“Angora” i “Newsweek” zyskują - ranking najlepszych tygodników w Polsce
“Angora” i “Newsweek” to jedyne tygodniki, które zanotowały wzrosty czytelnictwa w czołowej dziesiątce tytułów. Liderem zestawienia jest bez zmian “Tele Tydzień”. Natomiast wśród dwutygodników “Pani Domu” wyprzedziła “Przyjaciółkę”.
Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,76 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,31 pkt. proc.
Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 17,98 proc. respondentów (spadek o 1,10 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,51 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,98 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,73 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,13 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,91 proc. czytelników, więcej o 0,14 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,72 proc. do 6,71 proc. Dało mu to jednak awans z pozycji 8. na miejsce 7. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł bowiem z 6,97 proc. do 6,41 proc.
Wirtualnemedia.pl | Sierpień 2011 – styczeń 2012 | Sierpień 2010 – styczeń 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 31,76% | 34,07% |
Życie na Gorąco | 17,98% | 19,08% |
Chwila dla Ciebie | 14,51% | 14,98% |
Angora | 11,73% | 11,60% |
Newsweek | 8,91% | 8,77% |
Auto Świat | 6,86% | 7,24% |
Wprost | 6,71% | 6,72% |
Polityka | 6,41% | 6,97% |
To i Owo | 5,52% | 7,20% |
Twoje Imperium | 5,45% | 5,91% |
Na Żywo | 4,68% | 5,33% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,92% | 4,30% |
Gość Niedzielny | 3,77% | 4,05% |
Takie jest Życie | 3,62% | 3,80% |
Teleprogramy | 3,55% | 4,12% |
Super TV | 3,13% | 3,36% |
Rewia | 3,11% | 3,31% |
Motor | 3,06% | 3,08% |
Przekrój | 2,95% | 3,40% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,84% | - |
Świat i Ludzie | 2,28% | 2,38% |
Bella Relaks | 1,62% | 1,40% |
Imperium TV | 1,53% | 1,40% |
Tele Max | 1,44% | 1,85% |
Forum | 1,31% | 1,46% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,24% | 1,15% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,75% | 0,62% |
Tygodnik Siedlecki | 0,75% | 0,67% |
Przewodnik Katolicki | 0,60% | 0,63% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,59% | 0,58% |
Gazeta Regionalna | 0,54% | - |
Panorama Leszczyńska | 0,46% | 0,50% |
Jarmark | 0,46% | 0,56% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,42% | 0,47% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,41% | 0,49% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,23% | 0,24% |
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) | 0,06% | 0,05% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br., czyli poradnikową “Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 15,90 proc. respondentów, czyli o 0,02 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Pozwoliło jej to awansować z miejsca drugiego na pierwsze.
Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” spadła z pozycji pierwszej na drugą, notując spadek czytelnictwa z 17,33 proc. do 15,48 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,54 pkt. proc. i wyniosło 14,93 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,07 pkt. proc. do 10,62 proc.
Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piąte miejsce, a czytało ją 9,39 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.
Wirtualnemedia.pl | Sierpień 2011 – styczeń 2012 | Sierpień 2010 – styczeń 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Pani Domu | 15,90% | 15,88% |
Przyjaciółka | 15,48% | 17,33% |
Tina | 14,93% | 15,47% |
Viva | 10,62% | 10,69% |
Gala | 9,39% | - |
Z Życia Wzięte | 8,92% | 9,48% |
Party Życie Gwiazd | 7,06% | 6,56% |
Komputer Świat | 5,65% | 6,39% |
Tele Świat | 5,50% | 5,81% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 4,04% | 3,81% |
Świat Seriali | 3,48% | 3,90% |
Takie jest Życie | 3,48% | - |
Bravo | 3,19% | 3,88% |
Sukcesy i Porażki | 3,09% | 3,21% |
Bravo Sport | 2,21% | 2,66% |
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) | 1,33% | - |
TV 14 | 1,22% | 1,23% |
Monitor Księgowego | 0,47% | 0,52% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2010 do stycznia 2011 roku na losowej próbie 24 272 przypadków i w okresie od sierpnia 2011 do stycznia 2012 roku na losowej próbie 24 245 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: “Angora” i “Newsweek” zyskują - ranking najlepszych tygodników w Polsce