SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

For Diversity. Against Discrimination

Ruszyła polska część kampanii Komisji Europejskiej "For Diversity. Against Discrimination"

Ósmego czerwca 2004 roku pod hasłem "Za Różnorodnością. Przeciw Dyskryminacji" ruszyła polska część kampanii informacyjnej Komisji Europejskiej mającej na celu zwalczanie dyskryminacji w zatrudnieniu.

Celem kampanii jest podniesienie świadomości problemu dyskryminacji w społeczeństwie, poinformowanie obywateli o nowych prawach i obowiązkach wynikających z Dyrektyw antydyskryminacyjnych oraz wdrażanych przez kraje członkowskie rozwiązań prawnych. Inicjatorzy kampanii mają również nadzieję na zapoczątkowanie ogólnej, publicznej debaty na temat dyskryminacji w zatrudnieniu.

Czy dyskryminacja w zatrudnieniu jest ważnym problemem społecznym?

Wyniki badania Eurobarometr, przeprowadzonego w zeszłym roku w piętnastu krajach członkowskich Unii Europejskiej, wskazują, iż znakomita większość mieszkańców krajów Unii Europejskiej odpowiada twierdząco na to pytanie. Większość Europejczyków wierzy, że nawet w przypadku jednakowych kwalifikacji, pochodzenie, religia, niepełnosprawność lub wiek osoby mogą być przeszkodą w znalezieniu pracy. Eurobarometr ujawnił także, że w przypadku zetknięcia się z dyskryminacją, tylko niewielki odsetek jej ofiar lub świadków wie, jakie prawa przysługują osobom dyskryminowanym i gdzie szukać pomocy. Badanie przeprowadzono na ponad 15 tysiącach respondentów - mieszkańców krajów Unii Europejskiej między 23 lutego a 4 kwietnia 2002 roku. Badanie dotyczyło między innymi zjawiska dyskryminacji w zatrudnieniu, edukacji, dostępie do dóbr i usług oraz kwestii związanych z miejscem zamieszkania.

Kampania jest zaplanowana na pięć lat. Jej realizacja w Unii Europejskiej rozpoczęła się 16 czerwca 2003, od wystąpienia w Brukseli Anny Diamantopoulou, Komisarza UE ds. zatrudnienia i polityki socjalnej. W związku z majowym przystąpieniem do Unii Europejskiej dziesięciu nowych państw, w tym Polski, kampania od czerwca bieżącego roku objęła wszystkie 25 państw członkowskich. Ze względu na różnice prawne, polityczne oraz kulturowe w poszczególnych krajach członkowskich, kampania została dostosowana także do polskich realiów, przy zachowaniu jej paneuropejskiego charakteru.

Reklamy telewizyjne oraz plakaty wspierające wizualnie kampanię informacyjną, przedstawiają hipotetyczne biuro, w którym pracę wykonują manekiny wykorzystywane zazwyczaj do testów zderzeniowych. Identyczny wygląd manekinów, pozbawionych jakichkolwiek cech indywidualnych symbolizuje tutaj smutną rzeczywistość wypraną z kolorytu różnorodności. Autorzy tej wizualizacji skupili się nie na przedstawianiu potencjalnych ofiar dyskryminacji w miejscu pracy, ale podkreśleniu różnorodności, jako pozytywnej alternatywy. Taki ciąg skojarzeniowy w prosty sposób prowadzi do kluczowego komunikatu kampanii: "Za różnorodnością. Przeciw dyskryminacji."

Dołącz do dyskusji: For Diversity. Against Discrimination

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl