Cannes Lions 2014: rekordowa liczba zgłoszeń, 135 z Polski
Do tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions została zgłoszona rekordowa liczba 37 427 prac z rekordowej liczby 97 krajów, co stanowi blisko 5-proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Polskie agencje przesłały do konkursu 135 zgłoszeń.
Konkurs jest podzielony na 17 kategorii, wśród których pojawiła się jedna nowa - Product Design Lions. Najwięcej zgłoszeń napłynęło w kategoriach Outdoor Lions i Press Lions, a najmniej - w Innovation Lions, Product Design Lions oraz Creative Effectiveness Lions.
W porównaniu z ubiegłym rokiem najbardziej wzrosła liczba zgłoszeń w kategoriach PR Lions i Cyber Lions. Natomiast największe spadki odnotowano w kategoriach Creative Effectiveness Lions i Innovation Lions. Ponadto zmalała liczba prac w kilku tradycyjnych kategoriach, takich jak Film Lions, Press Lions i Radio Lions.
ZGŁOSZENIA DO CANNES LIONS 2014 | |||
Kategoria | 2013 | 2014 | Zmiana % r/r |
Branded Content & Entertainment Lions | 968 | 1 179 | 22% |
Creative Effectiveness Lions | 120 | 80 | -33% |
Cyber Lions | 2 627 | 3 660 | 39% |
Design Lions | 2 373 | 2 624 | 11% |
Product Design Lions (nowa kategoria) | - | 194 | - |
Direct Lions | 2 578 | 2 676 | 4% |
Film Lions | 3 125 | 2 838 | -9% |
Film Craft Lions | 2 029 | 2 073 | 2% |
Innovation Lions | 270 | 206 | -24% |
Media Lions | 3 031 | 3 127 | 3% |
Mobile Lions | 1 061 | 1 187 | 12% |
Outdoor Lions | 5 613 | 5 660 | 1% |
PR Lions | 1 296 | 1 850 | 43% |
Press Lions | 5 711 | 5 007 | -12% |
Promo & Activation Lions | 2 974 | 3 241 | 9% |
Radio Lions | 1 552 | 1 448 | -7% |
Titanium & Integrated Lions | 437 | 378 | -14% |
SUMA | 35 765 | 37 428 | 5% |
Patrząc na rozkład prac ze względu na kraj pochodzenia, w czołowej dziesiątce znalazły się USA (6213 zgłoszeń), Brazylia (3321), Wielka Brytania (2757), Niemcy (2376), Francja (1838), Australia (1543), Japonia (1146), Kanada (995), Indie (976) oraz Chiny (952). Kraje, które zgłaszały prace po raz pierwszy, to Albania, Ghana i San Marino.
W przypadku Polski w konkursie biorą udział łącznie 32 firmy, które zgłosiły 135 prac. Najwięcej z nich konkuruje w kategoriach Media Lions (27), Cyber Lions (18), Promo & Activation Lions (15) oraz PR Lions (14).
Nadesłane prace będą oceniać międzynarodowe składy jurorskie złożone łącznie z 327 osób z 44 krajów. Nominacje i wyniki poznamy podczas 61. edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, który odbędzie się w dniach 15-21 czerwca br. Wiadomo już, że nagrodę dla creative marketera roku odbierze firma McDonald's (więcej na ten temat), a dla człowieka roku mediów - Richard Plepler, szef HBO (więcej o tym).
Po raz pierwszy w historii odbędzie się Lions Health (13-14 czerwca br.) - część Cannes Lions poświęcona kreatywności i komunikacji w branży farmacji i zdrowia, w ramach której odbędą się dwudniowe seminaria oraz uroczysta gala wręczenia nagród. Do konkursu Lions Health wpłynęły w sumie 1423 prace z 49 krajów, w tym 2 z Polski.
Dołącz do dyskusji: Cannes Lions 2014: rekordowa liczba zgłoszeń, 135 z Polski