Kobiety dominują wśród widowni „Faktów”, rośnie udział osób z wysokimi dochodami (profil)
"Fakty" TVN jesienią br. chętniej oglądały kobiety niż mężczyźni. W widowni dominują osoby starsze i emeryci. Rośnie udział osób o wysokich dochodach i z wykształceniem średnim - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.
„Fakty” ogląda więcej kobiet niż mężczyzn
W okresie od 1 września do 12 grudnia 2022 roku „Fakty” w TVN (serwis jest nadawany codziennie o godz. 19.00; dziennik oglądać można również w TVN24 BiS) oglądało średnio 54,90 proc. kobiet i 45,10 proc. mężczyzn. „Fakty” mają nieco wyższy udział widowni kobiecej nad męską w porównaniu do struktury widowni całego rynku telewizyjnego w naszym kraju. W analizowanym okresie wszystkie stacje śledziło średnio 53,19 proc. kobiet i 46,81 proc. mężczyzn - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
„Fakty” nieco większe udziały widowni kobiecej nad męską miały również w okresie od 1 września do 12 grudnia ub.r., kiedy to kobiety stanowiły 56,55 proc. (mężczyźni - 43,45 proc.).
37 proc. widzów dziennika stanowi grupa wiekowa 65+
„Fakty” na tle całego rynku charakteryzują się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni serwisu w grupach wiekowych 10-11, 13-15, 16-17, 18-19 i 20-24 w badanym okresie z wyniosły poniżej 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych dziennik miał również w analogicznym okresie rok wcześniej.
W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie serwisem TVN stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych.
Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności „Fakty” notują w grupie 65+, w której widownia stanowi 36,84 proc. wszystkich widzów. Dla porównania w całym rynku jest to 33,68 proc.
Rośnie udział widowni wiejskiej
Stosunkowo małe dysproporcje oglądalności „Faktów” względem całego rynku notowane są ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Serwis ma zauważalną przewagę w strukturze widowni mieszkańców miast, którzy stanowią 64,75 proc. udziału wszystkich widzów (mieszkańcy wsi stanowią 35,24 proc.). Wartość ta w całym rynku wynosi 62,29 proc.
W analogicznym okresie rok wcześniej dziennik TVN miał większy udział widowni miejskiej - 66,96 proc. (33,04 proc. to osoby ze wsi).
Coraz wyższe dochody
Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że „Fakty” śledzi coraz więcej osób z wysokimi dochodami.
Średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w okresie od 1 września do 12 grudnia br. wynosił 43,90 proc., a rok wcześniej było to 38,84 proc. Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł jesienią br. wynik wynosił 3,55 proc., a rok temu było to 4,79 proc.
Rośnie udział osób z wykształceniem średnim
„Fakty” coraz chętniej oglądają osoby z wykształceniem średnim, których udział rośnie - z 34,91 proc. widowni jesienią ub.r. do 37,37 proc. jesienią br. (w całym rynku jesienią br. było to 34,08 proc.).
Udział widzów z wykształceniem wyższym w okresie od 1 września do 12 grudnia 2022 roku wyniósł 28,22 proc. widowni (18,60 proc. w całym rynku), a podstawowym - 31,54 proc. (42,36 proc.).
44 proc. widowni stanowią emeryci
Ze względu na wykonywany zawód „Fakty” zdecydowanie najchętniej oglądane są przez emerytów, którzy stanowią 44,21 proc. widowni. Dla porównania, wszystkie stacje telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio w analizowanym okresie miały 43,45 proc. emerytów.
ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.
ANALIZY WIRTUALNEMEDIA.PL
Emeryci dominują wśród widowni TVP Info
TVN24 ze starszą widownią, ale wykształconą
Kto ogląda TVP1? Starsza widownia, ale z coraz wyższymi dochodami
Osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują w widowni TVP2
Polsat News ogląda więcej mężczyzn niż kobiet, w widowni dominują osoby starsze
Kobiety, osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują wśród widowni „M jak miłość”
„Wiadomości” ogląda więcej mężczyzn niż kobiet. Dominują emeryci
Kobiety dominują wśród widowni „Faktów”, rośnie udział osób z wysokimi dochodami
Dołącz do dyskusji: Kobiety dominują wśród widowni „Faktów”, rośnie udział osób z wysokimi dochodami (profil)
Piotr Kraśko: *prowadzi Fakty od wigilii*