SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel z kwietnia: Facebook z rekordem i przed Onetem

Przetasowania w rankingu najpopularniejszych stron internetowych w Polsce. Na trzecie miejsce wskoczył Facebook, który w kwietniu zyskał 600 000 użytkowników i wyprzedził Grupę Onet.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius pokazują, że w kwietniu br. strony Google odwiedziło 180 tys. użytkowników z Polski więcej niż miesiąc wcześniej, za to YouTube’a - ok. 50 tys. mniej. Z kolei Facebook zyskał w skali miesiąca aż 605 tys. real users w naszym kraju. Dzięki temu mocno zbliżył się pod względem zasięgu do YouTube’a oraz wyprzedził serwisy Onetu, które zanotowały nieznaczny wzrost odwiedzialności.

Tym samym Facebook ustanowił kolejny rekord swojego zasięgu w Polsce. Jeszcze w styczniu i lutym br. portal miał ok. miliona użytkowników mniej i o 4,5 pkt niższy zasięg procentowy.

>>> Facebook zyskuje na wsi, NK.pl traci „białych kołnierzyków” - raport o social media w Polsce

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 17 535 112 90,03%  
2 youtube.com 13 640 980 70,04%  
3 facebook.com 13 621 913 69,94%  
4 Grupa Onet.pl 13 505 788 69,34% tak
5 Grupa Wirtualna Polska -Orange 12 324 251 63,28% tak
6 Grupa Gazeta.pl 11 881 871 61,01% tak
7 Grupa Allegro.pl 11 566 597 59,39% tak
8 Grupa Interia.pl 11 540 176 59,25% tak
9 Grupa Nk.pl 11 001 393 56,48%  
10 Grupa O2.pl 9 664 476 49,62% tak
11 Grupa Wikipedia 8 935 304 45,88%  
12 Grupa GG Network 7 782 484 39,96% tak
13 Grupa Polskapresse 5 955 629 30,58% tak
14 Grupa Murator 5 354 401 27,49% tak
15 Grupa Ringier Axel Springer 5 122 809 26,30% tak
16 Grupa Next Infor 5 073 091 26,05% tak
17 Grupa Money.pl 4 872 217 25,02% tak
18 Grupa Microsoft 4 455 971 22,88%  
19 Grupa Media Regionalne 4 441 619 22,80%  
20 demotywatory.pl 4 314 157 22,15%  


Grupa Onet, którą w najbliższym czasie od TVN kupi Ringier Axel Springer (przeczytaj szczegóły tej transakcji), pozostaje zdecydowanym liderem wśród serwisów objętych audytem site-centric. Drugie w tym zestawieniu strony WP i Orange z miesiąca na miesiąc zanotowały nieznaczny wzrost liczby użytkowników. Natomiast witryny Gazeta.pl straciły ponad 100 tys. real users, a Allegro.pl i o2.pl - po ponad 150 tys., a strony GG Network i Next Infor - po ok. 200 tys. Za to witryny Polskapresse zyskały ponad 100 tys. real users, a Ringier Axel Springer - 125 tys.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg
1 Grupa Onet.pl 13 505 788 69,34%
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 324 251 63,28%
3 Grupa Gazeta.pl 11 881 871 61,01%
4 Grupa Allegro.pl 11 566 597 59,39%
5 Grupa Interia.pl 11 540 176 59,25%
6 Grupa O2.pl 9 664 476 49,62%
7 Grupa GG Network 7 782 484 39,96%
8 Grupa Polskapresse 5 955 629 30,58%
9 Grupa Murator 5 354 401 27,49%
10 Grupa Ringier Axel Springer 5 122 809 26,30%
11 Grupa Next Infor 5 073 091 26,05%
12 Grupa Money.pl 4 872 217 25,02%
13 Grupa TVN 4 127 933 21,19%
14 Grupa Edipresse.pl 3 621 837 18,60%
15 dobreprogramy.pl 3 573 248 18,35%
16 filmweb.pl 3 410 655 17,51%
17 Grupa Netshare 3 408 253 17,50%
18 Grupa NextWeb Media 2 958 823 15,19%
19 Grupa Panorama Firm 2 830 069 14,53%
20 Grupa Spolecznosci.pl 2 740 727 14,07%


Adres google.pl odwiedziło 50 tys. polskich użytkowników więcej niż w marcu, za to google.com - prawie 400 tys. mniej
. Onet.pl zanotował minimalny wzrost odwiedzialności, nk.pl i wp.pl - spore wzrosty (odpowiednio 170 i 130 tys. real users), a allegro.pl - spadek o ok. 100 tys. real users.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 833 151 86,43%  
2 youtube.com 13 640 980 70,04%  
3 facebook.com 13 621 913 69,94%  
4 onet.pl 12 416 380 63,75% tak
5 google.com 11 489 849 58,99%  
6 nk.pl 10 993 145 56,44%  
7 wp.pl 10 868 657 55,80% tak
8 allegro.pl 10 709 473 54,99% tak
9 wikipedia.org 8 838 061 45,38%  
10 gazeta.pl 8 455 279 43,41% tak
11 interia.pl 7 223 304 37,09% tak
12 chomikuj.pl 6 067 780 31,15% tak
13 blogspot.com 5 610 040 28,80%  
14 demotywatory.pl 4 314 157 22,15%  
15 kwejk.pl 4 053 887 20,81%  
16 ceneo.pl 4 046 971 20,78% tak
17 blox.pl 4 027 657 20,68% tak
18 zumi.pl 4 006 296 20,57% tak
19 o2.pl 3 967 025 20,37% tak
20 otomoto.pl 3 955 965 20,31% tak


Na stronach Grupy Allegro.pl wykonano ok. 800 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej
, a na stronach Onetu - 300 tys. mniej. W przypadku WP i Orange ten spadek wyniósł niecałe 300 tys. odsłon, a w przypadku Interii - ok. 140 tys. Witryny Gazeta.pl i o2.pl straciły w skali miesiąca po mniej niż 100 mln odsłon.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users)
1 Grupa Allegro.pl 5 024 762 472 11 566 597
2 Grupa Onet.pl 2 511 607 776 13 505 788
3 Grupa Wirtualna Polska -Orange 2 280 413 049 12 324 251
4 Grupa Gazeta.pl 1 144 805 448 11 881 871
5 Grupa Interia.pl 1 102 049 904 11 540 176
6 Grupa O2.pl 959 631 800 9 664 476
7 plemiona.pl 690 015 454 309 830
8 Grupa Spolecznosci.pl 529 060 535 2 740 727
9 Grupa TVN 203 709 857 4 127 933
10 filmweb.pl 200 906 615 3 410 655


Na stronach Onetu przeciętny użytkownik spędził 33 minuty mniej niż w marcu
, na stronach WP i Orange - 38 minut mniej, a na stronach Grupy Allegro.pl - 42 minuty mniej. Notujace pod tym względem najlepsze wyniki Plemiona.pl straciły w przeliczeniu na użytkownika prawie godzinę, a serwisy Eurozetu - ponad półtorej godziny. Za to witryny TVN przyciągały przeciętnego internautę na 6 minut dłużej.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl 74 204 545 05:29:39 13 505 788
2 Grupa Wirtualna Polska -Orange 72 491 981 05:52:55 12 324 251
3 Grupa Allegro.pl 57 847 224 05:00:04 11 566 597
4 Grupa Interia.pl 46 085 072 03:59:36 11 540 176
5 Grupa TVN 30 937 249 07:29:41 4 127 933
6 Grupa Gazeta.pl 26 882 176 02:15:45 11 881 871
7 Grupa O2.pl 26 878 728 02:46:52 9 664 476
8 Grupa Murator 9 207 181 01:43:10 5 354 401
9 Grupa Spolecznosci.pl 7 175 997 02:37:06 2 740 727
10 Grupa GG Network 6 478 036 00:49:57 7 782 484
11 Grupa Polskie Radio 4 427 314 04:04:59 1 084 296
12 plemiona.pl 4 269 939 13:46:54 309 830
13 Grupa Eurozet 4 240 905 05:52:16 722 332
14 Grupa Ling.pl 2 962 035 04:21:16 680 220
15 wiocha.pl 2 920 944 01:30:41 1 932 592
16 wyspagier.pl 2 348 372 01:35:40 1 472 914
17 Grupa Polskapresse 2 100 206 00:21:10 5 955 629
18 filmweb.pl 1 753 934 00:30:51 3 410 655
19 Grupa Targeo.pl 1 712 840 01:17:31 1 325 882
20 Grupa Ringier Axel Springer 1 664 511 00:19:30 5 122 809


GG zanotowało ponad 100 tys. uruchomień mniej niż miesiąc wcześniej
, a Skype - ponad 150 tys. mniej. Natomiast Windows Media Player miał ponad 500 tys. więcej uruchomień. Winamp i Ipla zanotowały podobne wyniki jak w marcu.

Ranking  aplikacji według uruchomionych aplikacji (%)*
lp. nazwa uruchomione aplikacje* uruchomione aplikacje (%) audyt site-centric
1 Grupa GG Network Gadu-Gadu 10 008 157 51,38% tak
2 Grupa Microsoft Komunikator Skype 8 487 559 43,58%  
3 Grupa Microsoft-Windows Media Player 7 423 018 38,11%  
4 Winamp 3 341 067 17,15%  
5 Grupa Ipla-Ipla 2 918 229 14,98%  
6 OpenFM 1 697 499 8,72%  
7 RealPlayer 1 233 164 6,33%  
8 Grupa Microsoft-Live Messenger 1 150 044 5,90%  
9 VLC media player 945 585 4,85%  
10 Grupa O2.pl-Komunikator Tlen.pl 697 911 3,58%  
11 Grupa Google-Google Earth 645 511 3,31%  
12 iTunes 594 232 3,05%  
13 Google-Aplikacja Google Desktop 589 957 3,03%  
14 KMplayer 416 131 2,14%  
15 QuickTime 405 367 2,08%  
16 BestPlayer 403 949 2,07%  
17 Komunikator AQQ 385 323 1,98%  
18 GOM Player 319 218 1,64%  
19 Grupa Last FM-Last FM 277 442 1,42%  
20 Foobar2000 234 230 1,20%  

* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za kwiecień 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N= 13 255. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Megapanel z kwietnia: Facebook z rekordem i przed Onetem

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jackolo
7 z 20 notowanych stron w kategorii Sport to witryny oferujące darmowe transmisje w Internecie. A to dopiero kwiecień ;D Zobaczycie co będzie w czerwcu i lipcu
0 0
odpowiedź
User
KtoŚ
badanie aplikacji uruchamianych przynajmniej raz w miesiącu mija się z celem...
0 0
odpowiedź