wysprzęglik - montaż

Slawek h Data ostatniej zmiany: 2016-10-13 11:13:32

wysprzęglik - montaż

2016-10-12 08:11:36 - Slawek h

Chcę wymienić wyspzęglik w corsie
jest tego typu

[img]https://www.google.com/imgres?q=opel+corsa+c+wy
sprzeglik&um=1&hl=pl&sa=N&rls=com.microsoft:pl:IE-Ad
dress&rlz=1I7ACAW_plPL484PL484&biw=1366&bih=673&tbm=
isch&tbnid=P1lTFkgsE8M2oM:&imgrefurl=http://motofocu
s.pl/technika/7311/wskazowka-montazowa-centralnego-w
ysprzeglika-luk-510006310&docid=YFVRydCGBJzkhM&imgur
l=http://motofocus.pl/UserFiles/Image/mu/2011/05/A_2
0110527_luk.jpg&w=516&h=282&ei=hVQeUICfKYSyhAej74HoC
Q&zoom=1&iact=hc&vpx=339&vpy=330&dur=3035&hovh=166&h
ovw=304&tx=137&ty=95&sig=108765742711111318260&page=
1&tbnh=95&tbnw=174&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:7,s:
0,i:95 [/img]

Nie za bardzo wiem o co dokładnie chodzi z tym czerwonym zabezpieczeniem? Dlaczego
instrukcja każe go demontować na samym końcu? Co takiego jest w tym wysprzęgliku że
takie jest zalecenie.
Zresztą nie do końca jest jasne czy chodzi tu o to że przed wyjęciem tego
zabezpieczenia musi być wewnątrz płyn hamulcowy, czy nie. A przecież montując
skrzynię on się ściśnie trzochę.


Re: wysprzęglik - montaż

2016-10-12 10:26:21 - viktorius

W dniu 2016-10-12 o 08:11, Slawek h pisze:
> Chcę wymienić wyspzęglik w corsie
> jest tego typu
>
> [img]https://www.google.com/imgres?q=opel+corsa+c+wy
sprzeglik&um=1&hl=pl&sa=N&rls=com.microsoft:pl:IE-Ad
dress&rlz=1I7ACAW_plPL484PL484&biw=1366&bih=673&tbm=
isch&tbnid=P1lTFkgsE8M2oM:&imgrefurl=http://motofocu
s.pl/technika/7311/wskazowka-montazowa-centralnego-w
ysprzeglika-luk-510006310&docid=YFVRydCGBJzkhM&imgur
l=http://motofocus.pl/UserFiles/Image/mu/2011/05/A_2
0110527_luk.jpg&w=516&h=282&ei=hVQeUICfKYSyhAej74HoC
Q&zoom=1&iact=hc&vpx=339&vpy=330&dur=3035&hovh=166&h
ovw=304&tx=137&ty=95&sig=108765742711111318260&page=
1&tbnh=95&tbnw=174&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:7,s:
0,i:95 [/img]
>
> Nie za bardzo wiem o co dokładnie chodzi z tym czerwonym zabezpieczeniem? Dlaczego
instrukcja każe go demontować na samym końcu? Co takiego jest w tym wysprzęgliku że
takie jest zalecenie.
> Zresztą nie do końca jest jasne czy chodzi tu o to że przed wyjęciem tego
zabezpieczenia musi być wewnątrz płyn hamulcowy, czy nie. A przecież montując
skrzynię on się ściśnie trzochę.
>

Nie widziałem tego na żywo, ale na zdjęciach widać, że ten czerwony
dynks trzyma ściśniętą sprężynę. Jak ją zwolnisz, to sprężyna wyciśnie
element roboczy. W normalnej pracy, po zamontowaniu oprze się pewnie o
docisk sprzęgła, jak wyciągniesz wcześniej, to wyskoczy.

To tak, jakbyś pompował pedał hamulca przy zdemontowanym zacisku,
prędzej czy później tłok wyskoczy, bo nie ma się o co oprzeć.

Zresztą masz to opisane w linku od tego obrazka:
http://motofocus.pl/technika/7311/wskazowka-montazow
a-centralnego-wysprzeglika-luk-510006310

--
viktorius


Re: wysprzęglik - montaż

2016-10-12 12:11:55 - Slawek h

nie może się oprzeć o docisk bo jak włożysz skrzynię?
Opiera się o docisk po zamontowaniu skrzyni nie wcześniej,
Dostępu do sprzęgła, wysprzęglika nie ma po włożeniu skrzyni


Re: wysprzęglik - montaż

2016-10-12 13:28:04 - laisar

W dniu środa, 12 października 2016 08:11:58 UTC+2 użytkownik Slawek h napisał:
> instrukcja każe go demontować na samym końcu?

"Po jego [wysprzęglika] zamontowaniu", czyli po przykręceniu do osłony sprzęgła (a
nie dopiero po zamontowaniu "dzwonu" do silnika).


Re: wysprzęglik - montaż

2016-10-12 14:02:19 - viktorius

W dniu 2016-10-12 o 12:11, Slawek h pisze:
> nie może się oprzeć o docisk bo jak włożysz skrzynię?
> Opiera się o docisk po zamontowaniu skrzyni nie wcześniej,
> Dostępu do sprzęgła, wysprzęglika nie ma po włożeniu skrzyni
>

Jak już pisałem, to były moje przemyślenia po obejrzeniu obrazka.
Jak jest naprawdę, dowiesz się po rozebraniu. Być może jest tam coś, co
po zamontowaniu zapobiega wysunięciu łożyska oporowego i jego tłoka poza
cylinder wysprzęglika. W końcu jakoś to składają w fabryce i opracowali
taką, a nie inną procedurę, w której czerwony dynks gra kluczową rolę ;)


--
viktorius


Re: wysprzęglik - montaż

2016-10-12 19:00:51 - Tomasz Pyra

Dnia Tue, 11 Oct 2016 23:11:36 -0700 (PDT), Slawek h napisał(a):

> https://www.google.com/imgres?q=opel+corsa+c+wysprze
glik&um=1&hl=pl&sa=N&rls=com.microsoft:pl:IE-Address
&rlz=1I7ACAW_plPL484PL484&biw=1366&bih=673&tbm=isch&
tbnid=P1lTFkgsE8M2oM:&imgrefurl=http://motofocus.pl/
technika/7311/wskazowka-montazowa-centralnego-wysprz
eglika-luk-510006310&docid=YFVRydCGBJzkhM&imgurl=htt
p://motofocus.pl/UserFiles/Image/mu/2011/05/A_201105
27_luk.jpg&w=516&h=282&ei=hVQeUICfKYSyhAej74HoCQ&zoo
m=1&iact=hc&vpx=339&vpy=330&dur=3035&hovh=166&hovw=3
04&tx=137&ty=95&sig=108765742711111318260&page=1&tbn
h=95&tbnw=174&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:7,s:0,i:9
5

No przecież na tej stronie z której masz obrazek jest to opisane:
http://motofocus.pl/technika/7311/wskazowka-montazow
a-centralnego-wysprzeglika-luk-510006310

Jak to wyciągniesz to siłownik wysprzęglika wyjedzie.
W najlepszym razie znacznie utrudni to montaż (bo będziesz musiał pokonać
dodatkowo siłę sprężyny), a może nawet uniemożliwi bo tłoczek wyjedzie, a
potem będzie to bardzo ciężko złożyć jednocześnie montując to na miejscu.


Re: wysprzęglik - montaż

2016-10-12 21:23:29 - PiteR

na ** p.m.s ** Slawek h pisze tak:

> Nie za bardzo wiem o co dokładnie chodzi z tym czerwonym
> zabezpieczeniem? Dlaczego instrukcja każe go demontować na samym
> końcu? Co takiego jest w tym wysprzęgliku że takie jest zalecenie.
> Zresztą nie do końca jest jasne czy chodzi tu o to że przed
> wyjęciem tego zabezpieczenia musi być wewnątrz płyn hamulcowy, czy
> nie. A przecież montując skrzynię on się ściśnie trzochę.

Myślę, że chodzi o to zebyś nie robił tego długo z wyjetym języczkiem
bo powoli wylezie. Przykręcasz wysprzęglik do skrzyni, podłączasz płyn
odpowietrzasz i w ostatniej chwili wyciagasz zawleczkę.

Próżnia spowalnia wyłażenie tłoczka a ty szybko przykrecasz skrzynię
do bloku żeby docisnąć wysprzęglik do słoneczka.

https://youtu.be/jDmYUChrzL0

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.


Re: wysprzęglik - montaż

2016-10-13 06:53:41 - Slawek h

W instrukcji LUKa jest podane aby nie smarować niklowanych wielowypustów.
Może wiecie dlaczego tak jest? O co chodzi? I jak mam rozpoznać taki niklowany
wielowypust? Niby powinien błyszczeć
Czy ten jest niklowany?

https://www.google.pl/search?q=luk+tarcza+sprz%C4%99
g%C5%82a&hl=pl&biw=1633&bih=947&site=webhp&source=ln
ms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwibjrv5_dbPAhXLFywKHRFGA1
UQ_AUIBigB#hl=pl&tbm=isch&q=luk+tarcza+sprz%C4%99g%C
5%82a+320+0261+10&imgrc=OeXhlx6PpjFhzM%3A

Nawet w zestawie nie ma smarowidła, choć podobno dają


Re: wysprzęglik - montaż

2016-10-13 09:26:30 - PiteR

na ** p.m.s ** Slawek h pisze tak:

> W instrukcji LUKa jest podane aby nie smarować niklowanych
> wielowypustów. Może wiecie dlaczego tak jest? O co chodzi? I jak
> mam rozpoznać taki niklowany wielowypust? Niby powinien błyszczeć
> Czy ten jest niklowany?
>
> https://www.google.pl/search?q=luk+tarcza+sprz%C4%99
g%C5%82a&hl=pl&
> biw=1633&bih=947&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=
X&ved=0ahUKEwib
> jrv5_dbPAhXLFywKHRFGA1UQ_AUIBigB#hl=pl&tbm=isch&q=lu
k+tarcza+sprz%C
> 4%99g%C5%82a+320+0261+10&imgrc=OeXhlx6PpjFhzM%3A

który?


> Nawet w zestawie nie ma smarowidła, choć podobno dają


wróbelki ćwierkajom że nawalone dużo smaru skończy na okładzinach
tarczy, że z pyłem z tarczy smar skleja wielopust i tarcza nie odsuwa
się od koła zamachowego i zawsze ciągnie wałek przez co biegi nie
wchodzą gładko. Trzeba posmarować tylko tylko żeby zabić ew rdzę w
rowkach. Może nikiel ma się jakoś samosmarować i mniej rdzewieć.



--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.


Re: wysprzęglik - montaż

2016-10-13 11:13:32 - Slawek h

Załączyłem zdjęcie gdzie indziej (tam gdzie mi pozwoliło)
http://obrazki.elektroda.pl/7994293600_1476332408.jp
g



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS