SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Comcast/Sky i Disney/Fox wydadzą 43 mld dolarów na własne produkcje filmowe

Do końca 2018 roku połączone koncerny Comcast/Sky i Disney/Fox przeznaczą 43 mld dolarów na własne produkcje telewizyjne i filmowe - wynika z prognoz firmy Ampere. To oznacza, że 20 procent globalnych kosztów oryginalnych treści stworzonych do końca bieżącego roku będzie pochodziło od tych graczy.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Rok 2018 stoi pod znakiem znaczących konsolidacji na amerykańskim rynku medialnym. Comcast za kwotę 30,6 mld funtów przejął telewizję Sky, zaś rozrywkowa część holdingu 21st Century Fox została zakupiona przez Disneya za 71 mld dol.

Firma Ampere opublikowała prognozy dotyczące wydatków, jakie wspomniane połączone firmy medialne przeznaczą w br. na własne produkcji telewizyjne i filmowe. Wynika z nich, że Comcast/Sky oraz Disney/Fox wydadzą w sumie 43 mld dol. na oryginalne treści.

Według przewidywań po przejęciu Foxa Disney wyda w sumie 22 mld dol., zaś Comcast wraz ze Sky niewiele mniej – 21 mld dol. Będzie to oznaczało, że wydatki wspomnianych firm będą stanowiły 20 proc. całej globalnej kwoty przeznaczonej na oryginalne produkcje przez światowe media. W wypadku rynku amerykańskiego ten udział będzie jeszcze większy, na poziomie 37 proc.

Dla porównania koncern Netflix, największy serwis VOD na świecie zapowiedział, że na własne oryginalne produkcje przeznaczy w br. kwotę 8 mld dol. Według danych firmy 7Park Data w USA 37 proc. treści Netflixa stanowią obecnie jego własne treści, podczas gdy w ub.r. odsetek ten wynosił 24 proc. Oznacza to, że 63 proc. filmów i programów w serwisie jest oferowanych na zasadach licencji od zewnętrznych wytwórni i nadawców.

Dołącz do dyskusji: Comcast/Sky i Disney/Fox wydadzą 43 mld dolarów na własne produkcje filmowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl