Zachar, Tesla i prawo....

Marek Data ostatniej zmiany: 2017-06-26 11:12:25

Zachar, Tesla i prawo....

2017-06-25 23:24:30 - Marek

O jakim prawie, które powstrzymuje Mercedesa (a Teslę nie) w
aktywowaniu w Polsce "autopolota ze zmianą pasa" oni spekulują??

https://youtu.be/GwPcEXGDbkw?t=31m9s

Czy to czasem nie jest tak, że Mercedes po prostu deaktywuje to w
krajach z nie rozwiniętą kulturą jazdy (by nie mieć problemów) a
Tesla po prostu ma to gdzieś?
BTW, w jakich opcjach językowych interfejsu użytkownika jest
dostępna Tesla?

--
Marek


Re: Zachar, Tesla i prawo....

2017-06-26 00:19:47 - nadir

W dniu 2017-06-25 o 23:24, Marek pisze:
> O jakim prawie, które powstrzymuje Mercedesa (a Teslę nie) w aktywowaniu
> w Polsce "autopolota ze zmianą pasa" oni spekulują??

Strzelam, ale może chodzi o homologację? Skoro żaróweczka podświetlania
tablicy rejestracyjnej musi mieć odpowiednią barwę, to taka "pierdoła"
jak autopilot tym bardziej.


Re: Zachar, Tesla i prawo....

2017-06-26 00:24:02 - "J.F."

Dnia Sun, 25 Jun 2017 23:24:30 +0200, Marek napisał(a):
> O jakim prawie, które powstrzymuje Mercedesa (a Teslę nie) w
> aktywowaniu w Polsce "autopolota ze zmianą pasa" oni spekulują??
>
> https://youtu.be/GwPcEXGDbkw?t=31m9s


Ja tam nie wiem, ale czy u nas takie cos jest w ogole dopuszczalne?
Pojazd prowadzi kierowca, a nie sam sie prowadzi.

> Czy to czasem nie jest tak, że Mercedes po prostu deaktywuje to w
> krajach z nie rozwiniętą kulturą jazdy (by nie mieć problemów) a
> Tesla po prostu ma to gdzieś?

IMO to raczej u nas mialby male problemy.
W USA odszkodowanie moze pojsc w miliardy, a u nas rzadko przekrocy
milion.

J.


Re: Zachar, Tesla i prawo....

2017-06-26 09:07:17 - Marek

On Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
> IMO to raczej u nas mialby male problemy.
> W USA odszkodowanie moze pojsc w miliardy, a u nas rzadko przekrocy
> milion.

Ale istotna jest kwestia ilości roszczeń w porównaniu z krajem
rozwiniętym a nie. Zobacz statystyki wypadków w DE i PL.

--
Marek


Re: Zachar, Tesla i prawo....

2017-06-26 09:08:37 - Marek

On Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
> Pojazd prowadzi kierowca, a nie sam sie prowadzi.

Odebrać wszystkie zarejestrowane w pl Tesle!

--
Marek


Re: Zachar, Tesla i prawo....

2017-06-26 09:35:56 - Myjk

Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, J.F.

> Ja tam nie wiem, ale czy u nas takie cos jest w ogole dopuszczalne?
> Pojazd prowadzi kierowca, a nie sam sie prowadzi.

Równie dobrze możnaby zapytać czy ABS, tempomat, nawigacja abo inne
czujniki parkowania są dopuszczalne... Ale już przecież była o tym
dyskusja, że jest to tylko system wspomagający kierowcę jak każdy inny i
autopilot Tesli nie jest systemem autonomicznym.

--
Pozdor
Myjk


Re: Zachar, Tesla i prawo....

2017-06-26 09:38:13 - Marek

On Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
> Ja tam nie wiem, ale czy u nas takie cos jest w ogole dopuszczalne?

Tak na szybko trudno coś dot. autonomii jazdy znaleźć, niektórzy
twierdzą, że prawo jedynie zabrania jazdy bez trzymania kierownicy
tylko kierowcon jednośladów:

Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się: (...) jazdy bez
trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach
lub podnóżkach

--
Marek


Re: Zachar, Tesla i prawo....

2017-06-26 10:56:25 - "J.F."

Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a...@n...neos
trada.pl...
On Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
>> Ja tam nie wiem, ale czy u nas takie cos jest w ogole dopuszczalne?

>Tak na szybko trudno coś dot. autonomii jazdy znaleźć, niektórzy
>twierdzą, że prawo jedynie zabrania jazdy bez trzymania kierownicy
>tylko kierowcon jednośladów:

Cos tam jeszcze jest o ostroznosci, czasem o szczegolnej.

>Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się: (...) jazdy bez
>trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach
>lub podnóżkach

Ciekawe ... a motocykle nie ?

J.



Re: Zachar, Tesla i prawo....

2017-06-26 11:07:09 - "J.F."

Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:b...@m...org...
Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, J.F.
>> Ja tam nie wiem, ale czy u nas takie cos jest w ogole dopuszczalne?
>> Pojazd prowadzi kierowca, a nie sam sie prowadzi.

>Równie dobrze możnaby zapytać czy ABS, tempomat, nawigacja abo inne
>czujniki parkowania są dopuszczalne...

Nawigacja i czujniki to tylko wspomaganie kierowcy.
Ale ABS, ESP, tempomat, samoczynne parkowanie ... celna uwaga :-)

> Ale już przecież była o tym
>dyskusja, że jest to tylko system wspomagający kierowcę jak każdy
>inny i
>autopilot Tesli nie jest systemem autonomicznym.

Skoro jedzie sam po pasie ... moze jednak jest ?

Pojawily sie raporty po wypadku Tesli z USA
http://www.businessinsider.com/details-about-the-fat
al-tesla-autopilot-accident-released-2017-6?IR=T
https://www.ntsb.gov/news/press-releases/Pages/PR201
70619.aspx

J.



Re: Zachar, Tesla i prawo....

2017-06-26 11:12:25 - "J.F."

Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a...@n...neos
trada.pl...
On Mon, 26 Jun 2017 00:24:02 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
>> IMO to raczej u nas mialby male problemy.
>> W USA odszkodowanie moze pojsc w miliardy, a u nas rzadko przekrocy
>> milion.

>Ale istotna jest kwestia ilości roszczeń w porównaniu z krajem
>rozwiniętym a nie. Zobacz statystyki wypadków w DE i PL.

Masz na mysli, ze w Polsce jest duzo wypadkow, a DE malo ?

Oficjalnie to jest akurat odwrotnie - w D jest bardzo duzo wypadkow.
Bo oni do wypadkow zaliczaja takze kolizje.
Dodaj chec wyciagniecia paru euro z ubezpieczenia, i juz jest drozej
:-)
Wystarczy, ze powiesz, ze cie szyja boli.

Co prawda niewiele drozej, bo ich OC zdaje sie porownywalne z naszym.

J.



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS