W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią

"T." Data ostatniej zmiany: 2017-06-16 14:49:59

W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią

2017-06-15 21:07:25 - "T."

Chiński właściciel Volvo przejął kilka tygodni temu kolejną markę -
brytyjski Lotus stał się tym samym częścią koncernu Geely Automobile. W
ostatnich latach doszło do przejęć wielu znanych marek i firm
motoryzacyjnych, a stan posiadania podmiotów inwestujących na tym rynku
wciąż dynamicznie się zmienia.
Sektor samochodowy w latach 2008-2009 doświadczył jednego z największych
kryzysów w historii. Globalna produkcja spadła o ponad 15 procent.
Załamanie dotknęło także największych graczy, a część z nich stanęła na
granicy bankructwa.

Nie wszystkie marki - nawet te uznawane za kultowe - były w stanie
przetrwać na rynku. Wiele - np. Pontiac, Eagle, Autobianchi nie
wytrzymało konkurencji. W Wielkiej Brytanii nie ma już ani jednej
brytyjskiej fabryki samochodów - część z nich zbankrutowała, inne
zostały sprzedane.

http://pim.pl/kto-jest-wlascicielem-najwiekszych-mar
ek-motoryzacyjnych/

Wychodzi na to, że w Polsce teraz jest większa produkcja motoryzacyjna
niż w UK :-)

T.


Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią

2017-06-15 23:07:38 - s...@g...com

W dniu czwartek, 15 czerwca 2017 21:07:29 UTC+2 użytkownik T. napisał:
> Chiński właściciel Volvo przejął kilka tygodni temu kolejną markę -
> brytyjski Lotus stał się tym samym częścią koncernu Geely Automobile. W
> ostatnich latach doszło do przejęć wielu znanych marek i firm
> motoryzacyjnych, a stan posiadania podmiotów inwestujących na tym rynku
> wciąż dynamicznie się zmienia.
> Sektor samochodowy w latach 2008-2009 doświadczył jednego z największych
> kryzysów w historii. Globalna produkcja spadła o ponad 15 procent.
> Załamanie dotknęło także największych graczy, a część z nich stanęła na
> granicy bankructwa.
>
> Nie wszystkie marki - nawet te uznawane za kultowe - były w stanie
> przetrwać na rynku. Wiele - np. Pontiac, Eagle, Autobianchi nie
> wytrzymało konkurencji. W Wielkiej Brytanii nie ma już ani jednej
> brytyjskiej fabryki samochodów - część z nich zbankrutowała, inne
> zostały sprzedane.
>
> http://pim.pl/kto-jest-wlascicielem-najwiekszych-mar
ek-motoryzacyjnych/
>
> Wychodzi na to, że w Polsce teraz jest większa produkcja motoryzacyjna
> niż w UK :-)
>
> T.

Niektórzy uważają że nie wazne kto byle sie robilo:
https://www.youtube.com/watch?v=vmcmqTAu6b8


Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią

2017-06-16 10:48:41 - w systemie siła 'POPIS/EU

no dobra widzę, że doszliśmy do tego momentu w którym należy zadać
pytanie... w czym oni/e widzą zyski skoro sprzedali całą produkcję? że
niby będą testowali na frajerach nowe technologie?


Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią

2017-06-16 11:12:32 - "T."

W dniu 2017-06-16 o 10:48, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:
> no dobra widzę, że doszliśmy do tego momentu w którym należy zadać
> pytanie... w czym oni/e widzą zyski skoro sprzedali całą produkcję? że
> niby będą testowali na frajerach nowe technologie?

Oni czyli kto? Brytyjczycy? Sprzedali bo musieli - byli na krawędzi
plajty. Przetrwają te firmy, gdzie zarabia się 600 euro miesięcznie :-)
T.


Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią

2017-06-16 12:47:49 - quent

On 15.06.2017 21:07, T. wrote:
> Chiński właściciel Volvo przejął kilka tygodni temu kolejną markę -
> brytyjski Lotus stał się tym samym częścią koncernu Geely Automobile. W
> ostatnich latach doszło do przejęć wielu znanych marek i firm
> motoryzacyjnych, a stan posiadania podmiotów inwestujących na tym rynku
> wciąż dynamicznie się zmienia.
> Sektor samochodowy w latach 2008-2009 doświadczył jednego z największych
> kryzysów w historii. Globalna produkcja spadła o ponad 15 procent.
> Załamanie dotknęło także największych graczy, a część z nich stanęła na
> granicy bankructwa.
>
> Nie wszystkie marki - nawet te uznawane za kultowe - były w stanie
> przetrwać na rynku. Wiele - np. Pontiac, Eagle, Autobianchi nie
> wytrzymało konkurencji. W Wielkiej Brytanii nie ma już ani jednej
> brytyjskiej fabryki samochodów - część z nich zbankrutowała, inne
> zostały sprzedane.
>
> http://pim.pl/kto-jest-wlascicielem-najwiekszych-mar
ek-motoryzacyjnych/
>
> Wychodzi na to, że w Polsce teraz jest większa produkcja motoryzacyjna
> niż w UK :-)

Kapitalizm wykupuje socjalizm.
Normalna sprawa.

--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info


Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią

2017-06-16 12:51:42 - "Endriu"




> Kapitalizm wykupuje socjalizm.
> Normalna sprawa.

Chyba raczej odwrotnie. Socjalizm (w którym nie ma przymusu ubezpieczeń
społecznych), wykupuje kapitalizm (w którym przymus ubezpieczeń społecznych
jest).

--
Pozdrawiam
Endriu



Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią

2017-06-16 14:39:55 - "J.F."

Dnia Thu, 15 Jun 2017 21:07:25 +0200, T. napisał(a):
> Chiński właściciel Volvo przejął kilka tygodni temu kolejną markę -
> brytyjski Lotus stał się tym samym częścią koncernu Geely Automobile.

Juz od dawna przestal byc brytyjska firma.
Ostatnio udzialy posiadal malezyjski Proton.

> Nie wszystkie marki - nawet te uznawane za kultowe - były w stanie
> przetrwać na rynku. Wiele - np. Pontiac, Eagle, Autobianchi nie
> wytrzymało konkurencji. W Wielkiej Brytanii nie ma już ani jednej
> brytyjskiej fabryki samochodów - część z nich zbankrutowała, inne
> zostały sprzedane.
> http://pim.pl/kto-jest-wlascicielem-najwiekszych-mar
ek-motoryzacyjnych/
> Wychodzi na to, że w Polsce teraz jest większa produkcja motoryzacyjna
> niż w UK :-)

A co sie dziwisz - tania sila robocza.

Tylko ze te fabryki tez nie sa polskie - niemieckie, amerykanskie,
francuskie ...

J.


Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią

2017-06-16 14:45:03 - "J.F."

Dnia Fri, 16 Jun 2017 10:48:41 +0200, w systemie siła 'POPIS/EU
> no dobra widzę, że doszliśmy do tego momentu w którym należy zadać
> pytanie... w czym oni/e widzą zyski skoro sprzedali całą produkcję? że
> niby będą testowali na frajerach nowe technologie?

Juz od dawna to robia.
Z produkcji tych kilku samochodow by sie nie utrzymali.

J.


Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią

2017-06-16 14:49:09 - s...@g...com

W dniu piątek, 16 czerwca 2017 14:45:03 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Fri, 16 Jun 2017 10:48:41 +0200, w systemie siła 'POPIS/EU
> > no dobra widzę, że doszliśmy do tego momentu w którym należy zadać
> > pytanie... w czym oni/e widzą zyski skoro sprzedali całą produkcję? że
> > niby będą testowali na frajerach nowe technologie?
>
> Juz od dawna to robia.
> Z produkcji tych kilku samochodow by sie nie utrzymali.
>
>

Kiedys czytalem zwierzenia jakiegos Polaka co pracował przy projektowaniu lamp
ledowych do samochodów.
Pisał wtedy ze oni dobre 15 lat do przodu takie rzeczy robią bo to bylo w okolicy
2010 a on pisał o projektach na 2025.
Pisał to w kontekscie ze mamy nie swirowac bo ledy przyjda czy chcemy czy nie i ze
one beda i w przemysle samochodowym i ogólnie jako źródła światła. Mimo ze wtedy te
"żarówki" ledowe to kiepskie, słabe i drogie były...

Nie zdziwil bym sie gdyby brytyjczycy wiedzieli ze nowe auta to trzeba na prąd robić
i z plastiku więc aktualne fabryki trzeba opchnąć lamusom...


Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią

2017-06-16 14:49:59 - s...@g...com

W dniu piątek, 16 czerwca 2017 14:49:10 UTC+2 użytkownik s...@g...com
> Nie zdziwil bym sie gdyby brytyjczycy wiedzieli ze nowe auta to trzeba na prąd
robić i z plastiku więc aktualne fabryki trzeba opchnąć lamusom...

Szczególnie jak jeszcze zadłuzone są :)


Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS