Gałka zmiany biegów - odskakiwanie do pozycji neutralnej
2017-11-19 13:01:06 - Budzik
W jaki sposób jest realizowane odskakiwanie gałki zmiany biegów do
pozycji neutralnej - na gałce zmiany biegów czy na wybieraku?
Pytam, bo w jednym ducato po wymianie linek nie chce mi odskakiwac od
przesuniecia w prawo do pozycji 0.
http://allegro.pl/lewarek-zmiany-biegow-fiat-ducato-
boxer-jumper-06-
i6912261382.html
http://allegro.pl/i6912261382.html
Tutaj na zdjeciu po lewej stronie widac jakas sprezynke dwuramienna
której u mnie nie ma.
Ale sprawdziłęm w drugim samochodzie gdzie odskakiwanie działa ok i tam
tez jej nie ma... Gdzie szukac przyczyny?
Linki sprawdzone i to na pewno nie one sa przyczyna...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"
Re: Gałka zmiany biegów - odskakiwanie do pozycji neutralnej
2017-11-19 14:29:45 - Tomasz Pyra
> Czesc
> W jaki sposób jest realizowane odskakiwanie gałki zmiany biegów do
> pozycji neutralnej - na gałce zmiany biegów czy na wybieraku?
W tych rozwiązaniach które znam, powrót w płaszczyźnie prawo-lewo realizują
sprężyny w wybieraku wewnątrz skrzyni.
> Pytam, bo w jednym ducato po wymianie linek nie chce mi odskakiwac od
> przesuniecia w prawo do pozycji 0.
Odepnij linki po stronie skrzyni i zobacz czy pracują bez oporów.
Z odpiętymi linkami jeszcze możesz sprawdzić przekładając biegi przy samym
wybieraku cz ten wraca na środek czy nie.
>
> http://allegro.pl/lewarek-zmiany-biegow-fiat-ducato-
boxer-jumper-06-
> i6912261382.html
> http://allegro.pl/i6912261382.html
>
> Tutaj na zdjeciu po lewej stronie widac jakas sprezynke dwuramienna
> której u mnie nie ma.
A to nie jest jakaś sprężyna do blokady przypadkowego wrzucenia wstecznego
czy coś?
Re: Gałka zmiany biegów - odskakiwanie do pozycji neutralnej
2017-11-19 15:40:30 - Budzik
>> Czesc
>> W jaki sposób jest realizowane odskakiwanie gałki zmiany biegów do
>> pozycji neutralnej - na gałce zmiany biegów czy na wybieraku?
>
> W tych rozwiązaniach które znam, powrót w płaszczyźnie prawo-lewo
> realizują sprężyny w wybieraku wewnątrz skrzyni.
>
Ok. To pewnie grubsza sprawa, predzej sie przyzwyczaje niz wymienie
wybierak :))))
>
>> Pytam, bo w jednym ducato po wymianie linek nie chce mi odskakiwac
>> od przesuniecia w prawo do pozycji 0.
>
> Odepnij linki po stronie skrzyni i zobacz czy pracują bez oporów.
> Z odpiętymi linkami jeszcze możesz sprawdzić przekładając biegi przy
> samym wybieraku cz ten wraca na środek czy nie.
Linki pracuja na pewno ok.
Jeżeli za cała sprawe odpowiada wybierak to pewnie coś tam się zepsuła
(jakas sprezyna pewnie...)
Tak czy siak - raczej trzeba sie przyzwyczaic :)
>>
>> http://allegro.pl/lewarek-zmiany-biegow-fiat-ducato-
boxer-jumper-06-
>> i6912261382.html
>> http://allegro.pl/i6912261382.html
>>
>> Tutaj na zdjeciu po lewej stronie widac jakas sprezynke dwuramienna
>> której u mnie nie ma.
>
> A to nie jest jakaś sprężyna do blokady przypadkowego wrzucenia
> wstecznego czy coś?
>
Jakbym wiedzział to bym nie pytał :)
Ale bieg wsteczny włącza sie poprzez pociagniecie grzybka wiec raczej on
jest zabezpieczeniem.
