Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł

twistedme Data ostatniej zmiany: 2016-05-11 17:32:46

Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł

2016-05-11 10:43:17 - twistedme

Nie bijcie, nigdy nie miałem samochodu z hakiem, a chciałbym hak tylko i
wyłącznie do wożenia rowerów.

Na allegro można kupić taki zestaw z wiązką do mojego samochodu już za
nieco ponad 300zł, ale są też takie Thule za 1600.

Pomijając kwestie oczywiste jak firma, estetyka wykonania, jakieś
bajeranckie zapięcia, to czym one się różnią w praktyce?

No i oczywiście czy, zakładając, że będę woził tylko rowery, to można
brać ten tani? Czy to jest taka tragedia, że zaraz odpadnie, zegnie się
czy coś podobnego :)


Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł

2016-05-11 10:54:25 - "J.F."

Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5732f0a5$0$698$6...@n...neostrada.
pl...
>Nie bijcie, nigdy nie miałem samochodu z hakiem, a chciałbym hak
>tylko i wyłącznie do wożenia rowerów.
>Na allegro można kupić taki zestaw z wiązką do mojego samochodu już
>za nieco ponad 300zł, ale są też takie Thule za 1600.
>Pomijając kwestie oczywiste jak firma, estetyka wykonania, jakieś
>bajeranckie zapięcia, to czym one się różnią w praktyce?
>No i oczywiście czy, zakładając, że będę woził tylko rowery, to można
>brać ten tani? Czy to jest taka tragedia, że zaraz odpadnie, zegnie
>się czy coś podobnego :)

Ogolnie rzec biorac to taki hak musi byc na tyle solidny, zeby
przetrzymac obciazenie przyczepka, ktora wazy np tone.
Na hak to ona tyle nie naciska, ale przy hamowaniu moze tyle byc
potrzebne.

No ale jak sie bierze najtansze chinskie g*, to nie wiadomo czy
wytrzyma :-)

Kiedys byla kwestia, ze Niemcy wymagali haka demontowalnego/chowanego.
Do nas ta moda chyba nie dotarla. Ten Thule moze taki byc ... i cena
rosnie.

No i kwestia dokladnosci wykonania - co z tego, ze hak 300 zl, jak
trzeba caly dzien ze szlifierka, spawarka i mlotem do samochodu
dopasowywac :-)
Najlepszy hak to jednak fabryczny ...

J.







Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł

2016-05-11 11:31:26 - "Yogi\(n\)"

Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:5732f0a5$0$698$65785112@news.neostrada.pl...
> Nie bijcie, nigdy nie miałem samochodu z hakiem, a chciałbym hak tylko
> i wyłącznie do wożenia rowerów.
>
> Na allegro można kupić taki zestaw z wiązką do mojego samochodu już za
> nieco ponad 300zł, ale są też takie Thule za 1600.
>
> Pomijając kwestie oczywiste jak firma, estetyka wykonania, jakieś
> bajeranckie zapięcia, to czym one się różnią w praktyce?

Na cenę wpływa kilka czynników, pomijam oczywiste sprawy, jak
"obciążalność, chińszczyzna bez atestów itp, ale różnicę w cenie "robią"
użyte materiały, śruby (sic!) i dołączona wiązka.
Materiały to z reguły stal, rdzewiejąca, a jakże, ale zabezpieczona
proszkowo. Thule nie wypada najlepiej, bo rdzewieje po paru latach
niemiłosiernie. Śruby w thule (przynajmniej moim) nie rdzewieją, i to
chyba jedyna przewaga tej firmy nad innymi.
Bardzo dużą różnicę w cenie czyni dołączona wiązka. W starszych
samochodach wystarczyło dopiąć (równolegle) wiązkę do istniejącej
instalacji (tak, by na odpowiednich pinach pojawiało się napięcie, a w
zależności od wersji są to 7-mio lub 13-to pinowe złącza). Wiązka ma
przenosić do przyczepy światła pozycyjne, kierunki, przeciwmgłowe i
stopy. W 13-tce coś tam jeszcze, ale przyczepka musi umieć to
wykorzystać (oczywiście jest wersja droższa). W nowszych, może to
powodować spadki napięcia i błędy wyrzucane przez komputer pokładowy,
dlatego stosuje się moduły, czyli zespół przełączników, sterowanych
sygnałami z samochodwej instalacji, ale podających napięcie z
akumulatora (a nie "kradnących" z instalacji). Moduły działają tak samo,
różnią się tylko firmą i wykonaniem. Ale tu też oczywiście pojawia się
rozpiętość cenowa. Ze względu na możliwość zamoczenia,warto wziąć
hermetyczny, albo upewnić się, że pan Mietek zamontuje gdzieś wewnątrz.
Instalator w wersji podstawowej musi podpiąć siedem (lub trzynaście)
kablelków, w wersji z modułem jeszcze musi ciągnąć plus od akumulatora.
Najdroższe są zaś te najłatwiejsze (z punktu widzenia instalatora)
moduły, które sa przygotowane do instalacji plug&play, czyli wyposażone
we wtyczki, które wystarczy wpiąć do istniejącej instalacji, w
większości bowiem nowych samochodów są gotowe instalacje. Ale takie
rozwiązania kosztują cztery i więcej razy więcej, niż te tańsze. Obywa
się bez ingerencji w instalację samochodu. No i instalacja powinna być
tańsza, ale jak znam życie, to nie będzie ;-)

Kumpel ma, na takim samym samochodzie jak mój (z thule) hak ze Słupska,
polskiej produkcji - i choć na śrubach ma ślady korozji, to sam hak
wygląda lepiej od thule. Gdybym kupował teraz, to kupiłbym ten ze
Słupska. Cena prawie trzy razy niższa, funkcjonalnie to samo. Śruby
można wymienić, a zardzewiały hak (jak u mnie) trzeba malować. To
znaczy, nie maluję, ale może, kiedyś... Obaj nie narzekamy ;-)
Kup hak ze Słupska (produkują w Polsce, nie w Chinach, chyba, że
ostatnio się to zmieniło), wiązkę z modułem, ale uniwersalnym,
zainstaluj sam, albo poszukaj ogarniętego instalatora, to nie spieprzy.
pamiętaj, że przegląd będzie droższy, zadbaj, by hak miał czytelną
tabliczkę znamionową, pamiętaj o wpisie do dowodu w Wydziale
Komunikacji.
Mam nadzieję, że pomogłem.

--
Yogi(n)



Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł

2016-05-11 11:53:11 - twistedme

W dniu 2016-05-11 o 11:31, Yogi(n) pisze:

> Kup hak ze Słupska
>
Super, wielkie dzięki!

Czyli tu jest już wszystko co potrzeba?
http://tinyurl.com/z9vzl7r
Cenowo wygląda rzeczywiście rozsądnie.


Jeszcze raz dzięki za pomoc.


Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł

2016-05-11 12:13:50 - "Yogi\(n\)"


Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:57330107$0$22823$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2016-05-11 o 11:31, Yogi(n) pisze:
>
>> Kup hak ze Słupska
>>
> Super, wielkie dzięki!
>
> Czyli tu jest już wszystko co potrzeba?
> http://tinyurl.com/z9vzl7r
> Cenowo wygląda rzeczywiście rozsądnie.

Nie jestem ekspertem, więc nie wiem, czy ten będzie najlepszy, ale
wygląda na to, że to wystarczy w zupełności. Są jeszcze inne firmy na
allegro, ale opinii poszukaj samodzielnie (Steinhoff-drogi, Imioła -
tańszy od Auto-haka). Popatrz też na zdjęcia używanych thule, żeby
zrozumieć, że zabezpieczenie antykorozyjne nie jest ich najmocniejszą
stroną. A innych "przewag" nie widzę.
http://allegro.pl/hak-holowniczy-ford-s-max-smax-thu
le-i6176071459.html
http://allegro.pl/peugeot-407-sw-hak-thule-i61765900
08.html
Tu śruby są zardzewiałe, choć sam hak wygląda nieźle:
http://allegro.pl/hak-holowniczy-mitsubishi-lancer-x
-07-idealny-i6153597968.html

--
Yogi(n)



Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł

2016-05-11 13:02:50 - Bolko

twistedme

dzięki za wątek

> że przegląd będzie droższy, zadbaj, by hak miał czytelną
> tabliczkę znamionową, pamiętaj o wpisie do dowodu w Wydziale
> Komunikacji.

