SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

GroupM rozszerza działalność Choreograph na Polskę i nasz region Europy

GroupM, mediowa grupa inwestycyjna należąca do WPP, rozszerza działalność Choreograph – globalnej firmy zajmującej się danymi i rozwojem produktów technologicznych – na Polskę i region Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). 

Izabela AlbrychiewiczIzabela Albrychiewicz

Choreograph zatrudnia na całym świecie ponad 4000 specjalistów ds. danych, technologii i analityki. Firma pomaga zwiększać wartość danych dla klientów, jak i całego ekosystemu mediowego. Pracownicy Choreograph stanowią kluczową część składową zespołów klienckich GroupM, pomagając w emisji ponad 13 milionów reklam opartych na danych w każdej minucie i tworzeniu ponad 200 niestandardowych modeli predykcyjnych każdego dnia. 

Jak podano w komunikacie, klienci GroupM korzystający z usług Choreograph poprawiają efektywność swoich działań marketingowych średnio o prawie 30 proc. w okresie 12-24 miesięcy. Dodatkowo Choreograph zajmuje się też budowaniem i utrzymaniem Open Media Studio. Jest to część inteligentnego marketingowego systemu operacyjnego grupy WPP – kompleksowa platforma dostarczania mediów end-to-end, wykorzystywana przez zespoły GroupM do tworzenia łączników pomiędzy strategią marketingową a aktywacjami, oraz tworzenia dodatkowych korzyści dla klientów w oparciu o analizę danych.

Ponad 200 specjalistów w Polsce i regionie CEE
Debiut Choreograph w Polsce i CEE opiera się na dotychczasowych sukcesach GroupM we wspieraniu klientów w wykorzystaniu danych, analityki i technologii do napędzania ich wzrostu w regionie. Dzięki połączeniu wiedzy i możliwości wszystkich agencji GroupM klienci skorzystają z unikalnie skalowanej analityki i głębokiej wiedzy zgromadzonej w jednym wyspecjalizowanym podmiocie.

Zespół Choreograph w Polsce i regionie CEE będzie liczył ponad 200 osób, pracujących w biurach GroupM w Polsce (Warszawie) oraz w Chorwacji, Czechach, Bośni, na Węgrzech, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i w Ukrainie. Na czele zespołu staje dwójka managerów: Maciej Kawka i Jarosław Dejneka.

– Znajdujemy się obecnie w bardzo newralgicznym dla branży momencie, kiedy to marketerzy muszą coraz mocniej skupiać się na danych, na coraz głębszej i coraz bardziej skomplikowanej ich analizie, po to by komunikacja ich brandów była efektywna. Dzięki centralizacji kluczowych kompetencji z tego obszaru w jednym miejscu będziemy teraz mogli jeszcze aktywniej wspierać reklamodawców w realizacji ich celów biznesowych, zarówno w Polsce, jak i na poziomie regionu. Na większości rynków CEE GroupM jest największym graczem, z udziałem na poziomie ok. 1/3 inwestycji reklamowych, ale jednocześnie naszą ambicją jest, by w każdym z tych krajów marka GroupM była pierwszym skojarzeniem szefów marketingu, gdy mowa o takich kluczowych kwestiach jak efektywność i innowacyjność. A Choreograph, pełniąc rolę swego rodzaju centrum kompetencyjnego do spraw danych, świetne nas w tym wspomoże – komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM CEE.

– GroupM ma długą historię wspierania klientów w stymulowaniu wzrostu, dzięki wyrafinowanemu podejściu do data-led marketing, czyli marketingu opartego na danych. Rozszerzając działalność Choreograph na Polskę i region CEE, możemy to podejście wznieść na jeszcze wyższy poziom i pomóc naszym klientom odkryć jeszcze więcej możliwości napędzania wzrostu – dodaje Sarah Walker, CEO Choreograph w regionie EMEA.

Agencje mediowe wchodzące w skład GroupM (czyli Wavemaker, Mindshare i EssenceMediacom) nadal będą głównym punktem kontaktowym dla klientów w zakresie dostarczania usług związanych z danymi, technologią i doradztwem, zapewniając im płynne przejście do nowego modelu operacyjnego. 

Dołącz do dyskusji: GroupM rozszerza działalność Choreograph na Polskę i nasz region Europy

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ziko
hmm... czyli wygląda, że do tej pory nie było takich scentralizowanych narzędzi. Zapewne AI wykorzystywana w analizie danych będzie zbierała dane P&G i przekazywała do Unilevera (i na odwrót) a banków pomiędzy sobą. Czym zatem będą różniły się kampanie...tak tak personalizacja danych itp, ale unifikacja i wykorzystywanie tych samych dali i tych samych modeli predykcyjnych (algorytmów) w scentralizowanym systemie spowoduje działanie jeszcze większymi schematami. Nic tylko przyklasnąć ...
odpowiedź