Jakiego auta elektrycznego chcą polscy kierowcy?
2017-11-09 16:55:48 - "T."
badań na temat, jakiego auta elektrycznego chcą polscy kierowcy?
Okazuje się, że 73% ankietowanych zastanawiało się nad zakupem samochodu
elektrycznego. Najważniejszymi kryteriami branymi pod uwagę przy zakupie
były: pojemność min. 4 osoby, długa gwarancja oraz dobra dostępność do
usług serwisowych. O zakupie zdecydowałaby ekonomia, ekologia, cena oraz
dostępność infrastruktury do ładowania.
Więcej tutaj:
http://glowny-mechanik.pl/2017/11/09/jakiego-auta-el
ektrycznego-chca-polscy-kierowcy/
T.
Re: Jakiego auta elektrycznego chcą polscy kierowcy?
2017-11-09 20:16:18 - PiteR
> Okazuje się, że 73% ankietowanych zastanawiało się
Główka pracuje.
Póki co można kraść prąd w pracy. Kto pierwszy ten lepszy.
Bo potem przyjdzie obcy przebudzenie i nie będzie już tak różowo.
--
Piter
http://piterpro.private.pl/xnews/
Re: Jakiego auta elektrycznego chcą polscy kierowcy?
2017-11-09 20:29:03 - Myjk
> Główka pracuje.
> Póki co można kraść prąd w pracy. Kto pierwszy ten lepszy.
> Bo potem przyjdzie obcy przebudzenie i nie będzie już tak różowo.
Po co kraść, jak w nocy w domu się będzie ładować za 5-8x mniejsze
pieniądze niż spalinowy odpowiednik... Obecnie wszystko sprowadza się
głównie do ceny zakupu, ew. miejsca do ładowania w trasie, a nie ceny
przejazdu.
--
Pozdor
Myjk
Re: Jakiego auta elektrycznego chcą polscy kierowcy?
2017-11-09 20:31:26 - RadoslawF
> Spółka ElectroMobility Poland zleciła Kantar TNS wykonanie kompleksowych
> badań na temat, jakiego auta elektrycznego chcą polscy kierowcy?
Jak badanie zleci producent masła to margaryna jest niezdrowa
a jak margaryny to niezdrowe jest masło.
Jak producent (lub kandydat na producenta) elektryka to ważna jest
ekologia a mniej ważny zasięg. I nikt nic o cenie nie wspominał. :)
A jak znajdzie się głupi który coś zacznie produkować to jedynymi
nabywcami będą inne firmy które puszczą to w koszty a potrzebują do
reklamy a nie prywatni nabywcy do normalnego użytku. Patrz Romet.
Pozdrawiam
Re: Jakiego auta elektrycznego chcą polscy kierowcy?
2017-11-09 21:18:56 - PiteR
> Po co kraść, jak w nocy w domu się będzie ładować za 5-8x mniejsze
> pieniądze niż spalinowy odpowiednik...
Powstanie prąd z akcyzą i biokomponentami ;)
--
Piter
http://piterpro.private.pl/xnews/
Re: Jakiego auta elektrycznego chcą polscy kierowcy?
2017-11-09 21:28:47 - Kris
> Spółka ElectroMobility Poland zleciła Kantar TNS wykonanie kompleksowych
> badań na temat, jakiego auta elektrycznego chcą polscy kierowcy?
>
> Okazuje się, że 73% ankietowanych zastanawiało się nad zakupem samochodu
> elektrycznego. Najważniejszymi kryteriami branymi pod uwagę przy zakupie
> były: pojemność min. 4 osoby, długa gwarancja oraz dobra dostępność do
> usług serwisowych. O zakupie zdecydowałaby ekonomia, ekologia, cena oraz
> dostępność infrastruktury do ładowania.
>
Akurat uwierzę że dla ankietowani ekologie wymienili.
Garstka ekooszołomów pewnie kupiłaby elektryka ze wzgledu na ekologię ale większość
akurat to kryterium miałoby w głebokim poważaniu.
Re: Jakiego auta elektrycznego chcą polscy kierowcy?
2017-11-09 21:35:55 - Bolko
> na ** p.m.s ** Myjk pisze tak:
>
> > Po co kraść, jak w nocy w domu się będzie ładować za 5-8x mniejsze
> > pieniądze niż spalinowy odpowiednik...
>
> Powstanie prąd z akcyzą i biokomponentami ;)
Planowane dochody budżetu w 2016 roku 313 mld zł
Dochody z tytułu sprzedaży paliw 29,4 mld (sama akcyza) w 2016r.
Pytanie co pójdzie w góre?
Z innej bajki:
Zakładając że tesle ładuje za darmo.
Kosztuje 500 tys złotych i się nie psuje.
A moje auto pali 8 na 100km po 5 zł za litr czyli 40 zł/100 km.
No i moje auto kosztuje 100 tys złotych.
To żeby tesla miała sens musze zrobić 1 milion kilometrów
To ja poczekam.
Re: Jakiego auta elektrycznego chcą polscy kierowcy?
2017-11-09 21:58:20 - Shrek
>
> Po co kraść, jak w nocy w domu się będzie ładować za 5-8x mniejsze
> pieniądze niż spalinowy odpowiednik...
Choćążby problem wynika z tego, ze elektryki są postrzegane (głónie ze
względu na zasięg) jako idealne mieszczuchy. Z tego względu idealny
kulisty użytownik misi mieszkać w mieście, mieć domek w tym mieście
(zeby mieć gniazdo 32A/400V w garażu) i jako auto miejskie kupić auto
segmentu D (teslę). Idealny użytkownik nie istnieje:P
Re: Jakiego auta elektrycznego chcą polscy kierowcy?
2017-11-09 22:10:41 - Zenek Kapelinder
palaczy takich papierosow nie wystepuja charakterystyczne choroby dla palacych zwykle
papierosy. Spada ilosc nowotworow ukladu oddechowego wsrod palavzy epapierosow. No to
od nowego roku bedzie wprowadzona akcyza w wysokosci 5 zlotych od standardowej
buteleczki 10ml. Od nowego roku dzienna dawka dla uzaleznionego od nikotyny bedzie
kosztowala 10 zl czyli wiecej niz paczka fajek z przemytu i dwa razy wiecej niz
samodzielnie zrobione 30 sztuk fajek jesli tyton pochodzil z przemytu. Panstwo wydaje
ok cztery razy wiecej na skutki palenia tytoniu niz uzyskuje z akcyzy z wyrobow
tytoniowych. To chyba lepiej bylo by dla budzetu jak zamiast ok 10% palaczy palilo by
papierosy na baterie niz zwykle 20% palaczy. Osiagna tyle ze zrobi sie czarny rynek
na nikotyne bo opodatkowac akcyza takich produktow jak gliceryna i glikol propylenowy
sie nie da. Aromatow opodatkowac akcyza tez sie nie da. Litr nikotyny kosztuje teraz
ok tysiaca zlotych. Mozna z litra zrobic do tysieca litrow plynu do e papierosow.
Wyjdzie ze chuja z tego beda mieli bo czesc wroci do zwyklych papierosow i do kazdej
paczki budzet doplacal ze 20 zlotych a wplywow od tych co zostana przy papierosach
tez nie bedzie. Uciesza sie przemytnicy bo zamiast wagonu fajek beda przerzucali
przez granice litrowa butelke nikotyny. To jak rzad sie laszczy na dwiescie milionow
zlotych zeby wydac miliard to na bank do pradu do elektrykow tez doloza stosowny
podatek. Elektryczne samochody w tej chwili sa calkowicie nieoplacalne. To po
wprowadzenia akcyzy na prad stana sie nieoplacalne do kwadratu.
Re: Jakiego auta elektrycznego chcą polscy kierowcy?
2017-11-09 22:17:34 - Shrek
> Na 123% powstanie prad z akcyza.
NIe musi. Dojebie się abonament elektromobilny za możliwość ładowania
tesli 40PLN/miesiąc od licznika. Skończy się tym, że będziecie jeździć
spalinkami i płacić dodatkowo na elektryki. Minfin musiałby być
niepełnosprawny umysłowo, żeby nie zadbać o dobro obywateli.
Shrek