tarcze + klocki do MX-5

LEPEK Data ostatniej zmiany: 2017-07-18 17:02:05

tarcze + klocki do MX-5

2017-07-17 20:53:39 - LEPEK

Witam,

Jakiej firmy (+ ew. jakiej linii, jaki model) polecacie klocki i tarcze
hamulcowe do Mazdy MX-5?
Jazda zupełnie cywilna, bez żadnych torów itp.
Oczekuję, że będą po prostu porządne - nie zużyją się po 5000 km, nie
będą piszczeć, tarcze nie pogną się po wjeździe w kałuże, wszystko
będzie trzymało wymiary itp.

Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08
MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03


Re: tarcze + klocki do MX-5

2017-07-17 21:52:55 - Pszemol

LEPEK <g...@w...pl> wrote:
> Witam,
>
> Jakiej firmy (+ ew. jakiej linii, jaki model) polecacie klocki i tarcze
> hamulcowe do Mazdy MX-5?
> Jazda zupełnie cywilna, bez żadnych torów itp.
> Oczekuję, że będą po prostu porządne - nie zużyją się po 5000 km, nie
> będą piszczeć, tarcze nie pogną się po wjeździe w kałuże, wszystko
> będzie trzymało wymiary itp.
>
Jeśli tak, to nie kombinuj tylko kup takie jakie zaleca producent do
Twojego auta.

Co zaleca Mazda? Klocki pewnie standard, czyli semi-metalic? Tarcze
wentylowane ale nie slotted ani nie crossdrilled bo te zdrapują pięknie
klocki, w porównaniu z gładkimi tarczami, skracając wydatnie ich życie, z
czego dużo ludzi nie zdaje sobie sprawy kupując "lepsze" tarcze.



Re: tarcze + klocki do MX-5

2017-07-17 23:40:59 - LEPEK

W dniu 17.07.2017 o 21:52, Pszemol pisze:
> LEPEK <g...@w...pl> wrote:
>> Witam,
>>
>> Jakiej firmy (+ ew. jakiej linii, jaki model) polecacie klocki i tarcze
>> hamulcowe do Mazdy MX-5?
>> Jazda zupełnie cywilna, bez żadnych torów itp.
>> Oczekuję, że będą po prostu porządne - nie zużyją się po 5000 km, nie
>> będą piszczeć, tarcze nie pogną się po wjeździe w kałuże, wszystko
>> będzie trzymało wymiary itp.
>>
> Jeśli tak, to nie kombinuj tylko kup takie jakie zaleca producent do
> Twojego auta.
>
> Co zaleca Mazda? Klocki pewnie standard, czyli semi-metalic? Tarcze
> wentylowane ale nie slotted ani nie crossdrilled bo te zdrapują pięknie
> klocki, w porównaniu z gładkimi tarczami, skracając wydatnie ich życie, z
> czego dużo ludzi nie zdaje sobie sprawy kupując "lepsze" tarcze.

Widzę, że niezbyt zrozumiałeś pytanie (co mnie akurat nie zdziwiło).
Uściślę więc specjalnie dla ciebie: nie chodzi mi o typ, specjalną
wersję, wariant modyfikowany, tarcze nawiercane ani nacinane, klocki
sportowe itd. Nie. Chodzi mi o firmę / model, który warto użyć jako
zamiennik oryginału. Tak po prostu. Dostępne w Polsce do modelu
europejskiego. Wiem, że można na ciebie liczyć w _każdym_ temacie, więc
spodziewam się konkretnych odpowiedzi.

Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08
MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03


Re: tarcze + klocki do MX-5

2017-07-18 00:01:21 - Pszemol

LEPEK <g...@w...pl> wrote:
> W dniu 17.07.2017 o 21:52, Pszemol pisze:
>> LEPEK <g...@w...pl> wrote:
>>> Witam,
>>>
>>> Jakiej firmy (+ ew. jakiej linii, jaki model) polecacie klocki i tarcze
>>> hamulcowe do Mazdy MX-5?
>>> Jazda zupełnie cywilna, bez żadnych torów itp.
>>> Oczekuję, że będą po prostu porządne - nie zużyją się po 5000 km, nie
>>> będą piszczeć, tarcze nie pogną się po wjeździe w kałuże, wszystko
>>> będzie trzymało wymiary itp.
>>>
>> Jeśli tak, to nie kombinuj tylko kup takie jakie zaleca producent do
>> Twojego auta.
>>
>> Co zaleca Mazda? Klocki pewnie standard, czyli semi-metalic? Tarcze
>> wentylowane ale nie slotted ani nie crossdrilled bo te zdrapują pięknie
>> klocki, w porównaniu z gładkimi tarczami, skracając wydatnie ich życie, z
>> czego dużo ludzi nie zdaje sobie sprawy kupując "lepsze" tarcze.
>
> Widzę, że niezbyt zrozumiałeś pytanie (co mnie akurat nie zdziwiło).

Po co wysilasz sie na niegrzeczność?

> Uściślę więc specjalnie dla ciebie: nie chodzi mi o typ, specjalną
> wersję, wariant modyfikowany, tarcze nawiercane ani nacinane, klocki
> sportowe itd. Nie. Chodzi mi o firmę / model, który warto użyć jako
> zamiennik oryginału. Tak po prostu.

Bierz najtańsze! :-)

> Dostępne w Polsce do modelu
> europejskiego. Wiem, że można na ciebie liczyć w _każdym_ temacie, więc
> spodziewam się konkretnych odpowiedzi.

Nie w kazdym, o owiewkach przecież nic nie napisałem :-P

Ale skoro tak...

Proszę bardzo zatem: firma/marka nie ma znaczenia jeśli bierzesz
niemodyfikowane semi-metalic. Standardowe robione sa pod specs producenta,
bez udziwniania. Beż jakieś z dłuższą gwarancja może i żeby były tanie :-)
Pojeździsz tyle co na drogich, o ile dobrze wszystko wyczyścisz i poprawnie
założysz. Ja układam je w kolejnosci po cenie i biorę drugie-trzecie (czyli
nie najtańsze) :-)

Pomogłem? ;-)



Re: tarcze + klocki do MX-5

2017-07-18 04:44:02 - PiteR

na ** p.m.s ** LEPEK pisze tak:

> Chodzi mi o firmę / model, który warto użyć jako
> zamiennik oryginału. Tak po prostu. Dostępne w Polsce do modelu
> europejskiego.

chyba znasz wiodącyh producentów TRW i ATE (jeśli bogaty z domu) ;)


--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/


Re: tarcze + klocki do MX-5

2017-07-18 10:28:58 - yabba

W dniu 2017-07-18 o 00:01, Pszemol pisze:
> LEPEK <g...@w...pl> wrote:
>> W dniu 17.07.2017 o 21:52, Pszemol pisze:
>>> LEPEK <g...@w...pl> wrote:
>>>> Witam,
>>>>
>>>> Jakiej firmy (+ ew. jakiej linii, jaki model) polecacie klocki i tarcze
>>>> hamulcowe do Mazdy MX-5?
>>>> Jazda zupełnie cywilna, bez żadnych torów itp.
>>>> Oczekuję, że będą po prostu porządne - nie zużyją się po 5000 km, nie
>>>> będą piszczeć, tarcze nie pogną się po wjeździe w kałuże, wszystko
>>>> będzie trzymało wymiary itp.
>>>>
>>> Jeśli tak, to nie kombinuj tylko kup takie jakie zaleca producent do
>>> Twojego auta.
>>>
>>> Co zaleca Mazda? Klocki pewnie standard, czyli semi-metalic? Tarcze
>>> wentylowane ale nie slotted ani nie crossdrilled bo te zdrapują pięknie
>>> klocki, w porównaniu z gładkimi tarczami, skracając wydatnie ich życie, z
>>> czego dużo ludzi nie zdaje sobie sprawy kupując "lepsze" tarcze.
>>
>> Widzę, że niezbyt zrozumiałeś pytanie (co mnie akurat nie zdziwiło).
>
> Po co wysilasz sie na niegrzeczność?
>
>> Uściślę więc specjalnie dla ciebie: nie chodzi mi o typ, specjalną
>> wersję, wariant modyfikowany, tarcze nawiercane ani nacinane, klocki
>> sportowe itd. Nie. Chodzi mi o firmę / model, który warto użyć jako
>> zamiennik oryginału. Tak po prostu.
>
> Bierz najtańsze! :-)
>
>> Dostępne w Polsce do modelu
>> europejskiego. Wiem, że można na ciebie liczyć w _każdym_ temacie, więc
>> spodziewam się konkretnych odpowiedzi.
>
> Nie w kazdym, o owiewkach przecież nic nie napisałem :-P
>
> Ale skoro tak...
>
> Proszę bardzo zatem: firma/marka nie ma znaczenia jeśli bierzesz
> niemodyfikowane semi-metalic. Standardowe robione sa pod specs producenta,
> bez udziwniania. Beż jakieś z dłuższą gwarancja może i żeby były tanie :-)
> Pojeździsz tyle co na drogich, o ile dobrze wszystko wyczyścisz i poprawnie
> założysz. Ja układam je w kolejnosci po cenie i biorę drugie-trzecie (czyli
> nie najtańsze) :-)
>

Jakość materiałów i wykonania części zamiennych jest bardzo różna.
Ponieważ nie ma możliwości zweryfikowania wytrzymałości części w
momencie zakupu, to pozostaje kierowanie się marką producenta.
Tarcze zrobione ze słabego materiału mogą skrzywić się po pierwszym
mocniejszym hamowaniu. Dodatkowe koszty zakupu następnych, koszt wymiany
i stracony czas.


