tekstu sama sugeruje konkretne wyrazy. Dzięki temu proces pisania staje się szybszy i bardziej automatyczny.

Dołącz do dyskusji: Microsoft przejmuje SwiftKey za 250 mln dolarów, nie ograniczy dostępu do aplikacji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl