Cukierkowy świat Polaków
CJak wynika z badania SNACK PANEL*, przeprowadzonego przez firmę badawczą TNS OBOP, cukierki są jedną z ulubionych słodkich przekąsek Polaków i spożywane są w 69% gospodarstw domowych.
Ten rodzaj przekąski największą popularnością cieszy się wśród gospodarstw domowych na wsi - 72% wskazań, a stosunkowo najmniejszą w gospodarstwach domowych w dużych miastach powyżej 500.tys mieszkańców - 64%. Po cukierki sięga 59% Polaków w wieku 10-55 lat. Nieco częściej po ten rodzaj przekąski sięgają kobiety - 55% wskazań, niż mężczyźni - 45% wskazań.
Nie jest niespodzianką, że zdecydowanie najczęściej po cukierki sięga młodzież w wieku 10 -17 lat (67-69%), ale zaskakujące mogą wydać się wyniki dotyczące wielkości konsumpcji cukierków w poszczególnych grupach wiekowych. Otóż z badania SNACK PANEL wynika bowiem, że jeżeli starsi respondenci sięgają po cukierki to jedzą ich najwięcej ze wszystkich badanych grup wiekowych. Prawie połowa (45% wszystkich odnotowanych w badaniu konsumpcji) dokonanych było właśnie przez osoby w wieku 35 - 55 lat. Wśród najmłodszych respondentów (10 - 12 lat) konsumpcja cukierków stanowiła tylko 8% wszystkich badanych sięgnięć po cukierki.
* Pierwsza edycja badania Snack Panel (14 kwietnia - 28 września 2002 roku) na reprezentatywnej próbie 4029 Polaków w wieku 10- 55 lat.
Dołącz do dyskusji: Cukierkowy świat Polaków