Jak to jest ze światłami w samochodach?

Michał Jankowski Data ostatniej zmiany: 2017-05-12 15:14:06

Jak to jest ze światłami w samochodach?

2017-05-10 11:09:26 - Michał Jankowski

Kiedyś było wiadomo - muszą być takie, jak w przepisach, i ŻADNE INNE.
Było napisane, że światła stopu są dwa, to za trzecie światło były
mandaty i nie było zmiłuj. Potem to trzecie światło zalegalizowali...

A teraz co drugi nowy samochód ma światła niezgodne z rozporządzeniem i
nie są to w większości samoróbki, tylko wyposażenie fabryczne. To jak to
jest - nadal nie wolno, tylko wszyscy mają w dupie? Jakieś zasady się
zmieniły?

Teraz wyliczanka:
1. Światła podzielone na kilka (np. jedno na słupku, drugie na klapie
bagażnika) niespełniające warunku, który pozwala uznać dwie lampy za
jedną ("60 procent prostokąta opisanego...").
2. Fantazyjne układy małych diodek niespełniające warunku jw.
3. Światła do jazdy dziennej zapalające się na przemian z kierunkowskazem.
4. Pojedyncze białe światła zapalające się przy skręcie.
5. Tym razem chyba samoróbka: kierunkowskaz w formie biegnących kropek.

Wydaje mi się, że nic z tego zgodne z rozporządzeniem nie jest.

MJ


Re: Jak to jest ze światłami w samochodach?

2017-05-10 11:20:36 - Liwiusz

W dniu 2017-05-10 o 11:09, Michał Jankowski pisze:
> Kiedyś było wiadomo - muszą być takie, jak w przepisach, i ŻADNE INNE.
> Było napisane, że światła stopu są dwa, to za trzecie światło były
> mandaty i nie było zmiłuj. Potem to trzecie światło zalegalizowali...
>
> A teraz co drugi nowy samochód ma światła niezgodne z rozporządzeniem i
> nie są to w większości samoróbki, tylko wyposażenie fabryczne. To jak to
> jest - nadal nie wolno, tylko wszyscy mają w dupie? Jakieś zasady się
> zmieniły?
>
> Teraz wyliczanka:
> 1. Światła podzielone na kilka (np. jedno na słupku, drugie na klapie
> bagażnika) niespełniające warunku, który pozwala uznać dwie lampy za
> jedną ("60 procent prostokąta opisanego...").
> 2. Fantazyjne układy małych diodek niespełniające warunku jw.
> 3. Światła do jazdy dziennej zapalające się na przemian z kierunkowskazem.
> 4. Pojedyncze białe światła zapalające się przy skręcie.
> 5. Tym razem chyba samoróbka: kierunkowskaz w formie biegnących kropek.
>
> Wydaje mi się, że nic z tego zgodne z rozporządzeniem nie jest.

Kierowca takiego samochodu jest kryty, skoro dostał on homologację. Ale
jak dostał, to rzeczywiście ciekawe pytanie. Może rozporządzenie nie
jest aż tak mocno obowiązujące, i przepisy dopuszczają na etapie
homologowania odstępstwa.

--
Liwiusz



Re: Jak to jest ze światłami w samochodach?

2017-05-10 11:38:21 - "r...@k...pl"

Wed, 10 May 2017 11:20:36 +0200, w <oeum1u$e2r$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
<l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> Kierowca takiego samochodu jest kryty, skoro dostał on homologację. Ale
> jak dostał, to rzeczywiście ciekawe pytanie. Może rozporządzenie nie
> jest aż tak mocno obowiązujące, i przepisy dopuszczają na etapie
> homologowania odstępstwa.

Nie musimy honorować homologacji innych krajów UE?
Pewnie nie - vide afera z czynnikiem do klimy.
Więc pewnie po uważaniu ("przyjmuje się, że lampa podzielona na 2 części nadal
stanowi całość" itp.)



Jak to jest ze światłami w samochodach?

