Gaz i smarowanie gniazd

uciu Data ostatniej zmiany: 2017-02-25 00:26:10

Gaz i smarowanie gniazd

2017-02-23 19:00:46 - uciu

Witam,

auto Grand vitara 2.0 J20A.
Na gazie przejachało 30kkm (gaz bez lubryfikacji)
Podjechałem sprawdzić luzy na zaworach i mechanior zdziwiony - okazało się ze 9
płytek jest do szlifowania/wymiany. To co się dało pozamieniane ale zostało 9 do
szlifu...
Mechanik mówi, że to wina gazu, ze jak dołoże lubryfikacje bedzie lepiej...
Pokazu na dowód swoje pomiary z jego auta - taka sama grand vitara ale 2,7benzyna -
100km na gazie z lubryfikacją i tylko 1 płytka do szlifu.

Co o tym myslicie, zbieg okoliczności czy lubryfikacja jednak coś daje???

uciu


Re: Gaz i smarowanie gniazd

2017-02-23 19:04:36 - Lewis

W dniu 2017-02-23 o 19:00, uciu pisze:
> Witam,
>
> auto Grand vitara 2.0 J20A.
> Na gazie przejachało 30kkm (gaz bez lubryfikacji)
> Podjechałem sprawdzić luzy na zaworach i mechanior zdziwiony - okazało się ze 9
płytek jest do szlifowania/wymiany. To co się dało pozamieniane ale zostało 9 do
szlifu...
> Mechanik mówi, że to wina gazu, ze jak dołoże lubryfikacje bedzie lepiej...
> Pokazu na dowód swoje pomiary z jego auta - taka sama grand vitara ale 2,7benzyna -
100km na gazie z lubryfikacją i tylko 1 płytka do szlifu.
>
> Co o tym myslicie, zbieg okoliczności czy lubryfikacja jednak coś daje???
>
> uciu
>

A instalacja montowana w tym samym warsztacie i strojona przez tego
samego pana?

--
Pozdrawiam
Lewis


Re: Gaz i smarowanie gniazd

2017-02-23 19:13:39 - uciu

W dniu czwartek, 23 lutego 2017 19:04:51 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:

> A instalacja montowana w tym samym warsztacie i strojona przez tego
> samego pana?

Nie.
Jego nie wiem, ale moja u jednej z najbardziej polecanych osób na forum lpg.

uciu


Re: Gaz i smarowanie gniazd

2017-02-23 22:11:20 - Mateusz Bogusz

> Co o tym myslicie, zbieg okoliczności czy lubryfikacja jednak coś daje???

Lubryfikacja daje jak się ma silnik który tego wymaga. A jak się ma taki
który tego nie wymaga, to wyrzucanie kasy. Na Twoim silniku się nie
znam, ale producent może nie zapewnił w nim spiekanych gniazd zaworowych
albo same zawory nie są ze stali z dodatkiem niklu.

Sam gaz niczemu winień. Kiedyś gniazda i zawory chronił ołów. Teraz mamy
NoPb i silnik przystosowany do tego paliwa beż żadnych specjalnych
dodatków, powinien równie dobrze radzić sobie z prawidłowo ustawionym
gazem który też nie zawiera ołowiu.

Instalacje IV generacji nie powinny powodować takich problemów, a jak
już to w minimalnym stopniu. Najprędzej to ta mistyczna "regulacja"

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz


Re: Gaz i smarowanie gniazd

2017-02-24 02:19:01 - Zenek Kapelinder

Nie wiem skad masz informacje o stalach,nie sa precyzyjne. Podstawowymi dodatkami do
stali na zawory do silnikow spalinowych sa chrom, krzem, wanad i moibden. Sa ze dwie
stale zaworowe z niklem ale one za wzgledu na problemy przy obrobce stosowane sa
tylko do konstrukcji specjalnych. Na pewno nie uzywa sie ich przy masowej produkcji
samochodow. Przy jednostkowej produkcji silnikow do samochodow wyscigowych moga ich
uzywac. Jakies wypasione ferrari moze miec takie zawory. Ale nie opel albo inna
mazda. Oczywiscie zakazu zalozenia zaworow zrobionych ze stali z dodatkiem niklu do
starego silnika nie ma. Jak kogos stac zaplacic za zawory tyle co za caly remont
kapitalny silnia to sobie moze w jakiejs firmie od ulepszania samochodow takie zawory
zamowic i mu zrobia. A tak dla potomnosci. Stale na zawory sa tak trudne do zrobienia
i przez to drogie ze zawory wydechowe robia z dwoch roznych gatunkow stali. Grzybek z
innej i trzonek z innej, duzo tanszej.


Re: Gaz i smarowanie gniazd

2017-02-24 09:19:30 - Kamil 'Model'

W dniu 2017-02-23 o 19:00, uciu pisze:
> Witam,
>
> auto Grand vitara 2.0 J20A.
> Na gazie przejachało 30kkm (gaz bez lubryfikacji)
> Podjechałem sprawdzić luzy na zaworach i mechanior zdziwiony - okazało się ze 9
płytek jest do szlifowania/wymiany. To co się dało pozamieniane ale zostało 9 do
szlifu...
> Mechanik mówi, że to wina gazu, ze jak dołoże lubryfikacje bedzie lepiej...
> Pokazu na dowód swoje pomiary z jego auta - taka sama grand vitara ale 2,7benzyna -
100km na gazie z lubryfikacją i tylko 1 płytka do szlifu.
>
> Co o tym myslicie, zbieg okoliczności czy lubryfikacja jednak coś daje???
>
> uciu
>
Kurna a myślałem, że lubryfikacja wpływa na gniazda zaworowe a nie na
płytki do regulacji luzu zaworowego.

NIe wiem od jakiego przebiegu masz auto, ale czy wcześniej była
wykonywana regulacja luzu zaworowego tak jak zaleca producent np. co 30kkm??
Bo może ktoś to wcześniej zaniedbał i dlatego płytki powycierane


Re: Gaz i smarowanie gniazd

2017-02-24 09:36:43 - uciu

W dniu piątek, 24 lutego 2017 09:18:16 UTC+1 użytkownik Kamil 'Model'

> NIe wiem od jakiego przebiegu masz auto, ale czy wcześniej była
> wykonywana regulacja luzu zaworowego tak jak zaleca producent np. co 30kkm??
> Bo może ktoś to wcześniej zaniedbał i dlatego płytki powycierane

mam od przebiegu 53tyś, teraz jest 90tyś.
Regulacja była robiona przy przebiegu ok 55tyś przed wsadzeniem gazu

uciu



Re: Gaz i smarowanie gniazd

2017-02-24 19:42:54 - Mateusz Bogusz

> Stale na zawory sa tak trudne do zrobienia i przez to drogie ze zawory wydechowe
robia z dwoch roznych gatunkow stali. Grzybek z innej i trzonek z innej, duzo
tanszej.

No to już mamy odpowiedź dlaczego się wypalają :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz


Re: Gaz i smarowanie gniazd

2017-02-24 22:00:47 - Maciek

Dnia Thu, 23 Feb 2017 10:00:46 -0800 (PST), uciu napisał(a):

(...)

Za szybko, nawet jak na silnik któy w powszechnej opinii "nie lubi" gazu.
Ile ci pali lpg/100, a ile benzyny?


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl


Re: Gaz i smarowanie gniazd

2017-02-25 00:26:10 - Zenek Kapelinder

Tylko ze sie nie wypalaja w czasie normalnej eksploatacji. Poza tym nie ma zadnego
zwiazku przyczynowo skutkowego pomiedzy zaworem zrobionym z dwoch roznych stali i
wypalaniem. Za to jest scisla zaleznosc jak ktos zapierdala niemilosiernie albo sobie
moc podniosl, albo te dwa czynniki razem a wypalaniem.


Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS