SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora: rynek reklamy zmaleje w tym roku o 5-8 proc. Ogromny spadek w dziennikach

Agora w raporcie za III kwartał br. podtrzymała prognozę, że rynek reklamy w tym roku spadnie o 5-8 proc. Najwięcej reklam stracą gazety codzienne.

- W trzecim kwartale 2013 roku wartość wydatków reklamowych w Polsce skurczyła się o ponad 3,5 proc. Dynamika spadku tych wydatków jest jednak najniższa od początku bieżącego roku. Pogłębienie spadków nastąpiło jedynie w dziennikach. W pozostałych segmentach rynku reklamy spadki wydatków reklamowych były mniejsze niż w poprzednich kwartałach 2013 roku, a internet zanotował wzrost - podała spółka w raporcie finansowym.

Agora prognozy dla poszczególnych segmentów zaktualizowała w sierpniu br. Spółka zakłada, że w 2013 roku rynek reklamy dzienników spadnie o 24-27 proc., czasopism - o 13-16 proc., reklamy zewnętrznej - o 11-14 proc., a radiowej - 4-7 proc. Natomiast reklama w internecie pójdzie do góry o 5-8 proc., a prognoza dla kina zakłada od 1-proc. spadku do 2-proc. wzrostu.

W pierwszych trzech kwartałach br. Agora zanotowała 773,6 mln zł przychodów (o 6,7 proc. mniej niż rok wcześniej) i 11 mln zł straty netto (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Agora: rynek reklamy zmaleje w tym roku o 5-8 proc. Ogromny spadek w dziennikach

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
józek landryna
Ale niektóre gazety co piszą bzdety i mniemają o sobie "lepsze towarzystwo dziennikarskie" stracą więcej... OD RANA MAM DOBRY HUMOR I NA ULICY ŚMIEJĘ SIĘ... lalalala
odpowiedź
User
TA
Sponsorem artykułu była tęcza...
odpowiedź
User
łukasz ptak
Nie ma się co dziwić. Ludzie coraz mniej czytają, dotyka to dzienniki, a statystyki sprzedaży śledzą reklamodawcy. Nikt o zdrowych zmysłach nie wyda pieniędzy na reklamę, która z dnia na dzień dociera do coraz mniejszej liczby potencjalnych odbiorców.
odpowiedź