Eskadra MarketPlace zadba o markę 'Śląskie'
Agencja Eskadra MarketPlace wygrała ogłoszony przez Śląski Urząd Marszałkowski przetarg na pierwszą kampanię reklamową marki "Śląskie". Akcja powstanie na podstawie opracowanej w zeszłym roku strategii komunikacji marketingowej województwa śląskiego.
Pierwszym zadaniem, jakie zostało postawione przed specjalistami od wizerunku województwa, jest budowanie pozytywnej samooceny mieszkańców, ich motywacji oraz identyfikacji z miejscem, w którym żyją. Kampania ma być wsparciem dla poczucia tożsamości i dumy z regionu.
Drugim celem akcji jest budowanie świadomości faktycznego kształtu administracyjnego i wartości, składających się na współczesną markę "Śląskie". Województwo nie jest bowiem tym samym co "Śląsk", rozumiany jako region spójny etnicznie czy historycznie. W nowych granicach znalazły się obok siebie tak różne miejsca, jak Jura z Częstochową, Zagłębie z Sosnowcem czy zielone Beskidy z Bielsko-Białą. Zadaniem specjalistów od marketingu jest podjęcie pierwszej próby pogodzenia tych wartości z tradycyjnie postrzeganym "Górnym Śląskiem".
W ramach kampanii zaplanowano działania PR, akcje marketingu bezpośredniego, wykorzystana zostanie także reklama zewnętrzna, prasowa, internetowa i radiowa.
Akcja stanowić będzie pierwszy krok w kierunku zmiany wizerunku województwa, zwalczania negatywnych stereotypów, promocji turystyki, gospodarki i wizerunku całego regionu. Silny nacisk położony zostanie na politykę "wyrównywania szans", czyli promocję mniej znanych miejsc.
Kampania rozpocznie się 2 kwietnia 2008 roku i zgodnie z założeniami strategii będzie skierowana do mieszkańców województwa. Jej zasięg obejmie zatem wyłącznie sam region.
Kreacja, slogany i projekty graficzne - zostaną zaprezentowane w
pierwszym dniu akcji.
Kolejne kroki zaplanowane są już na jesień 2008 i kolejne lata -
będą to kampanie o coraz większym zasięgu i coraz węższym zakresie
tematycznym.
Dołącz do dyskusji: Eskadra MarketPlace zadba o markę 'Śląskie'