2017-05-10 12:11:47 - p...@g...com

Punkt 5
To Audi które zrobiło dobrze jako pierwsze oraz Ford który spapral przednie kierunki
A teraz historia z cyklu co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie :-)
http://www.focus.de/auto/ratgeber/auto-abc/verkehr-w
ann-sind-blinker-mit-wischeffekt-zulaessig_id_444923
3.html
Producent załatwił sobie prawo do używania takich kierunków ale późniejsze ich
zamontowanie jest niegalne :-) więc historia z dlr gdzie producenci długo oferowali
kaleczne i drogie LED a rynek ich wyprzedził już się nie powtórzy


Re: Jak to jest ze światłami w samochodach?

2017-05-11 00:10:12 - PMG

W dniu 2017-05-10 o 11:09, Michał Jankowski pisze:
> Kiedyś było wiadomo - muszą być takie, jak w przepisach, i ŻADNE INNE.
> Było napisane, że światła stopu są dwa, to za trzecie światło były
> mandaty i nie było zmiłuj. Potem to trzecie światło zalegalizowali...
>
> A teraz co drugi nowy samochód ma światła niezgodne z rozporządzeniem i
> nie są to w większości samoróbki, tylko wyposażenie fabryczne. To jak to
> jest - nadal nie wolno, tylko wszyscy mają w dupie? Jakieś zasady się
> zmieniły?
>
> Teraz wyliczanka:
> 1. Światła podzielone na kilka (np. jedno na słupku, drugie na klapie
> bagażnika) niespełniające warunku, który pozwala uznać dwie lampy za
> jedną ("60 procent prostokąta opisanego...").
> 2. Fantazyjne układy małych diodek niespełniające warunku jw.
> 3. Światła do jazdy dziennej zapalające się na przemian z kierunkowskazem.
> 4. Pojedyncze białe światła zapalające się przy skręcie.
> 5. Tym razem chyba samoróbka: kierunkowskaz w formie biegnących kropek.
>
> Wydaje mi się, że nic z tego zgodne z rozporządzeniem nie jest.

Wymagania dotyczące oświetlenia pojazdu podają regulaminy EKG i kraje
członkowskie Unii mają obowiązek stosować się do tych regulaminów. W
regulaminie nr 48 znajdziesz definicje i załączniki opisujące jakie
oświetlenie jest dopuszczalne.

Jestem również pewien, że Twoja wyliczanka niezgodności dotyczy
nieaktualnego polskiego rozporządzenia.





Re: Jak to jest ze światłami w samochodach?

2017-05-11 15:13:44 - Poldek

W dniu 2017-05-10 o 11:09, Michał Jankowski pisze:
> Kiedyś było wiadomo - muszą być takie, jak w przepisach, i ŻADNE INNE.
> Było napisane, że światła stopu są dwa, to za trzecie światło były
> mandaty i nie było zmiłuj. Potem to trzecie światło zalegalizowali...
>
> A teraz co drugi nowy samochód ma światła niezgodne z rozporządzeniem i
> nie są to w większości samoróbki, tylko wyposażenie fabryczne. To jak to
> jest - nadal nie wolno, tylko wszyscy mają w dupie? Jakieś zasady się
> zmieniły?
>
> Teraz wyliczanka:
> 1. Światła podzielone na kilka (np. jedno na słupku, drugie na klapie
> bagażnika) niespełniające warunku, który pozwala uznać dwie lampy za
> jedną ("60 procent prostokąta opisanego...").
> 2. Fantazyjne układy małych diodek niespełniające warunku jw.
> 3. Światła do jazdy dziennej zapalające się na przemian z kierunkowskazem.
> 4. Pojedyncze białe światła zapalające się przy skręcie.
> 5. Tym razem chyba samoróbka: kierunkowskaz w formie biegnących kropek.

6. Jasne, oślepiające zarówno jadących z przeciwka, tak też oślepiające
w lusterkach jadących w tym samym kierunku.
6a. wiązka światła za szeroka, kierunek "przed siebie"
6b. strumień światła za silny, o wiele silniejszy niż normalne światła,
kolor biały "ostry", lub biały z odcieniem niebieskiego,
6c. wiązka światła rozszczepiająca się różnokolorowe wiązki w różnych
kierunkach "tęczówka",
7. Światła STOP bardzo silne. Po zmroku oślepiają kierowcę następnego
samochodu przy oczekiwaniu na czerwonym świetle, w korku itp.


Re: Jak to jest ze światłami w samochodach?

2017-05-11 21:26:05 - j...@i...pl

On Wed, 10 May 2017 11:09:26 +0200, Michał Jankowski
<m...@f...edu.pl> wrote:

>5. Tym razem chyba samoróbka: kierunkowskaz w formie biegnących kropek.

Ja wczoraj widziałem Fusiona (amerykańskie Mondeo), w którym za
kierunkowskaz robiły dwa światła: jedno pomarańczowe, a drugie to
światło stopu czerwone. Pewnie jakaś niechlujna przeróbka
dostosowująca go do polksich przepisów.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t


Re: Jak to jest ze światłami w samochodach?

2017-05-12 08:53:47 - s...@g...com

W dniu czwartek, 11 maja 2017 21:26:02 UTC+2 użytkownik j...@i...pl napisał:
> On Wed, 10 May 2017 11:09:26 +0200, Michał Jankowski
> <m...@f...edu.pl> wrote:
>
> >5. Tym razem chyba samoróbka: kierunkowskaz w formie biegnących kropek.
>
> Ja wczoraj widziałem Fusiona (amerykańskie Mondeo), w którym za
> kierunkowskaz robiły dwa światła: jedno pomarańczowe, a drugie to
> światło stopu czerwone. Pewnie jakaś niechlujna przeróbka
> dostosowująca go do polksich przepisów.
>
>
>
nie. To zaszłośc z za oceanu.
U nich kierunki moga byc czerwone lub pomaranczowe.
Po bokach nie musza miec kierunkow.
dzienne moga byc pomaranczowe czyli moga byc kierunkami.

powalone nie?

Ktoś takiego przywiozl z usa/kanady i jezdzi a policja i stacje kontroli maja to w
de...


Re: Jak to jest ze światłami w samochodach?

2017-05-12 10:25:43 - Akarm

W dniu 2017-05-12 o 08:53, s...@g...com pisze:

> U nich kierunki moga byc czerwone lub pomaranczowe.

?
To jest raczej dość dziwne. Ja w ruchu drogowym spotkałem się tylko z
kierunkami w lewo albo w prawo.

> Po bokach nie musza miec kierunkow.
> dzienne moga byc pomaranczowe czyli moga byc kierunkami.
>
> powalone nie?

Zdecydowanie powalone tak!
Kretynizmy jakieś, nawet bym powiedział.
Nie spotkałem nigdy kierunków innych niż w lewo lub prawo.
Bywają jeszcze w górę, w dół, w przód i do tyłu. Ale żeby pomarańczowe?
Powalone...

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego


Re: Jak to jest ze światłami w samochodach?

2017-05-12 15:14:06 - s...@g...com

W dniu piątek, 12 maja 2017 10:25:53 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:
> W dniu 2017-05-12 o 08:53, s...@g...com pisze:
>
> > U nich kierunki moga byc czerwone lub pomaranczowe.
>
> ?
> To jest raczej dość dziwne. Ja w ruchu drogowym spotkałem się tylko z
> kierunkami w lewo albo w prawo.
>
> > Po bokach nie musza miec kierunkow.
> > dzienne moga byc pomaranczowe czyli moga byc kierunkami.
> >
> > powalone nie?
>
> Zdecydowanie powalone tak!
> Kretynizmy jakieś, nawet bym powiedział.
> Nie spotkałem nigdy kierunków innych niż w lewo lub prawo.
> Bywają jeszcze w górę, w dół, w przód i do tyłu. Ale żeby pomarańczowe?
> Powalone...
>
>

Hahahaha. Smieszne :)


Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS