Kolejny etap współpracy Caritas Polska i Tesco
Tesco i Cartias Polska razem pomagają dzieciom
16 czerwca ruszył kolejny etap kampanii charytatywnej organizowanej wspólnie przez Caritas Polska i firmę Tesco. Akcja pod tytułem razem pomóżmy dzieciom ma na celu pozyskanie pieniędzy na zorganizowanie wakacji dla dzieci. Jest to pierwsza i jedna z dwóch wspólnych akcji, które będą przeprowadzone w tym roku. Zbiórka pieniędzy potrwa cztery tygodnie.
Od 16 czerwca do 13 lipca przy kasach we wszystkich 39 sklepach sieci Tesco będą sprzedawane specjalnie zaprojektowane kartki. Cena kartki to 99 groszy. Dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na pomoc w organizacji Wakacyjnej Akcji Caritas.
Dzięki pomocy Tesco i Caritas Polska w czasie tegorocznych wakacji, dzieci wyjadą na dwu tygodniowe kolonie. Będą mogły uczestniczyć w kursach języka angielskiego oraz otrzymać przeszkolenie z pierwszej pomocy. Najważniejsze, aby czuły się bezpiecznie i zapomniały o problemach codziennych.
- Chcemy wyrazić naszą wdzięczność Tesco i ich klientom za okazaną dotychczas pomoc. - mówi zastępca dyrektora Caritas Polska o. Hubert Matusiewicz. - Cieszy nas udzielone wsparcie i pomysły na dalsze sposoby pomagania osobom znajdujących się w trudnej kondycji materialnej.
Kampania, która właśnie rusza jest jednym z dwóch etapów tegorocznej współpracy Caritas Polska i Tesco. Drugi etap przed Bożym Narodzeniem to Wigilijne Dzieło Pomocy Dzieciom, z którego pieniądze idą na dofinansowanie zimowisk dla dzieci ubogich.
- Od 2002 roku razem z Caritas Polska przeprowadziliśmy już kilka kampanii charytatywnych. - mówi Wojciech Sokół dyrektor działu korporacyjnego. - Wykorzystując sieć naszych sklepów możemy zebrać naprawdę dużo pieniędzy. Podczas akcji Podziel się kromką chleba w 2003 roku zebraliśmy ponad 100 tysięcy złotych. W tym roku mam nadzieje, że będzie ich więcej.
Firma Tesco uczestniczy w wielu akcjach charytatywnych i pro społecznych. Oprócz akcji z Caritas Polska w 2002 Tesco we współpracy z Fundacją na rzecz Prawa Dziecka do Życia w Rodzinie zorganizowało akcję zbiórki pieniędzy na budowę domów dla rodzin zastępczych. Na ten cel sieć Tesco przeznaczyła 5% przychodu ze sprzedaży produktów marki własnej.
Od czterech lat firma prowadzi kampanie pod nazwą "Tesco dla Szkół". Tym razem pieniądze idą na wyposażenie szkół w miastach gdzie Tesco posiada swoje sklepy. W 2002 roku w wyniku tej akcji w 15 szkołach zostały zainstalowane pracownie komputerowe składające się z 10 komputerów, 10 monitorów, drukarki i skanera. W 2003 roku główną nagrodą w akcji była pracownia multimedialna do nauki języków obcych.
Dołącz do dyskusji: Kolejny etap współpracy Caritas Polska i Tesco