SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cyfrowy Polsat: sprawdzamy przyczyny problemów z transmisjami Euro 2016 w Ipli

Cyfrowy Polsat podkreśla, że analizuje zgłoszenia od użytkowników o problemach technicznych z transmisjami meczów Euro 2016 w internetowej aplikacji Ipla. Firma zaznacza, że nie ma wpływu na szybkość aktywacji pakietu z transmisjami u innych operatorów płatnej telewizji.

Wszystkie mecze Euro 2016 są transmitowane w odpłatnych kanałach Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD (zobacz szczegółowy plan transmisji), które w telewizji są dostępne w różnych sieciach kablowych i na platformach cyfrowych, natomiast w internecie można je oglądać tylko na należącej do Cyfrowego Polsatu platformie Ipla (w aplikacji i na stronie Ipla.tv).

W sobotę po południu, kiedy rozgrywano pierwsze mecze transmitowane tylko w Polsat Sport 2 HD, na portalach społecznościowych zaczęły pojawiać się informacje od użytkowników Ipli, którzy wykupili pakiet z transmisjami Euro, ale mieli problemy z ich odtwarzaniem. Najczęściej skarżono się, że przekaz się zawiesza, zwłaszcza w wariancie najwyższej jakości obrazu (720 p). Narzekali również użytkownicy aplikacji Ipla na niektóre urządzenia mobilne i telewizory Smart TV.

Administratorzy facebookowego fanpage’a Ipli, gdzie od soboty pojawiło się kilkaset wpisów i komentarzy donoszących o problemach, proszą, żeby przesyłać reklamacje na adres pomoc@ipla.pl razem z dokładnymi informacjami: o platformie, z której korzysta użytkownik (przeglądarka/iOS/Android/SmartTV), jego IP, dostawcy internetu i aktualnej prędkości łącza potwierdzonej pomiarem na stronie Speedtest.pl.

- Niedogodności, które mogły sporadycznie wystąpić podczas oglądania meczów na niektórych platformach, są sukcesywnie eliminowane. Dokładamy starań, żeby już się nie powtórzyły. W przypadku korzystania z przeglądarek zalecamy korzystanie z Internet Explorer (wersja 11), Mozilla Firefox (wersja 44 i nowsze) oraz Safari (wersja 9 i nowsze). Na bieżąco monitorujemy i optymalizujemy systemy, żeby zapewnić Wam jak najlepszą jakość serwisu i możliwość sprawnego korzystania z usługi - napisano na fanpage’u.

Rzeczniczka prasowa Cyfrowego Polsatu Olga Zomer przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl, że firma nadal sprawdza, co mogło być źródłem problemów technicznych z transmisjami Euro 2016. - Prosimy naszych abonentów o nadsyłanie szczegółowego opisu problemów na pomoc@ipla.pl, żeby precyzyjnie zidentyfikować, co mogło być powodem niedogodności - zaznaczyła. Nie odpowiedziała na pytanie, czy firma planuje jakieś rekompensaty dla użytkowników, których dotknęły problemy techniczne.

Operator nie podaje, ilu użytkowników Ipli kupiło pakiet z kanałami Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD. Wiadomo natomiast, że w ostatnich dniach notowała ona bardzo wysoką odwiedzalność. Według badania PBI/Gemius w niedzielę serwis Ipla.tv miał 473,8 tys. realnych użytkowników i 1,47 mln odsłon, w sobotę - 433,3 tys. użytkowników i 1,37 mln odsłon, a w piątek - 194,5 tys. użytkowników i 810 tys. odsłon. Tydzień wcześniej było to: 129,5 tys. użytkowników i 545,9 tys. odsłon w niedzielę, 108,2 tys. użytkowników i 457,5 tys. odsłon w sobotę oraz 121,2 tys. użytkowników i 522 tys. odsłon w piątek.

W ostatnich dniach na pakiet kanałów Polsat Sport z transmisjami Euro 2016 narzekali też niektórzy klienci innych operatorów telewizyjnych, przede wszystkim UPC Polska i nc+. Przede wszystkim chodziło o długi czas oczekiwania na aktywację pakietu.

- Cyfrowy Polsat nie ma wpływu na czas aktywacji usług dla klientów indywidualnych u innych operatorów płatnej telewizji, ten proces w całości przebiega na linii operator-klient - podkreśliła Olga Zomer.

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat: sprawdzamy przyczyny problemów z transmisjami Euro 2016 w Ipli

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krzysztof
To nie był tylko i wyłącznie problem ipli, ale to samo działo się w apikacji CP GO i poprzez strony www. Ponadto fakt, że nie można było obejrzeć meczów Euro to nie wszystko. Dostępu nie było do wielu innych kanałów zarówno w ipli jak i CP Go. Nie można było np. w ogóle uruchomić kanału Polsat Sport News na którym transmitowane było spotkanie polskich siatkarek z Włocławka. Najbardziej żenujące było jednak to, że infolinie Cyfrowego Polsatu były wyłączone-niedostępne, o czym świadczył choćbny komunikat w trakcie prób połączenia. Ciekawe, czy właściciele poczują się do rekompensaty dla ludzi, którzy nie mogli oglądać swoich kanałów. Szczerze mówiąc wątpię, że to się stanie.
0 0
odpowiedź
User
Jurek
Kasa, misiu, kasa. Prawda jest taka, że nie mieli takich doświadczeń. Przez lata wszyscy pluli na TVP i jakość jej transmisji, ale w tej sprawie mimo to TVP była lata świetlne do przodu, bo miała doświadczenia. Z live - bo w innych aspektach technicznych ipla jest lepsza. Wciąż Euro to wyzwanie technologiczne w streamingu live.
0 0
odpowiedź
User
Adam K
Kasa, misiu, kasa. Prawda jest taka, że nie mieli takich doświadczeń. Przez lata wszyscy pluli na TVP i jakość jej transmisji, ale w tej sprawie mimo to TVP była lata świetlne do przodu, bo miała doświadczenia. Z live - bo w innych aspektach technicznych ipla jest lepsza. Wciąż Euro to wyzwanie technologiczne w streamingu live.


Mieli od groma czasu na przygotowanie się do tego. nie ma usprawiedliwienia dla tej fuszerki, szczególnie, że mieli już ten problem przy siatkówce.

ta akcja to strzał w kolano ale też brak szacunku dla ich klientów, bo komunikacja z nimi przy okazji tego kryzysu jest utrudniona - tzn, nie odpisują, nie wyjaśniają...

arogancja przy takim kryzysie, to najgorsze rozwiązanie z możliwych. nc+ już się na tym przejechało i stracili wielu klientów
0 0
odpowiedź