Hyundai i10 nowej generacji na pierwszych zdjęciach i wideo
Przed oficjalną premierą podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie (IAA) 2019, Hyundai pokazał zdjęcia i wideo prezentujące model i10 nowej generacji.
Najnowszy model Hyundai z rodziny "i" charakteryzuje się nowym wyglądem oraz został wyposażony w kompleksowe rozwiązania z zakresu łączności i bezpieczeństwa Hyundai SmartSense.
Podobnie jak poprzednia generacja samochodu, nowy Hyundai i10 został zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany w Europie. i10 nowej generacji cechuje wygląd, który podkreślają kontrasty między miękkimi powierzchniami i ostrymi liniami.
Proporcje nowego modelu zostały zdefiniowane na nowo w odniesieniu do poprzedniej generacji. Dach został obniżony o 20 mm, a korpus poszerzony o 20 mm. Dopełnieniem wyglądu zewnętrznego są zaprojektowane na nowo opcjonalne 16-calowe felgi aluminiowe. Szeroki przedni grill ma podkreślać sportowy charakter auta, a struktura okrągłych świateł LED do jazdy dziennej przypomina strukturę plastra miodu i nawiązuje do poprzedniej generacji modelu. Charakterystyczny słupek C w kształcie litery X wyróżnia się dzięki zamontowanym na nim logotypie Hyundai.
Klienci będą mogli wybierać spośród 10 podstawowych kolorów lakieru, w tym trzech nowych: Dragon Red, Brass i Aqua Turquoise. Pozostałe kolory zewnętrzne to Phantom Black, Polar White, Star Dust, Sleek Silver, Champion Blue, Tomato Red i Slate Blue. Opcjonalnie dach będzie oferowany w kolorze czarnym lub czerwonym. Łącznie dostępne będą 22 kombinacje kolorów zewnętrznych.
We wnętrzu modelu Hyundai i10 nowej generacji, na desce rozdzielczej znajduje się panel dekoracyjny o wzorze plastra miodu. Identyczny wzór pojawia się także na boczkach drzwi. Panele drzwi zostały zaprojektowane w taki sposób, aby wizualnie przedłużyć deskę rozdzielczą, jednocześnie kierując wzrok użytkownika samochodu w stronę dużych schowków w drzwiach. Natomiast nad schowkiem po stronie pasażera znalazła się wnęka, którą można wykorzystać jako otwarty schowek. Dostępne będą cztery różne kombinacje kolorów wnętrza.
Nowy Hyundai i10 będzie oferowany w wersji cztero- lub pięcioosobowej. Dzięki zwiększonemu względem poprzednika rozstawowi osi oferuje więcej przestrzeni dla pasażerów. Bagażnik ma pojemność 252 l, a próg załadunkowy znajduje się teraz o 29 mm niżej. Dodatkowe elementy wyposażenia to dwustopniowa podłoga bagażnika i składane jedną ręką tylne siedzenia. Dostępna będzie także kamera cofania, pomagająca kierowcom podczas parkowania, wyświetlając na ekranie obszar za pojazdem.
Hyundai i10 nowej generacji oferuje nowe funkcje z zakresu łączności, które zostały zintegrowane z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym. Platformy Apple CarPlay i Android Auto pozwalają na integrację ze smartfonami i podwójną funkcjonalność urządzeń opartych na systemach operacyjnych iOS lub Android. Dostępna jest też funkcja bezprzewodowego ładowania.
Jako opcję dla nabywców nowego i10, Hyundai udostępni platformę Connected Car. System Bluelink umożliwia kierowcy łączność z samochodem za pośrednictwem aplikacji. System pozwala użytkownikom m.in. wyszukiwać interesujące ich miejsca (POI), wysyłać wyniki wyszukiwania bezpośrednio do nawigacji satelitarnej samochodu i ustawiać cel podróży jeszcze zanim wsiądą do samochodu. Inne funkcje systemu to funkcja "Znajdź mój samochód", która umożliwia kierowcom zlokalizowanie pojazdu w nieznanym otoczeniu, a także funkcja wyszukiwania miejsc parkingowych i stacji paliw wraz z informacjami o aktualnych cenach i dostępności.
Klienci, którzy zdecydują się na wybór nawigacji, otrzymają abonament na usługę Hyundai Live, która w czasie rzeczywistym informuje o warunkach drogowych i pogodowych, a także o lokalizacji fotoradarów w krajach, w których jest to dozwolone przez prawo.
Hyundai i10 nowej generacji został wyposażony w pakiet bezpieczeństwa aktywnego Hyundai SmartSense. System ostrzegania przed kolizjami czołowymi (FCA) wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę do wykrywania nie tylko samochodów, ale także pieszych przed pojazdem. Asystent świateł drogowych (HBA) został zaprojektowany w taki sposób, aby automatycznie przełączać się między światłami drogowymi i światłami mijania oraz zapewnić optymalne oświetlenie drogi przed pojazdem. Inne funkcje bezpieczeństwa dostępne w nowym i10 to asystent utrzymania pasa ruchu (LKAS) oraz system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAA).
Nowy Hyundai i10 będzie dostępny z dwoma silnikami: 3-cylindrowym MPI o pojemności 1,0 litra, mocy 67 KM i 96 Nm momentu obrotowego oraz 4-cylindrowym MPI o pojemności 1,2 litra, mocy 84 KM i 118 Nm momentu obrotowego. Oba silniki dostępne są z dwoma rodzajami skrzyni biegów do wyboru: pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub pięciobiegową zautomatyzowaną manualną skrzynią biegów (AMT).
System Stop / Go (ISG) to wyposażenie standardowe dla wszystkich wersji napędowych nowego modelu i10. System ten przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa, obniżenia poziomu emisji CO2 i wyższej wydajności. Oszczędność paliwa wynikająca z używania ISG ma być szczególnie zauważalna podczas jazdy w obszarach miejskich - ISG automatycznie wyłącza silnik, gdy samochód się zatrzymuje. W celu dalszej poprawy aerodynamiki współczynnik oporu powietrza został obniżony z 0,32 do 0,31.
Hyundai i10 nowej generacji będzie dostępny również z pakietem "Eco", który obejmuje zmienione przełożenie skrzyni biegów, cztery miejsca oraz 14-calowe koła w celu zoptymalizowania zużycia paliwa.
Hyundai i10 nowej generacji będzie miał swoją premierę dla publiczności podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie (IAA) 2019. "Wprowadzeniu samochodu do sprzedaży będzie towarzyszyć kampania reklamowa pod hasłem Go Big." - zapowiedział Andreas-Christoph Hofmann, wiceprezes ds. marketingu Hyundai Motor Europe.
Hyundai i10 nowej generacji - dane techniczne:
- silnik 1.0 MPI:
- układ cylindrów: rzędowy 3-cylindrowy
- moc maksymalna (KM): 67
- maksymalny moment obrotowy (Nm): 96
- skrzynia biegów: 5MT / 5AMT
- cel emisji CO2 NEDC 2.0 (g/km): 103 (98 z pakietem ECO) / 103
- cel emisji CO2 WLTP (g/km): 116 (112 z pakietem ECO) / 121
- silnik 1.2 MPI:
- układ cylindrów: rzędowy 4-cylindrowy
- moc maksymalna (KM): 84
- maksymalny moment obrotowy (Nm): 118
- skrzynia biegów: 5MT / 5AMT
- cel emisji CO2 NEDC 2.0 (g/km): 107 / 107
- cel emisji CO2 WLTP (g/km): 121 / 126
- wymiary zewnętrzne (mm):
- długość: 3670
- szerokość: 1680
- wysokość: 1480
- rozstaw osi: 2425
- pojemność bagażnika (w litrach): 252.
Dołącz do dyskusji: Hyundai i10 nowej generacji na pierwszych zdjęciach i wideo