Jest też albo w tym albo w następnym roku będę musiał kupić bagażnik na rowery.
Bagażnik na rower na hak 1000 PLN
Hak na bagażnik kolejne 800 PLN
Przegląd + pieczatka w urzędzie 200 PLN

Coś jeszcze trzeba zrobić ?


Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł

2016-05-11 13:16:34 - WS

On Wednesday, May 11, 2016 at 1:02:51 PM UTC+2, Bolko wrote:
> twistedme

> Jest też albo w tym albo w następnym roku będę musiał kupić bagażnik na rowery.
> Bagażnik na rower na hak 1000 PLN
> Hak na bagażnik kolejne 800 PLN
> Przegląd + pieczatka w urzędzie 200 PLN
>
> Coś jeszcze trzeba zrobić ?

przeglad 35, pieczatka free
przydala by sie trzecia tablica (na bagaznik) zeby nie przekrecac...

WS

PS. jesli samochod jakis normalny ;) a jeszcze ma relingi to przy 2 rowerach jesli
nie jest sie niska kobieta ;) chyba wygodniej i taniej na dachu





Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł

2016-05-11 13:26:44 - s...@g...com

W dniu środa, 11 maja 2016 11:32:02 UTC+2 użytkownik Yogi(n) napisał:

> Thule nie wypada najlepiej, bo rdzewieje po paru latach
> niemiłosiernie. Śruby w thule (przynajmniej moim) nie rdzewieją, i to
> chyba jedyna przewaga tej firmy nad innymi.

> Kumpel ma, na takim samym samochodzie jak mój (z thule) hak ze Słupska,
> polskiej produkcji - i choć na śrubach ma ślady korozji, to sam hak
> wygląda lepiej od thule.

Może to szereg elektrochemiczny działa? Za dobre śruby -> rdzewieje reszta i na
odwrót. Taniej wymieniać śruby...
--
jureko




Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł

2016-05-11 13:45:28 - "Yogi\(n\)"


Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
news:6c9a2cad-dc20-411c-a8dd-541abe5de66b@googlegrou
ps.com...
W dniu środa, 11 maja 2016 11:32:02 UTC+2 użytkownik Yogi(n) napisał:

>> Thule nie wypada najlepiej, bo rdzewieje po paru latach
>> niemiłosiernie. Śruby w thule (przynajmniej moim) nie rdzewieją, i to
>> chyba jedyna przewaga tej firmy nad innymi.
>
>> Kumpel ma, na takim samym samochodzie jak mój (z thule) hak ze
>> Słupska,
>> polskiej produkcji - i choć na śrubach ma ślady korozji, to sam hak
>> wygląda lepiej od thule.
>
>Może to szereg elektrochemiczny działa? Za dobre śruby -> rdzewieje
>reszta i na odwrót. Taniej wymieniać śruby...

Całkiem możliwe. Ciekaw jestem, czy któryś z producentów robi i hak i
śruby z nierdzewki.

--
Yogi(n)



Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł

2016-05-11 17:32:46 - Marek

> No i oczywiście czy, zakładając, że będę woził tylko rowery, to można
> brać ten tani? Czy to jest taka tragedia, że zaraz odpadnie, zegnie się
> czy coś podobnego :)
Osobiscie zamontowalem w celach wozenia rowerow wlasnie te tansze -
polskie haki. Jeden ma juz 2 lata. Belka pod spodem jest lekko ruda, ale
blacha jest gruba na 1cm, wiec nie ma co sie przyjmowac.

Otwory pasowaly bez problemu.
Wiazke podlaczylem w srodku, wiec problemu z woda i zawilgoceniem nie ma.

--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z


Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS