"Fakt" lepszy od "Super Expressu"
Rośnie sprzedaż "Gazety Wyborczej", spada "Rzeczpospolitej" i "Trybuny"
Średnia sprzedaż wydawanej przez Agorę "Gazety Wyborczej" w październiku 2003 roku wyniosła 442,7 egzemplarzy i była wyższa o 4,06 proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Średnia sprzedaż "Faktu" wprowadzonego na rynek 22 października przez Axel Springer Polska ukształtowała się w tym miesiącu na poziomie 342,3 tys. egzemplarzy przy średnim nakładzie 682,2 tys. sztuk. Średnia sprzedaż "Super Expressu" i "Rzeczpospolitej" w tym okresie w porównaniu z październikiem rok wcześniej spadła - odpowiednio o 2,4 proc. (do 297,6 tys. egz.) i 5,8 proc. (do 182,2 egz.). Jednak najwięcej straciła 'Trybuna". W porównaniu z październikiem 2002 sprzedaż spadła z 88456 do 27420 egz..
- Sprzedaż Faktu przekracza nasze oczekiwania a warto dodać, że średnia sprzedaż w listopadzie była znacznie wyższa niż w październiku - poinformowało Axel Springer Polska. Jak wynika z danych wydawcy w ostatnim tygodniu listopada średnia sprzedaż wyniosła 488 tys. egz. (więcej).
Z badań czytelnictwa prasy PBC, przeprowadzonych przez SMG/KRC wynika, że w październiku 18,38 proc. ankietowanych zadeklarowało, że czyta "Gazetę Wyborczą" (we wrześniu 17,99 proc.), 13,52 proc. "Super Express" (13,47 proc.), a 4,76 proc. "Rzeczpospolitą" (4,73 proc.).
W badaniach czytelnictwa "Fakt" będzie uwzględniony od listopada, ale na wniosek Axel Springer Polska te wyniki będą podawane od lutego 2004 r (więcej o czytelnictwie Faktu).
Dołącz do dyskusji: "Fakt" lepszy od "Super Expressu"