Mecz Polski z Ukrainą będzie mieć mniej widzów niż spotkanie z Niemcami (analiza)
Spośród widzów, którzy w trakcie meczu mieli włączony telewizor, tylko jeden na pięciu z nich, nie oglądał meczu Polska-Niemcy. Dotychczasowy rekord oglądalności w polskiej telewizji nie został jednak pobity, gdyż największą średnią widownię zgromadził mecz Polska - Rosja na Euro 2012 - wyniki oglądalności czwartkowego starcia komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jakub Radziwilski z UM.
Czwartkowy mecz polskiej reprezentacji z Niemcami w stacjach ogólnodostępnych obejrzało średnio 14,3 miliona widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. To ponad 2 miliony widzów więcej niż mecz Polski z Irlandią.
Spośród widzów, którzy w trakcie meczu mieli włączony telewizor, tylko jeden na pięciu z nich, nie oglądał meczu Polska-Niemcy. Najwięcej widzów oglądało mecz na antenie TVP1 - 7,93 mln widzów, Polsat - 5,48 mln widzów a Polsat Sport - 936 tyś widzów. Podobnie jak w poprzednich meczach równolegle emitowanych w Polsacie i TVP1 - starszy widz wybrał Jedynkę, a młodszy oglądał transmisję w Polsacie i tak z pewnością będzie już do końca turnieju.
Tak ogromne zainteresowanie meczem Polska-Niemcy to wypadkowa kilku czynników: dobry mecz i rezultat w pierwszym spotkaniu z Irlandią. Idealna godzina rozpoczęcia meczu - 21:00 - to szansa na pozyskanie największej widowni w telewizji oraz przeciwnik, jakim są Niemcy, który zawsze budzi bardzo duże zainteresowanie. Ogromnie ważne było również to, że Polacy grali jak równy z równym, a dramaturgia meczu trzymała widza do ostatniej minuty przed telewizorem.
Dotychczasowy rekord oglądalności w Polskiej telewizji nie został jednak pobity, gdyż największą średnią widownię zgromadził mecz Polska-Rosja na Euro 2012, kiedy spotkanie średnio obejrzało 14,5 mln widzów, jednak w czwartkowy wieczór, widzów przed telewizorami w rzeczywistości było na pewno więcej, gdyż płatny kanał Polsat Sport 2, nie jest monitorowany i nie znamy liczby widzów, która zapłaciła i wybrała oglądanie meczu bez reklam.
W trakcie całej transmisji meczu z Niemcami, TVP1 wyemitowało 62 spoty o łącznej wartości cennikowej (bez rabatów) 6 240 660 zł, a Polsat 110 spotów o łącznej wartości 5 241 570 zł.
Czy ostatni mecz w grupie, z Ukrainą obejrzy więcej widzów niż ten z Niemcami? Wydaje się, że nie, bo kluczowa będzie tu pora emisji meczu. Z Ukrainą, gramy we wtorek o 18.00, co oznacza, że nie wszyscy zdążą na czas wrócić do domu i zasiąść przed telewizorem by obejrzeć cały mecz, ale i tak widownia będzie ogromna.
Jakub Radziwilski, tv buying manager w UM
Dołącz do dyskusji: Mecz Polski z Ukrainą będzie mieć mniej widzów niż spotkanie z Niemcami (analiza)