2,2 mln widzów ogląda serial “Julia” w TVN
Nowa telenowela TVN “Julia” po pięciu odcinkach gromadzi średnio 2,15 mln widzów. To gorszy wynik niż osiągał emitowany rok temu w tym samym paśmie serial “Prosto w serce”. “Julia” daje TVN trzecie miejsce w rynku.
Udział pierwszych pięciu odcinków nowej telenoweli, nadawanych w dni powszednie o 17.55, wyniósł 15,39 proc. w grupie 4+ i 15,62 w grupie 16-49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Najwięcej widzów zgromadził premierowy epizod “Julii” pokazany 2 stycznia br. (2,66 mln) - najmniej piąty odcinek, pokazany w dniu Święta Trzech Króli - obejrzało go tylko 1,68 mln osób.
Nadawane w analogicznym okresie ub.r. przez TVN premierowe odcinki poprzedniej telenoweli “Prosto w serce” z Anną Muchą w roli głównej śledziło 2,58 mln widzów, a udziały tamtej produkcji wynosiły odpowiednio 18,15 proc. i 19,43 proc. (więcej na ten temat).
Stacja w paśmie emisji “Julii” zajmuje trzecie miejsce w rynku za TVP 1, nadającą w tym czasie “Klan”, co daje jej 24,26 proc. udziału i Polsatem (końcówka “Dlaczego ja?”, “Pierwsza miłość”; 19,44 proc.). TVN radzi sobie jednak lepiej niż TVP 2 (“Panorama”'13,78 proc.). W grupie komercyjnej stacja TVN też jest trzecia, tam jednak liderem jest Polsat przed Jedynką.
>>> TVN: “Prawo Agaty” wiosną, “Szpital Alicji” jesienią
Z danych telemetrycznych wynika, że nową telenowelę oglądają głównie kobiety, widzowie w wieku od 40 do 44 lat i powyżej 50. roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
“Julia” to opowieść o młodej dziewczynie, która ucieka od narzeczonego (okazuje się on dilerem narkotyków) i trafia do rodziny właścicieli kliniki piękności. Serial oparty jest na polskim scenariuszu, a grają w nim m.in. Julia Rosnowska, Michał Lewandowski, Krystian Wieczorek i Marta Żmuda-Trzebiatowska. TVN promuje produkcję m.in. w radiu, ma billboardach i organizując konkurs na komiks (więcej na ten temat).
Widownia “Julii” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
02-01-2012 | 2 656 296 | 18,72% | 19,93% |
03-01-2012 | 2 163 811 | 15,48% | 14,40% |
04-01-2012 | 2 135 113 | 15,72% | 17,44% |
05-01-2012 | 2 165 233 | 16,10% | 16,10% |
06-01-2012 | 1 681 443 | 11,38% | 10,80% |
Średnia | 2 153 242 | 15,39% | 15,62% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 3 404 814 | 24,26% | 16,78% |
Polsat | 2 727 566 | 19,44% | 25,29% |
TVN – Julia | 2 153 242 | 15,39% | 15,62% |
TVP 2 | 1 934 059 | 13,78% | 11,13% |
Profil widowni “Julii"
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 33,85% | 70 |
Kobiety | 66,15% | 127 | |
Wiek | 4-9 | 4,09% | 69 |
10-15 | 3,98% | 59 | |
16 - 19 | 2,43% | 45 | |
20 - 24 | 5,25% | 68 | |
25 - 29 | 7,04% | 79 | |
30 - 34 | 6,55% | 79 | |
35 - 39 | 4,92% | 66 | |
40 - 44 | 7,18% | 111 | |
45 - 49 | 4,57% | 68 | |
50 - 54 | 10,03% | 125 | |
55 - 59 | 10,66% | 136 | |
60 | 33,30% | 161 | |
Wlk. miasta | Wieś | 31,75% | 81 |
< 50 tys. | 27,49% | 117 | |
50-100 tys. | 8,89% | 107 | |
100-200 tys. | 10,59% | 139 | |
> 200 tys. | 21,28% | 100 | |
Zawód | Top management | 8,00% | 81 |
Pracownicy średniego szczebla | 14,98% | 96 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 17,72% | 94 | |
Emeryci | 38,88% | 154 | |
Inni | 20,42% | 67 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 44,41% | 110 |
Średnie | 35,57% | 110 | |
Wyższe | 11,95% | 82 | |
Inne | 8,06% | 64 |
Dołącz do dyskusji: 2,2 mln widzów ogląda serial “Julia” w TVN