983 tys. abonentów Platformy 'n', przychody wzrosły do 215 mln zł
Przychody Platformy 'n' w II kw. 2012 r. wyniosły 215 mln zł i były o 19% wyższe niż przed rokiem, podała grupa TVN w raporcie. W okresie kwiecień-czerwiec platforma pozyskała 17 tys. abonentów netto.
"Platforma 'n' osiągnęła bazę abonencką na poziomie 983 tys. przy silnym wzroście netto na poziomie 17 tys. klientów w II kwartale, głównie dzięki współpracy z Orange Polska i dalszej poprawie zarządzania lojalnością klientów" - czytamy w raporcie TVN.
Spółka podała, że przychody płatnej telewizji wzrosły o 35 milionów zł, czyli 19% rok do roku, i wyniosły 215 milionów zł w II kwartale. Głównymi czynnikami tego wzrostu był wzrost bazy abonenckiej w połączeniu z miesięcznym ARPU nieznacznie przekraczającym 61 zł.
"W II kwartale ilość pozyskanych abonentów netto wyniosła 17 tysięcy, w porównaniu do 4 tysięcy straty rok temu – wynika to z utrzymania wysokiego poziomu sprzedaży brutto przy jednoczesnej poprawie wskaźnika odejść abonentów za ostatnie 12 miesięcy do 12,4% - poziomu reprezentatywnego dla najlepszych praktyk rynkowych w płatnej telewizji" - podano także.
Wynik EBITDA segmentu płatnej telewizji zmniejszyła się o prawie 3 miliony zł rok do roku i wyniosła 4 miliony zł w II kwartale.
"Spadek ten, podobnie jak w pierwszym kwartale, był wynikiem wyższych kosztów programowych, zarówno zmiennych – wywołanych przez wzrost bazy abonenckiej, jak i stałych – dotyczących umów na wyłączność w dostępie do bibliotek filmowych z wytwórniami 20th Century Fox i Monolith, efektywnych od stycznia tego roku. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku EBITDA płatnej telewizji spadła rok do roku o 6 milionów zł do -1 miliona zł na koniec czerwca" - czytamy dalej.
W I połowie 2012 roku grupa TVN miała 45,67 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 27,42 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 816,66 mln zł wobec 857,45 mln zł.
Dołącz do dyskusji: 983 tys. abonentów Platformy 'n', przychody wzrosły do 215 mln zł