Superkondensatory w Solarisie
2017-11-10 12:01:52 - "T."
Nowe hybrydowe Solarisy odznaczają się znakomitymi parametrami jezdnymi,
w szczególności cechuje je energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie.
Jedną z głównych cech napędu jest możliwość odzyskania podczas hamowania
energii kinetycznej. Ta z kolei zostaje później zamieniana w energię
elektryczną i w tej postaci jest gromadzona w magazynach energii -
superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh.
Na razie ma to sens w autobusach, bowiem superkondensatory mają
4-krotnie mniejszą gęstość energii. Ale już się pracuje nad mniejszymi
tego typu urządzeniami. W osobówkach też będą, pewnie w ciągu kilku lat.
Z drugiej strony Toyota zapowiedziała właśnie nowe baterie Litowo-jonowe
ze stałym elektrolitem o podwójnej gęstości energii. Tak więc wyścig
trwa :-)
Więcej:
Tu na temat Solarisów:
http://glowny-mechanik.pl/2017/11/10/hybrydowe-solar
isy-dla-plocka/
A tu o superkondensatorach:
http://glowny-mechanik.pl/2017/08/08/superkondensato
ry-skali-mikro/
A tu jeszcze kilka ciekawostek i przykładów użycia superkondensatorów:
http://glowny-mechanik.pl/2017/02/07/europa-systems-
zapowiada-premiere-wozka-agv-wykorzystujacego-najnow
sza-technologie-zasilania/
http://glowny-mechanik.pl/2016/07/19/nowoczesne-rozw
iazania-wozkach-widlowych/
http://glowny-mechanik.pl/2017/10/13/drukarka-ebs-66
00-sukcesem-konstruktorow-ebs/
T.
Re: Superkondensatory w Solarisie
2017-11-10 17:52:41 - ToMasz
Czy mogę prosić coś więcej o tym konkretnym ( nie w skali mikro)
superkondensatorze? Napięcie, wielkość, cena....
ToMasz
Re: Superkondensatory w Solarisie
2017-11-10 18:01:50 - Robert Wańkowski
>> superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh.
>
> Czy mogę prosić coś więcej o tym konkretnym ( nie w skali mikro)
> superkondensatorze? Napięcie, wielkość, cena....
Tu coś pokazali.
http://www.hybridrive.com/pdf/bus/ESS-3G-1K.pdf
Robert
Re: Superkondensatory w Solarisie
2017-11-10 18:10:41 - "J.F."
dyskusyjnych:5a058722$0$15207$6...@n...neostrad
a.pl...
>Nowe hybrydowe Solarisy odznaczają się znakomitymi parametrami
>jezdnymi, w szczególności cechuje je energiczne, a przy tym płynne
>przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest możliwość
>odzyskania podczas hamowania energii kinetycznej. Ta z kolei zostaje
>później zamieniana w energię elektryczną i w tej postaci jest
>gromadzona w magazynach energii - superkondensatorach o pojemności
>0,82 kWh.
>Na razie ma to sens w autobusach, bowiem superkondensatory mają
>4-krotnie mniejszą gęstość energii. Ale już się pracuje nad
>mniejszymi tego typu urządzeniami. W osobówkach też będą, pewnie w
>ciągu kilku lat. Z drugiej strony Toyota zapowiedziała właśnie nowe
>baterie Litowo-jonowe ze stałym elektrolitem o podwójnej gęstości
>energii. Tak więc wyścig trwa :-)
baterie z kondesatorami nie musza konkurowac, moga sie uzupelniac.
Do odzyskania energii z hamowania swietne.
Tylko ze ... wymaga elekrycznego napedu, a co najmniej hybrydowego.
J.
Re: Superkondensatory w Solarisie
2017-11-11 13:13:09 - Slavekk
> No wiec słowo stało się ciałem - ktoś zwrócił uwagę na zalety tych
> urządzeń:
Ich zalety były znane od dawna.
A nie były stosowane bo są wielkie i ciężkie.
Nawet ten zasobnik z Solarisa waży ponad 400kg/kWh, czyli ze 30x więcej
niż zasobnik o tej samej energii zbudowany z akumulatorów.
Sławek