Era znowu wkurzy WOPR
6 marca 2006 r. wystartowała druga odsłona kampanii reklamowej Era Tak Tak, której akcja została umiejscowiona w plażowej scenerii i wykorzystuje wizerunek ratowników wodnych.
Dotychczas prezentowana kreacja spotkała się z protestem Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, którego zdaniem jest to działanie nieuprawnione. WOPR zażądał wstrzymania reklam. Era żądania odrzuca, a w nowym spocie wprowadza nowe „smaczki” - informuje "Brief".
Protest WOPR jest w Erze łączony ze sponsoringiem tej organizacji przez firmę Polkomtel. Wiele przesłanek wskazuje, że był przez konkurenta inspirowany.
- To nie pierwszy przypadek, kiedy nasza reklama stała się przedmiotem protestów. KRRiT oprotestowała naszą wersję Czerwonego Kapturka, pani Magdalena Środa kampanię outdoorową pod hasłem „Masz z nią 160 min za 30 zł”, a Kampania Przeciw Homofobii spot Ery wykorzystujący wizerunek homoseksualisty. Z szacunku dla naszych partnerów biznesowych ulegaliśmy, choć zawsze tłumaczymy, że my nie kreujemy rzeczywistości, nie działamy w zakresie inżynierii społecznej, ale sprzedajemy własne produkty i taki jest cel naszych reklam. Zarzuty WOPR uważamy za bezpodstawne, dlatego w najnowszym spocie dodajemy tej kreacji nieco wigoru – wyjaśnia dla "Brief" Witold Pasek, rzecznik prasowy Zarządu PTC.
W odpowiedzi rzecznika Zarządu na list prezesa WOPR czytamy m. in.: „Z równym powodzeniem Zarząd Główny WOPR mógłby żądać od Rudiego Schuberta, by przestał śpiewać „Monikę, dziewczynę ratownika”, a od Pameli Anderson, by przestała kojarzyć się z serialem „Słoneczny patrol”... Proponuję także, by wystąpić z postulatem wprowadzenia zakazu wyświetlania w kinach filmu Romana Polańskiego „Nóż w wodzie”, bo co w końcu może robić ten nóż – bez zgody Zarządu Głównego WOPR – w naszych polskich wodach śródlądowych”.
W najnowszym spocie w odróżnieniu od poprzedniego ratownicy to już nie wysportowani, seksowni mężczyźni, a trochę nieporadni i mniej atrakcyjni panowie... Era zapewnia, że druga wersja powstała w tym samym czasie co pierwsza z zamiarem emisji jako „odświeżenia” kreacji. Jednak w swoim oświadczeniu Witold Pasek pisze, że „pojawiły się pewne pomysły – zainspirowane po części protestami ZG WOPR – jak ją twórczo rozwinąć i uzupełnić.
Autorem kreacji jest agencja G7, media zaplanował i zakupił dom mediowy Optimum Media.
Dołącz do dyskusji: Era znowu wkurzy WOPR