adidas zapłaci 350 mln dolarów
adidas Oficjalnym Sponsorem i Partnerem Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w 2010 i 2014 roku
FIFA i adidas ogłosiły wczoraj oficjalnie przedłużenie umowy o swoim długoterminowym partnerstwie. Umowa przyznaje firmie adidas tytuł Oficjalnego Partnera i Dostawcy Sprzętu, a także prawa licencyjne związane z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej w 2010 i 2014 roku. FIFA i adidas współpracują od 1970 roku - ich partnerstwo jest jednym z najdłuższych i najbardziej udanych w historii współczesnego marketingu sportowego.
Długofalowe, strategiczne zaangażowanie w organizację Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej zapewnia firmie adidas intensywną obecność w kolejnych edycjach, czyli
w latach 2010 i 2014, tego najchętniej na świecie oglądanego sportowego wydarzenia. Kontrakt oferuje firmie adidas szerokie prawa licencyjne FIFA World Cup™, obejmujące m.in. wspólne akcje marketingowe, innowacyjną współpracę na płaszczyźnie internetowej, pierwszeństwo dostępu do telewizyjnego czasu reklamowego, a także oznakowanie głównych powierzchni sponsorskich na stadionie w czasie wszystkich rozgrywek. Firma adidas dostarczy oficjalną piłkę Mistrzostw Świata i sprzęt będący oficjalnym wyposażeniem w trakcie każdego meczu. Dodatkowo do sklepów na całym świecie trafi wyjątkowa linia specjalnych produktów adidas/ FIFA World Cup™. Firma adidas ma zapewnione podobne prawa również w przypadku pozostałych ważnych wydarzeń organizowanych przez FIFA w tym okresie, z Mistrzostwami Świata Kobiet i Mistrzostwami Świata Juniorów włącznie. Kontrakt został podpisany w Zurychu, w Szwajcarii. Szczegóły umowy nie zostały ujawnione.
"W futbolu zwykło się mówić: Zwycięskiego zespołu się nie zmienia. Przez ostatnie 35 lat adidas i FIFA udowodniły, że są takim właśnie zwycięskim składem. Dzielimy wspólną historię i wspólną pasję - pasję do futbolu. Dlatego jesteśmy bardzo dumni i szczęśliwi, że nasza współpraca będzie trwać nadal, przynajmniej do 2014 roku" - powiedział Herbert Hainer, Prezes adidas-Salomon. - "adidas i FIFA będą kontynuować bliską współpracę przy realizacji bardzo zróżnicowanych projektów - od programów promujących na całym świecie rozwój kobiecego futbolu, przez inicjatywy społeczne, po tak ogromne przedsięwzięcia, jak organizacja Mistrzostw Świata. Nasze partnerstwo
z FIFA cementuje i wzmacnia pozycję marki adidas jako światowego lidera marek sportowych w piłce nożnej ".
Joseph S. Blatter, Prezydent FIFA, komentuje: "Przez wszystkie te lata partnerstwo biznesowe między firmą adidas i FIFA zmieniło się w prawdziwą przyjaźń. Futbol i adidas to jedność. FIFA jest bardzo zadowolona z przedłużenia i pogłębienia tej relacji oraz stworzenia tak szerokiego wspólnego programu działań".
Wartość kontraktu ocenia się na 350 mln dolarów.
Dołącz do dyskusji: adidas zapłaci 350 mln dolarów