Czemu to takie drogie?

"Pawel \"O'Pajak\"" Data ostatniej zmiany: 2017-06-04 17:21:05

Czemu to takie drogie?

2017-06-03 17:00:47 - "Pawel \"O'Pajak\""


Powitanko,

Wtryskiwacz do starego "diesla". Nie żaden pompowtryskiwacz, tylko
najzwyklejszy TDI. Komplet nowych - droższe od całego silnika,
regeneracja - pewnie z 1,5 kzł, a końcówka wtryskiwacza... 80zł.
Jest jakiś racjonalny powód, by końcówki nie wymieniać samemu i za 400zł
nie mieć kompletu wtryskiwaczy "jak nowe"?
Tak, o problemach z wyciągnięciem z głowicy wiem, ale jeśli się tego nie
uda samemu zrobić, to i tak dodatkowy koszt.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com


Re: Czemu to takie drogie?

2017-06-03 17:17:03 - "J.F."

Dnia Sat, 3 Jun 2017 17:00:47 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> Wtryskiwacz do starego "diesla". Nie żaden pompowtryskiwacz, tylko
> najzwyklejszy TDI.

A TDI nie bylo wlasnie na pompowtryskiwaczach ?

Takie "najzwyklejsze", czy z kabelkiem do sterowania ?


J.


Re: Czemu to takie drogie?

2017-06-03 18:01:23 - nadir

W dniu 2017-06-03 o 17:00, Pawel "O'Pajak" pisze:

> Wtryskiwacz do starego "diesla". Nie żaden pompowtryskiwacz, tylko
> najzwyklejszy TDI. Komplet nowych - droższe od całego silnika,
> regeneracja - pewnie z 1,5 kzł, a końcówka wtryskiwacza... 80zł.
> Jest jakiś racjonalny powód, by końcówki nie wymieniać samemu i za 400zł
> nie mieć kompletu wtryskiwaczy "jak nowe"?

Bo to już prawie zabytek i pewnie powoli się kończą części, może też że
celowo się mało części produkuje. Kto to wie?

> Tak, o problemach z wyciągnięciem z głowicy wiem, ale jeśli się tego nie
> uda samemu zrobić, to i tak dodatkowy koszt.

Z wyciągnięciem z głowicy to najczęściej są problemy ze świecami
żarowymi, wtryskiwacze to się raczej łatwiej wyciąga.


Re: Czemu to takie drogie?

2017-06-03 18:08:10 - nadir

W dniu 2017-06-03 o 17:17, J.F. pisze:

> A TDI nie bylo wlasnie na pompowtryskiwaczach ?

Jeżeli to VAG, to TDI było wspólnym oznaczeniem dla różnych technologii.


Czemu to takie drogie?

2017-06-03 18:49:28 - Zenek Kapelinder

Racjonalny powod to stanowisko do regulacji po naprawie. Trzeba ustawic wydatek i
cisnienie wtrysku.


Re: Czemu to takie drogie?

2017-06-03 20:02:12 - j...@i...pl

On Sat, 3 Jun 2017 17:17:03 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:

>A TDI nie bylo wlasnie na pompowtryskiwaczach ?

Były na pompie rotacyjnej, na pompowtryskiwaczach, i CR też.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t


Re: Czemu to takie drogie?

2017-06-03 21:43:18 - p...@g...com

Przecież napisał:
Nie żaden pompowtryskiwacz, tylko
najzwyklejszy TDI.
Np takie
http://allegro.pl/wtryski-1-9-tdi-0-216-mm-216-gwara
ncja-promocja-i6831450960.html



Re: Czemu to takie drogie?

2017-06-03 21:53:04 - "Pawel \"O'Pajak\""

Powitanko,

> to TDI było wspólnym oznaczeniem dla różnych technologii.

To motorek D5252T stosowany w Audi 100, w dostawczych VW T4 no i w moim
Volvo V70. Jest pompa osobno. Kabelki dochodzą, ale jak mi sie wydaje to
po prostu elektrozawór. A skoro tak, to jak rozumiem o dawce decyduje
sterownik, a wtryskiwacz posłusznie wykonuje otwarcie-zamknięcie i tyle.
Nie wiem co i jak można tu regulować w samym wtryskiwaczu. No chyba, że
dziurki, które po prawie 400 kkm mogą już być nieco mało dziewicze.
Kusi mnie, żeby to zrobić samemu w celach edukacyjno -
oszczędnościowych. Ino żebym sie nie wyedukował za drogo;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com


Re: Czemu to takie drogie?

2017-06-04 09:57:15 - "Szumek"

Witam
w tym silniku siedzi zwykły wtryskiwacz 2 sprężynowy
jeden wtryskiwacz jest z kabelkiem bo ma czujnik wzniosu iglicy
końcówki zamienniki to 80 zł za sztuke orginały boscha jakieś 250 za sztukę
wymiana końcówek z regulacją to jakieś 80 zł za szt

akurat wyciągnięcie wtrysku z głowicy w tym silniku jest proste
a co przemawia za tym by końcówek samemu nie wymieniać
trzeba mieć czym zmierzyć i ewentualnie umieć wyregulować ciśnienia otwarcia
ale da się
pozdrawiam




Re: Czemu to takie drogie?

2017-06-04 17:21:05 - "Pawel \"O'Pajak\""

Powitanko,

> trzeba mieć czym zmierzyć i ewentualnie umieć wyregulować ciśnienia otwarcia
> ale da się

Dzięki wielkie. Dam sobie spokój z dłubaniem, może się uda podpatrzeć w
firmie, która będzie sie tym zajmować, jak to robią.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com


Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS