Cyfrowy Polsat z 4,8 mld zł przychodów i 475 mln zł zysku netto
W I półroczu br. Grupa Cyfrowego Polsat zanotowała wzrost przychodów do 4,8 mld zł, a zysku netto do 475 mln zł. Spółki z Grupy świadczyły łącznie 16,4 mln usług telewizji, telefonii i internetu, nieco więcej niż rok wcześniej.
Z raportu finansowego wynika, że w II kwartale br. przychody Grupy Cyfrowy Polsat uplasowały się na poziomie 2,47 mld zł, czyli były o 41 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ub.r. Jednak zeszłoroczne dane obejmują niepełne wyniki spółki Metelem Holding Company, właściciela sieci komórkowej Plus, które są konsolidowane od dnia 7 maja ub.r., czyli daty finalizacji jej zakupu przez Cyfrowy Polsat. Wyłączając ten efekt przychody spółki wyniosłyby 838 mln zł po wzroście o 6 proc.
Zysk operacyjny Grupy w okresie od kwietnia do czerwca br. wyniósł 583,5 mln zł w porównaniu do 397,6, mln zł w analogicznym okresie ub.r. Z kolei wskaźnik EBITDA uplasował się na poziomie 977 mln zł po wzroście o 38 proc.
Cyfrowy Polsat odnotował w II kwartale br. 305,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto względem 132,1 mln zł zysku rok wcześniej. Był to wynik wyższy od średniej oczekiwań analityków, wynoszącej 230 mln zł.
W całym I półroczu br. przychody Grupy Cyfrowego Polsatu wyniosły 4,8 mld zł, względem 2,47 mld zł w I półroczu ub.r. Natomiast zysk netto w tym okresie poszedł do góry o 106,4 proc. do 475,3 mln zł.
Na koniec II kwartału br. Grupa Cyfrowy Polsat miała 16,35 mln RGU, czyli aktywnych usług generujących przychody, co oznacza wzrost o 0,6 proc. względem I kwartału ub.r.
Liczba usług płatnej telewizji na dzień 31 czerwca br. wyniosła 4,37 mln i była o 2,8 proc. wyższa rok do roku. Był to skutek istotnego wzrostu liczby świadczonych usług multiroom o 14,9 proc. do 886 tys. Oznacza to, że z płatnej telewizji Cyfrowego Polsatu korzysta cały czas ok. 3,5 mln abonentów.
Grupa na koniec II kwartału 2015 roku miała też 6,52 mln RGU telefonii komórkowej (spadek o 1,9 proc.) i 1,48 mln RGU internetu (wzrost o 32,1 proc.). Z kolei liczba klientów usług kontraktowych ogółem wyniosła 5,99 mln, o 3,7 proc. mniej niż rok wcześniej.
Średnie ARPU (przychód) na klienta w segmencie usług kontraktowych w II kwartale br. wyniosło 87 zł (wzrost o 2 zł), wskaźnik churn uplasował się na poziomie 10,1 proc. (wzrost o 1,3 pkt. proc.), zaś wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta wzrósł z 1,93 do 2,07.
Natomiast liczba RGU usług przedpłaconych Cyfrowego Polsatu na koniec II kwartału 2015 uplasowała się na poziomie 3,97 mln, po spadku względem II kwartału 2014 roku o 6 proc.
Od momentu uruchomienia w połowie lutego 2014 roku do końca II kwartału br. z oferty smartDOM skorzystało 791 tys. klientów, którzy korzystali łącznie z 2,41 mln aktywnych usług. W okresie od kwietnia do czerwca br. przyrost liczby usług w ramach programu smartDOM wyniósł 184 tys.
Na koniec czerwca br. udział długu Grupy Cyfrowy Polsat do wskaźnika EBITDA za 12 miesięcy wyniósł 3 x.
RGU (Revenue Generating Unit) - Pojedyncza, aktywna usługa płatnej telewizji, dostępu do Internetu lub telefonii komórkowej, świadczona w modelu kontraktowym lub przedpłaconym.
Klient - Osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, posiadająca co najmniej jedną, aktywną usługę świadczoną w modelu kontraktowym.
ARPU kontrakt - Średni miesięczny przychód od Klienta wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym (uwzględnia przychody z interconnect).
ARPU pre-paid - Średni miesięczny przychód od RGU pre-paid wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym (uwzględnia przychody z interconnect).
Churn - Rozwiązanie umowy z Klientem w drodze wypowiedzenia, windykacji lub innych działań, skutkujące tym, że po skutecznym rozwiązaniu umowy, Klient nie posiada żadnej aktywnej usługi świadczonej w modelu kontraktowym.
Wskaźnik churn prezentuje stosunek liczby klientów, którym dezaktywowano ostatnią usługę (w drodze wypowiedzenia, jak i dezaktywacji w wyniku działań windykacyjnych lub z innych przyczyn) w okresie ostatnich 12 miesięcy do średniorocznej liczby klientów w tym 12 miesięcznym okresie.
Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat z 4,8 mld zł przychodów i 475 mln zł zysku netto
A liczba kontraktów pay tv skurczyła się o 45 tys. w porównaniu do 31 marca (nastapił wzrost Multiroom o 14 tys.)