Facebook testuje GIF-y dla marek i reklamodawców
Facebook rozpoczął testy w ramach których wybrani - z obecnych w serwisie wydawców, fanpage’y i reklamodawców - będą mogli umieszczać w swoich promocyjnych wpisach krótkie animacje w formacie GIF. - Taka forma może być zabawnym i ciekawym dla odbiorców uzupełnieniem przekazu - podkreślają przedstawiciele Facebooka.
W maju br. Facebook udostępnił możliwość umieszczania w postach GIF-ów wszystkim prywatnym użytkownikom platformy. W komunikacie serwis podkreśla, że taka forma przekazu spotkała się z dużym zainteresowaniem i jest chętnie stosowana przez domowych użytkowników.
Podążając za powodzeniem krótkich animacji wśród prywatnych odbiorców Facebook postanowił przetestować możliwość zastosowania GIF-ów w przekazie reklamowym obecnym na tej platformie. Do udziału w próbach zaprosił jedynie wybranych wydawców, strony i reklamodawców, nie podał jednak ich listy.
- GIF-y mogą być zabawnym i ciekawym dla odbiorców uzupełnieniem przekazu reklamowego – podkreśla rzecznik Facebooka. - Musimy jednak dokładnie sprawdzić możliwość ich zastosowania przez marki oraz reakcje użytkowników na ten rodzaj komunikacji. Dopiero po wnikliwych testach udostępnimy możliwość publikowania GIF-ów szerszemu gronu naszych partnerów.
Planowane udostępnienie GIF-ów reklamodawcom nie jest w ostatnim czasie jedynym ruchem Facebooka w stronę rynku reklamowego. Kilka dni temu serwis oddał w ręce reklamodawców w ramach platformy Audience Network Facebook nowe narzędzia pozwalające na tworzenie skuteczniejszego przekazu i lepsze dotarcie do wybranych grup docelowych (więcej informacji tutaj).
Dołącz do dyskusji: Facebook testuje GIF-y dla marek i reklamodawców