yabba


Re: tarcze + klocki do MX-5

2017-07-18 14:03:51 - Pszemol

yabba <g...@g...com> wrote:
> Jakość materiałów i wykonania części zamiennych jest bardzo różna.
> Ponieważ nie ma możliwości zweryfikowania wytrzymałości części w
> momencie zakupu, to pozostaje kierowanie się marką producenta.
> Tarcze zrobione ze słabego materiału mogą skrzywić się po pierwszym
> mocniejszym hamowaniu. Dodatkowe koszty zakupu następnych, koszt wymiany
> i stracony czas.
>

A co z gwarancją i rękojmią?




Re: tarcze + klocki do MX-5

2017-07-18 16:18:24 - yabba

W dniu 2017-07-18 o 14:03, Pszemol pisze:
> yabba <g...@g...com> wrote:
>> Jakość materiałów i wykonania części zamiennych jest bardzo różna.
>> Ponieważ nie ma możliwości zweryfikowania wytrzymałości części w
>> momencie zakupu, to pozostaje kierowanie się marką producenta.
>> Tarcze zrobione ze słabego materiału mogą skrzywić się po pierwszym
>> mocniejszym hamowaniu. Dodatkowe koszty zakupu następnych, koszt wymiany
>> i stracony czas.
>>
>
> A co z gwarancją i rękojmią?
>
>

Rozpatrzą błyskawicznie w ciągu dwóch tygodni. Przez ten czas albo nie
jeździsz samochodem albo masz drugi komplet tarcz.


yabba



Re: tarcze + klocki do MX-5

2017-07-18 16:47:06 - Pszemol

yabba <g...@g...com> wrote:
> W dniu 2017-07-18 o 14:03, Pszemol pisze:
>> yabba <g...@g...com> wrote:
>>> Jakość materiałów i wykonania części zamiennych jest bardzo różna.
>>> Ponieważ nie ma możliwości zweryfikowania wytrzymałości części w
>>> momencie zakupu, to pozostaje kierowanie się marką producenta.
>>> Tarcze zrobione ze słabego materiału mogą skrzywić się po pierwszym
>>> mocniejszym hamowaniu. Dodatkowe koszty zakupu następnych, koszt wymiany
>>> i stracony czas.
>>>
>>
>> A co z gwarancją i rękojmią?
>>
>>
>
> Rozpatrzą błyskawicznie w ciągu dwóch tygodni. Przez ten czas albo nie
> jeździsz samochodem albo masz drugi komplet tarcz.
>

Wydawało mi się, że w przypadku pokrzywionych tarcz po prostu jedziesz do
mechanika i wymieniasz na gwarancji na nowe - tak samo jak ktoś, kto opisał
tu naprawę gwarancyjną paska rozrządu.



Re: tarcze + klocki do MX-5

2017-07-18 17:02:05 - Pszemol

yabba <g...@g...com> wrote:
> W dniu 2017-07-18 o 16:47, Pszemol pisze:
>> yabba <g...@g...com> wrote:
>>> W dniu 2017-07-18 o 14:03, Pszemol pisze:
>>>> yabba <g...@g...com> wrote:
>>>>> Jakość materiałów i wykonania części zamiennych jest bardzo różna.
>>>>> Ponieważ nie ma możliwości zweryfikowania wytrzymałości części w
>>>>> momencie zakupu, to pozostaje kierowanie się marką producenta.
>>>>> Tarcze zrobione ze słabego materiału mogą skrzywić się po pierwszym
>>>>> mocniejszym hamowaniu. Dodatkowe koszty zakupu następnych, koszt wymiany
>>>>> i stracony czas.
>>>>>
>>>>
>>>> A co z gwarancją i rękojmią?
>>>>
>>>>
>>>
>>> Rozpatrzą błyskawicznie w ciągu dwóch tygodni. Przez ten czas albo nie
>>> jeździsz samochodem albo masz drugi komplet tarcz.
>>>
>>
>> Wydawało mi się, że w przypadku pokrzywionych tarcz po prostu jedziesz do
>> mechanika i wymieniasz na gwarancji na nowe - tak samo jak ktoś, kto opisał
>> tu naprawę gwarancyjną paska rozrządu.
>>
>
> Mechanik też może rozpatrywać sprawę przez 2 tygodnie.
>
> W przypadku zerwania paska rozrządu też może zwrócić tylko pieniądze
> jakie wziął za wymianę, a z naprawą uszkodzonego silnika bujasz się
> dalej sam.
>
Być może prawo mu na to zezwala, ale jeśli zależy mu na utrzymaniu się na
rynku to sądzę, że będzie traktował swych klientów lepiej niż minimum
wynikające z litery prawa.



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS