Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami

Pszemol Data ostatniej zmiany: 2017-08-19 09:25:52

Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami

2017-08-18 19:39:02 - Pszemol

Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prądnicy prądu przemiennego.
Na dodatek bardzo Tesla była z tego dumna wytykając chętnie wady silników z
magnesami stałymi innym producentom...

Okazuje się, że w swoim najnowszym i najtańszym Modelu 3 ("dla mass")
sięgnięto jednak po silnik z magnesami trwałymi:

https://www.edmunds.com/car-news/auto-industry/2017-
tesla-model-3-has-unexpected-electric-motor-design.h
tml


Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami

2017-08-18 19:57:29 - Robert Wańkowski

W dniu 2017-08-18 o 19:39, Pszemol pisze:
> Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prądnicy prądu przemiennego.
> Na dodatek bardzo Tesla była z tego dumna wytykając chętnie wady silników z
> magnesami stałymi innym producentom...
>
> Okazuje się, że w swoim najnowszym i najtańszym Modelu 3 ("dla mass")
> sięgnięto jednak po silnik z magnesami trwałymi:
>
> https://www.edmunds.com/car-news/auto-industry/2017-
tesla-model-3-has-unexpected-electric-motor-design.h
tml
>
A ja myślałem, że silniki BLDC są lepsze.
Co z linkiem? :-(
www.edmunds.com - Access Denied
Error code 16
This request was blocked by the security rules

Robert


Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami

2017-08-18 20:01:02 - Pszemol

Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> W dniu 2017-08-18 o 19:39, Pszemol pisze:
>> Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prądnicy prądu przemiennego.
>> Na dodatek bardzo Tesla była z tego dumna wytykając chętnie wady silników z
>> magnesami stałymi innym producentom...
>>
>> Okazuje się, że w swoim najnowszym i najtańszym Modelu 3 ("dla mass")
>> sięgnięto jednak po silnik z magnesami trwałymi:
>>
>> https://www.edmunds.com/car-news/auto-industry/2017-
tesla-model-3-has-unexpected-electric-motor-design.h
tml
>>
> A ja myślałem, że silniki BLDC są lepsze.

Lepszy/gorszy to bardzo względne określenia i w dużym stopniu werdykt
zależy od przyjętych kryteriów oceny co jest w danej sytuacji lepsze a co
gorsze.

> Co z linkiem? :-(
> www.edmunds.com - Access Denied
> Error code 16
> This request was blocked by the security rules
>
Nie mam pojęcia co - może blokują z poza USA?

Spróbuj pogooglać po tytule artykułu:

"2017 Tesla Model 3 Has Unexpected Electric Motor Design"

Albo po urywku treści:

"The papers show that the long-range Model 3's rated battery capacity is
80.5 kilowatt-hours (the actual usable capacity that Tesla historically
uses to badge its models, which is always lower, never appears on such
documents). They also state that its electric motor produces 258
horsepower. But these facts were arguably not the most important bits of
information contained within the EPA documents.

The big news is this: the Model 3 uses a permanent magnet (PM) electric
motor instead of the AC induction motors used in all Tesla products to
date."





Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami

2017-08-18 20:14:16 - p...@g...com

VPN -> USA i działa jakby ktoś chciał czytać bo mi się nie chce :-)


Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami

2017-08-18 20:35:44 - Pszemol

<p...@g...com> wrote:
> VPN -> USA i działa jakby ktoś chciał czytać bo mi się nie chce :-)
>

Trochę te praktyki odcinania reszty świata poza USA "for security reasons"
są nie fair...

Admini sobie ułatwiają robotę kosztem ograniczania światu dostępu do
informacji :-(

A'propos - czy może ktoś polecić VPN'a w Polsce do podobnych zastosowań
tylko odwrotnie? Bo często się spotykam z równie leniwymi adminami w
Polsce.



Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami

2017-08-18 20:52:07 - Robert Wańkowski

W dniu 2017-08-18 o 20:01, Pszemol pisze:
> Nie mam pojęcia co - może blokują z poza USA?
Zgadza się.
Pomogło/a Hola. Nie wiem co to, ale działa. :-)

BLDC miały być montowane bezpośrednio w kołach (nie pisze tego w
kontekście Tesli).
A Tesla te pierwsze co zjechały to z jakim silnikiem?

Robert


Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami

2017-08-18 20:58:34 - Robert Wańkowski

W dniu 2017-08-18 o 20:52, Robert Wańkowski pisze:
> Pomogło/a Hola.
Nawet niepotrzebna/y.
Opera ma to samo wbudowane.

Robert


Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami

2017-08-19 00:45:07 - "Pszemol"

"Robert Wańkowski" <r...@w...pl> wrote in message
news:59973753$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2017-08-18 o 20:01, Pszemol pisze:
>> Nie mam pojęcia co - może blokują z poza USA?
> Zgadza się.
> Pomogło/a Hola. Nie wiem co to, ale działa. :-)
>
> BLDC miały być montowane bezpośrednio w kołach
> (nie pisze tego w kontekście Tesli).
> A Tesla te pierwsze co zjechały to z jakim silnikiem?

Tesle pierwsze - co masz na myśli?
Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)
Czy pierwsze egzemplarze Tesli Roadster w 2010 roku?



Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami

2017-08-19 07:45:00 - "Ghost"



Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:on78nm$96m$...@d...me...

>Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prądnicy prądu przemiennego.

wow, nie dosc ze jedzdzi to jeszcze sama produkuje prad, pewnie energie
ruchu dla obrotowego pradnicy dostarczaja kola

>Okazuje się, że w swoim najnowszym i najtańszym Modelu 3 ("dla mass")

naczy na msze?



Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami

2017-08-19 09:25:52 - Robert Wańkowski

W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze:
> Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)
Tak, te pierwsze trójki. Ale już doczytałem, że od początku montują BLDC.

Jak się niedawno dowiedziałem, że Tesle napędza zwykły silnik
indukcyjny, to byłem trochę zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest,
wydawał mi się idealny.
Po przeczytaniu tego ten stary indukcyjny nie taki zły.
https://www.tesla.com/en_GB/blog/induction-versus-dc
-brushless-motors?redirect=no

Robert


Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS