3 razy więcej użytkowników iplay'a
Liczba użytkowników pierwszego polskiego legalnego serwisu sprzedającego muzykę w Internecie iplay.pl wzrosła przez ostatni rok trzykrotnie i osiągnęła 100 tys.
Zawartość serwisu wzrosła przez ostatni rok kilkakrotnie. Oferta iplay’a obejmuje już ponad 400 000 tys. utworów najbardziej popularnych wykonawców z polski oraz zagranicy. Przygotowywana jest dalsza rozbudowa serwisu - podano w komunikacie prasowym.
Iplay.pl powstał 3 lata temu jako pierwszy serwis internetowy w Europie Środkowo-Wschodniej, który zaczął legalnie sprzedawać muzykę w Internecie oraz podpisał bezpośrednie umowy z największymi międzynarodowymi wytwórniami płytowymi na dystrybucję ich muzyki w sieci. Iplay oferuje muzykę między innymi Sony BMG, Warner, Beggars Group, Sanctuary Group oraz kilkunastu niezależnych wytwórni płytowych z Polski i zagranicy. W najbliższym czasie zostanie podpisana kolejna umowa z dużą firmą fonograficzną.
W 2003 roku w serwis zainwestował fundusz MCI Management S.A., który stopniowo zwiększał swoje zaangażowanie w to przedsięwzięcie i obecnie posiada ponad 75 % udziałów.
Iplay funkcjonował na początku jako serwis odsłuchowy - przełomowy był sierpień 2004, wtedy to Iplay umożliwił użytkownikom zapisywanie utworów na dysku komputera, wypalanie utworów na płyty audio oraz transfer plików na urządzenia przenośne. Od sierpnia 2004 roku do marca 2005 roku Iplay.pl intensywnie pracował nad poszerzeniem oferty o muzykę pochodzącą od największych międzynarodowych wytwórni płytowych. Podpisanie bezpośrednich umów z SonyBMG oraz Warner Music umożliwiło serwisowi w maju 2005 roku wystartować z nową bogatą ofertą i pełną funkcjonalnością dla użytkowników. Jednocześnie w 2005 roku została nawiązana współpraca promocyjno marketingowa z PEPSI. Od końca 2005 roku Iplay współpracuje z Wirtualną Polską w ramach serwisu mp3.pl.
- Wsparcie finansowe ze strony MCI Management umożliwia nam konsekwentną realizację planu rozwoju. Obecny rok firma już teraz może zaliczyć do bardzo udanych. Liczba użytkowników odwiedzających serwis iplay.pl wzrosła trzykrotnie w porównaniu z poprzednim rokiem. Podpisano też szereg nowych umów z wytwórniami płytowymi. Do końca roku zostaną też uruchomione dwa zupełnie nowe serwisy o charakterze rozrywkowym. - mówi Tomasz Szladowski – prezes Iplay sp. z o.o.
W zeszłym roku Iplay.pl zanotował 495 tys. zł przychodów ze sprzedaży oraz 52 tys. zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: 3 razy więcej użytkowników iplay'a