SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Angora” i “Newsweek” zyskują - ranking najlepszych tygodników w Polsce

“Angora” i “Newsweek” to jedyne tygodniki, które zanotowały wzrosty czytelnictwa w czołowej dziesiątce tytułów. Liderem zestawienia jest bez zmian “Tele Tydzień”. Natomiast wśród dwutygodników “Pani Domu” wyprzedziła “Przyjaciółkę”.

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,76 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,31 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 17,98 proc. respondentów (spadek o 1,10 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,51 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,98 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,73 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,13 pkt. proc.
 
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,91 proc. czytelników, więcej o 0,14 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,72 proc. do 6,71 proc. Dało mu to jednak awans z pozycji 8. na miejsce 7. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł bowiem z 6,97 proc. do 6,41 proc.
  

Wirtualnemedia.plSierpień 2011 – styczeń 2012Sierpień 2010 – styczeń 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Tele Tydzień31,76%34,07%
Życie na Gorąco17,98%19,08%
Chwila dla Ciebie14,51%14,98%
Angora11,73%11,60%
Newsweek8,91%8,77%
Auto Świat6,86%7,24%
Wprost6,71%6,72%
Polityka6,41%6,97%
To i Owo5,52%7,20%
Twoje Imperium5,45%5,91%
Na Żywo4,68%5,33%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,92%4,30%
Gość Niedzielny3,77%4,05%
Takie jest Życie3,62%3,80%
Teleprogramy3,55%4,12%
Super TV3,13%3,36%
Rewia3,11%3,31%
Motor3,06%3,08%
Przekrój2,95%3,40%
Uważam Rze inaczej pisane2,84%-
Świat i Ludzie2,28%2,38%
Bella Relaks1,62%1,40%
Imperium TV1,53%1,40%
Tele Max1,44%1,85%
Forum1,31%1,46%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,24%1,15%
Tygodnik Ostrołęcki0,75%0,62%
Tygodnik Siedlecki0,75%0,67%
Przewodnik Katolicki0,60%0,63%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,59%0,58%
Gazeta Regionalna0,54%-
Panorama Leszczyńska0,46%0,50%
Jarmark0,46%0,56%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,42%0,47%
City (tygodnik bezpłatny)0,41%0,49%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,23%0,24%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,06%0,05%


 

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br., czyli poradnikową “Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 15,90 proc. respondentów, czyli o 0,02 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Pozwoliło jej to awansować z miejsca drugiego na pierwsze.

Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” spadła z pozycji pierwszej na drugą, notując spadek czytelnictwa z 17,33 proc. do 15,48 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,54 pkt. proc. i wyniosło 14,93 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,07 pkt. proc. do 10,62 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piąte miejsce, a czytało ją 9,39 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.

Wirtualnemedia.plSierpień 2011 – styczeń 2012Sierpień 2010 – styczeń 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Pani Domu15,90%15,88%
Przyjaciółka15,48%17,33%
Tina14,93%15,47%
Viva10,62%10,69%
Gala9,39%-
Z Życia Wzięte8,92%9,48%
Party Życie Gwiazd7,06%6,56%
Komputer Świat5,65%6,39%
Tele Świat5,50%5,81%
Show Magazyn o Gwiazdach4,04%3,81%
Świat Seriali3,48%3,90%
Takie jest Życie3,48%-
Bravo3,19%3,88%
Sukcesy i Porażki3,09%3,21%
Bravo Sport2,21%2,66%
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks)1,33%-
TV 141,22%1,23%
Monitor Księgowego0,47%0,52%


  
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2010 do stycznia 2011 roku na losowej próbie 24 272 przypadków i w okresie od sierpnia 2011 do stycznia 2012 roku na losowej próbie 24 245 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego. 

Dołącz do dyskusji: “Angora” i “Newsweek” zyskują - ranking najlepszych tygodników w Polsce

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
anty
miesiąc temu to samo pokazywaliście!
odpowiedź
User
Surykatka
jak to możliwe że np. Przekrój ma wyższe czytelnictwo od Uważam Rze, skoro sprzedaje się 5 razy gorzej, albo że Polityka, Newsweek, Wprost mają 3 większe czytelnictwo od Uważam Rze i Gościa Niedzielnego, skoro sprzedają sie gorej. Ten ranking to ściema a liczby w nim są z sufitu :(
odpowiedź
User
hahaha
No takie badania to ja rozumiem.... w pełni popieram. 3x mniej ludzi kupuje PRZEKRÓJ niż URZ, ale już czytelnictwo jest wyższe. Pewnie studenci robią zrzutę i kupują po czterech i czytają! NIESAMOWITE!!!!!
odpowiedź