Dog in the Fog: nowy smak, nowa kampania reklamowa.
Pod koniec kwietnia 2007 Kompania Piwowarska odświeżyła markę piwa Dog in the Fog - 4 czerwca rozpoczyna nową kampanię reklamową.
Kampania obecna będzie w wybranych stacjach telewizyjnych oraz Internecie.
Za całość kreacji odpowiada agencja PZL, media wykupił Starcom, a działania PR prowadzi agencja Euro RSCG Sensors.
„Najważniejszą ideą związaną z Dog in the Fog, było „nie brać życia zbyt poważnie”. Wszystko, co wiązało się z komunikacją tej marki było nasycone inteligentnym humorem. To daje wielkie możliwości do rozwoju kreacji marki na tej bazie - mówi Cezary Filew z agencji PZL.– Kreacji pracującej nad kampanią zależało na pokazaniu dystansu do życia, ale nie chcieliśmy powiedzieć tego wprost - wyjaśnia. Dotychczas komunikacja marki wiązała się z hasłem „Nie bierzmy życia zbyt poważnie”. Kreatywni z PZL wpadli na pomysł przekręcenia jednego słowa w tym haśle, żeby stało się ono ciekawsze, bo dwuznaczne. Użyto więc hasła „Nie odbierajmy życia zbyt poważnie” co stało się punktem wyjścia do dalszych pomysłów.”
Agencja wpadła na pomysł spotu reklamowego „Krzesło”. Występujący w nim „oprawcy” opowiadają w nim kawały skazanemu. Dopiero w połowie filmu dowiadujemy się, że krzesło, na którym siedzi „skazany”, to krzesło… elektryczne. - Nie wiedzieliśmy jak ludzie na to zareagują, bo w Polsce jest bardzo poważny temat i nasze społeczeństwo nie jest jeszcze zbyt przygotowane na takie żarty. Udało nam się jednak utrzymać w konwencji i ukazać, że naszym celem jest rozbawienie widza - wyjaśnia Cezary Filew.
Pomysł nowej kreacji polega na tym, aby odbiorcy odczuli stan ducha wiążący się z marką, która mówi, że nie „odbiera życia zbyt poważnie”, co też rekomenduje swoim konsumentom.
W ramach kampanii została przygotowana również komunikacja z mediami informująca o nowym wizerunku marki, w której znany satyryk Henryk Sawka przygotował rysunek wyrażający jak złapać dystans do życia z Dog In the Fog. Według humorysty, Polacy mają zbyt mało dystansu do świata i nie bardzo jeszcze potrafią spojrzeć na niego z przymrużeniem oka, a według artysty, życia nie należy traktować zbyt poważnie.
Dog in the Fog ma teraz nowy, zrównoważony smak goryczy i słodyczy, bursztynowy kolor, piwny aromat oraz zwiększoną do 5,5% zawartość alkoholu.
Dołącz do dyskusji: Dog in the Fog: nowy smak, nowa kampania reklamowa.