'Marmolade' i 'Speed' mają nowych wydawców i tytuły
Wydawane dotychczas przez wydawnictwo Camelleon tytuły: kwartalnikdla rodziców trendseterów "Marmolade" i miesięcznik o sportachmotorowych "Speed" w kwietniu ukażą się już nakładem innychwydawców. Oba magazyny zmienią także swoje nazwy, szaty graficzne izmodyfikują zawartość.
"Marmolade" będzie się teraz nazywać "Kikimora", a wydawać jąbędzie powstająca właśnie Fundacja na Rzecz Edukacji Dzieci iDorosłych. Wydawcą kwartalnika pozostaje Elżbieta Orbach, którawraz z redaktor naczelną pisma Agnieszką Marszałek kierować będzieFundacją. - Zmiana tytułu wynika z tego, że poprzedni zbyt bardzokojarzył się ze słodkim pismem dla dzieci, a to jest magazyn dlarodziców - tłumaczy nam Orbach. Pismo odejdzie do angielskich nazwdziałów. Ma być ambitniejsze, bowiem pojawi się w nim więcejfelietonów. Pozyskało także nowych współpracowników (m.in.projektantkę i bajkopisarkę Joanna Daniło czy redaktor naczelnąportalu Qlturka.pl Ewa Świerżewska) i będzie mieć odświeżoną szatęgraficzną przygotowaną przez nową dyrektor artystyczną DagmaręPonikiewską. Bez zmian pozostaje cena kwartalnika (25 zł), jegoobjętość (ok. 260 stron) i nakład (5 tys. egz. w sprzedaży otwarteji 500 egz. w dystrybucji zamkniętej). Pierwszy numer "Kikimory",który pojawi się w sprzedaży 23 kwietnia br., będzie promowany wEmpikach, tytuł obejmie też patronat nad nową książką StephanaHawkinga "Świat kosmosu w przystępnej formie dla dzieci".
"Speed" z kolei zmieni nazwę na "High Speed" i będzie wydawanyprzez firmę Univerpal Racing, która posiada team uprawiający jazdęna quadach. - Magazyn poszerzy tematykę o sporty motorowodne iwyczynową jazdę na rowerze. Zmieni się też jego szata graficzna ipapier - mówi nam Krzysztof Hipsz, który pozostaje redaktoremnaczelnym tytułu. Nie zmienia się za to nakład miesięcznika (wahasię on między 18 a 20 tys. egz.), jego cena (9,70 zł) i objętość(ok. 100 stron). Najnowszy numer "High Speeda", który ukaże się 20kwietnia br., będzie promowany na portalach o sportach motorowych,w "Gentelmenie" i podczas imprez sportowych.
Wydawnictwo Camelleon, założone wiosną ub.r. przez ElżbietęOrbach i Dominikę Pawelec (odpowiadała w nim za marketing)zakończyło działalność wydawniczą. Orbach, pytana, dlaczego tak sięstało, odpowiada tylko: - Wydawnictwo nie spełniało naszychoczekiwań. Z Dominiką Pawelec nie udało nam się wczorajskontaktować.
Dołącz do dyskusji: 'Marmolade' i 'Speed' mają nowych wydawców i tytuły