SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google Zeitgeist 2011 - czego szukaliśmy w sieci? "X Factor" liderem produkcji tv (wideo)

Google po raz jedenasty podsumowało rok z perspektywy użytkowników firmowej wyszukiwarki. Czego szukali internauci w Polsce i na świecie w 2011 roku?

Google Zeitgeist (z jęz. niemieckiego: "zeit" - "czas" oraz "geist" - "duch", czyli "duch czasu") to doroczne zestawienie haseł najczęściej wpisywanych oraz najszybciej zyskujących na popularności w wyszukiwarce Google w Polsce i na świecie w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

Wśród polskich internautów hasłem najszybciej zyskującym na popularności w 2011 roku był "kwejk", czyli serwis satyryczny, który tworzą użytkownicy. Na kolejnej pozycji znalazła się gra komputerowa "minecraft", którą pasjonują się fani budowania i tworzenia wirtualnego świata. Wśród wyszukiwanych osób najbardziej rosło zainteresowanie Adele, a pierwszą Polką na tej liście okazała się Maja Sablewska. W mijającym roku byliśmy także zainteresowani Facebookiem, spisem powszechnym, nowymi serialami telewizyjnymi oraz filmem Jana Komasy "Sala Samobójców".

Wyszukiwania najszybciej zyskujące na popularności w Polsce w 2011 roku:

1. kwejk
2. minecraft
3. facebook.pl
4. spis powszechny
5. x factor
6. sala samobójców
7. przepis na życie
8. prosto w serce
9. tablica.pl
10. adele

Osoby najszybciej zyskujące na popularności:

1. adele
2. amy winehouse
3. maja sablewska
4. kate middleton
5. andrzej lepper
6. grubson
7. jan paweł II
8. ewa farna
9. nicole scherzinger
10. honorata skarbek

Google przygotowało także zestawienia haseł o rosnącej popularności w Polsce dla kilku kategorii tematycznych, takich jak filmy, jedzenie, muzyka, sport, podróże, zwierzęta domowe, gry komputerowe i programy telewizyjne.

Filmy

1. sala samobójców
2. piekielna zemsta
3. transformers
4. kowboje i obcy
5. turysta
6. oszukać przeznaczenie 5
7. czarny łabędź film
8. mgła
9. red
10. american pie 8

Jedzenie

1. polędwiczki i wieprzowe przepisy
2. tłusty czwartek 2011
3. sałatka z ogórków
4. ogórki małosolne przepis
5. chleb dukana
6. oreo
7. cukinia przepisy
8. biszkopt przepis
9. nalewka z malin
10. żurek przepis

Muzyka

1. maleńczuk ostatnia nocka
2. nowości muzyczne 2011
3. varius manx przebudzenie
4. kayah za późno
5. blue cafe buena
6. przystanek woodstock 2011
7. disco polo 2011
8. zakopower boso
9. rihanna man down
10. selah sue

Sport

1. adamek kliczko
2. us open 2011
3. euro 2012
4. liga mistrzów 2011
5. liga światowa 2011
6. wimbledon 2011
7. kliczko haye
8. copa america 2011
9. eurobasket 2011
10. polska argentyna

Podróże

1. chorwacja
2. bułgaria
3. seszele
4. tunezja
5. lazurowe wybrzeże
6. wyspy kanaryjskie
7. malediwy
8. dominikana
9. sardynia
10. dubaj

Zwierzęta domowe

1. terraria
2. piesek boo
3. husky adopcje
4. zaklinacz psów
5. rasy psów małych
6. maltańczyk miniaturka
7. pomeranian
8. imię dla konia
9. papuga żako
10. owczarek szwajcarski

Gry komputerowe

1. minecraft
2. friv
3. hax Ball
4. goodgame mafia
5. shake fidget
6. battlefield 3
7. symulatory farmy 2011
8. nickelodeon gry
9. skyrim
10. fifa 12

Produkcje telewizyjne

1. x factor
2. przepis na życie
3. prosto w serce
4. rodzinka.pl
5. pamiętniki wampirów
6. triumf miłości
7. top model
8. pierwsza miłość
9. plotkara
10. californication

Globalna lista dziesięciu haseł najszybciej zyskujących na popularności ma jeden wspólny mianownik: ludzie. 5 z 10 haseł to imiona i nazwiska osób. Na pierwszym miejscu rankingu znalazła się Rebecca Black, która zyskała popularność dzięki swojej piosence "Friday". Na listę trafiła też m.in. wokalistka Adele oraz Steve Jobs. Internauci na całym świecie byli też zainteresowani wydarzeniami związanymi z trzęsieniem ziemi w Japonii i wybuchem w tokijskiej elektrowni jądrowej.

Hasła najszybciej zyskujące na popularności w 2011 roku na świecie:

1. rebecca black
2. google+
3. ryan dunn
4. casey anthony
5. battlefield 3
6. iphone 5
7. adele
8. 東京 電力 (TEPCO) [Elektrownia jądrowa w Tokio]
9. steve jobs
10. ipad 2


Globalne podsumowanie roku poprzez pryzmat wyszukiwarki Google można także obejrzeć na przygotowanym przez giganta z Mountain View filmie:


Rankingi globalne oraz dla kilkudziesięciu krajów świata (w tym także Polski) można przeglądać na stronie Google Zeitgeist 2011 (http://googlezeitgeist.com/pl).

Dołącz do dyskusji: Google Zeitgeist 2011 - czego szukaliśmy w sieci? "X Factor" liderem produkcji tv (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sexcity
Miasto, które zapoczątkuje zmiany w Twoim życiu ? Twierdzisz, że to nie realne ? Uważasz, że to kolejny Matrix ? Sprawdź nas sexycity.pl/polecam/rafik1991
0 0
odpowiedź