Fakt jest w dwóch ducatach ktore porównywałem to miejsce jest puste -
sprezyny brak.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją
liczyć i tych, którzy nie umieją." Aneta Baran
Re: Gałka zmiany biegów - odskakiwanie do pozycji neutralnej
2017-11-19 20:16:17 - Tomasz Pyra
>> W tych rozwiązaniach które znam, powrót w płaszczyźnie prawo-lewo
>> realizują sprężyny w wybieraku wewnątrz skrzyni.
>>
> Ok. To pewnie grubsza sprawa, predzej sie przyzwyczaje niz wymienie
> wybierak :))))
Jeśli wchodzi od góry skrzyni, to zazwyczaj to jest prosta sprawa do
wyjęcia i włożenia.
Nie wiem jak tam w Ducato, ale zazwyczaj nie wymaga to demontowania
skrzyni.
>>>
>>> http://allegro.pl/lewarek-zmiany-biegow-fiat-ducato-
boxer-jumper-06-
>>> i6912261382.html
>>> http://allegro.pl/i6912261382.html
>>>
>>> Tutaj na zdjeciu po lewej stronie widac jakas sprezynke dwuramienna
>>> której u mnie nie ma.
>>
>> A to nie jest jakaś sprężyna do blokady przypadkowego wrzucenia
>> wstecznego czy coś?
>>
> Jakbym wiedzział to bym nie pytał :)
> Ale bieg wsteczny włącza sie poprzez pociagniecie grzybka wiec raczej on
> jest zabezpieczeniem.
No to pewnie gdzieś tam musi być sprężynka do odpychania tego grzybka w
drugą stronę.
> Fakt jest w dwóch ducatach ktore porównywałem to miejsce jest puste -
> sprezyny brak.
Chyba gdzieś widziałem też niewielką sprężynę centrującą dźwignię.
Ale była na tyle mała że raczej miała na celu zapobieganiu telepaniu się
dźwigni z powodu luzów na całym mechanizmie między dźwignią, a wybierakiem.
A samo centrowanie i tak było realizowane w wybieraku.
Re: Gałka zmiany biegów - odskakiwanie do pozycji neutralnej
2017-11-19 23:00:49 - Budzik
>>> W tych rozwiązaniach które znam, powrót w płaszczyźnie prawo-lewo
>>> realizują sprężyny w wybieraku wewnątrz skrzyni.
>>>
>> Ok. To pewnie grubsza sprawa, predzej sie przyzwyczaje niz wymienie
>> wybierak :))))
>
> Jeśli wchodzi od góry skrzyni, to zazwyczaj to jest prosta sprawa do
> wyjęcia i włożenia.
> Nie wiem jak tam w Ducato, ale zazwyczaj nie wymaga to demontowania
> skrzyni.
>
Ale nowy kosztuje pod tysiaka. Mozna oczywiście uzywkę włożyć... Zobacze,
moze przy okazji...
>>>>
>>>> http://allegro.pl/lewarek-zmiany-biegow-fiat-ducato-
boxer-jumper-0
>>>> 6- i6912261382.html
>>>> http://allegro.pl/i6912261382.html
>>>>
>>>> Tutaj na zdjeciu po lewej stronie widac jakas sprezynke
>>>> dwuramienna której u mnie nie ma.
>>>
>>> A to nie jest jakaś sprężyna do blokady przypadkowego wrzucenia
>>> wstecznego czy coś?
>>>
>> Jakbym wiedzział to bym nie pytał :)
>> Ale bieg wsteczny włącza sie poprzez pociagniecie grzybka wiec
>> raczej on jest zabezpieczeniem.
>
> No to pewnie gdzieś tam musi być sprężynka do odpychania tego
> grzybka w drugą stronę.
>
Oczywiście.
>> Fakt jest w dwóch ducatach ktore porównywałem to miejsce jest puste
>> - sprezyny brak.
>
> Chyba gdzieś widziałem też niewielką sprężynę centrującą dźwignię.
> Ale była na tyle mała że raczej miała na celu zapobieganiu telepaniu
> się dźwigni z powodu luzów na całym mechanizmie między dźwignią, a
> wybierakiem. A samo centrowanie i tak było realizowane w wybieraku.
>
O, to mogłoby być to.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć
między nimi. I cóż ty na to fizyko???