Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-14 23:53:05 - Tomasz Pyra
i wysiadłem w dużo lepszym stanie niż po 12h jazdy osobówką.
Okazuje się, że pozycja w osobówce (nogi wysoko, tyłek nisko, oparcie
pochylone, kierownica pionowo) jest po prostu niewygodna.
Daje lepszą kontrolę nad autem, ale jednak męczy.
W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół,
pedały na dole, kierownica prawie leży przed kierowcą.
No i tak można jechać i jechać i wysiada się bez żadnych objawów
wynikających z długiej i wymuszonej pozycji.
Widać nie bez przyczyny kabiny w ciężarówkach tak właśnie wyglądają.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-14 23:55:15 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Tomasz Pyra
news:u6ft0442fkc9$.ds5pwpznlcxu$.dlg@40tude.net...
> z czego 20h za kierownicą VW LT 46
(...)
> W dostawczaku siedzi się jak na krześle
czy LT 46 to nie czasem ciężarówka?
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam motocyklowe tekstylne sakwy Moto Detail 12-22L
allegro.pl/show_item.php?item=2555212143
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 00:04:14 - Tomasz Pyra
> Użytkownik Tomasz Pyra
> news:u6ft0442fkc9$.ds5pwpznlcxu$.dlg@40tude.net...
>> z czego 20h za kierownicą VW LT 46
> (...)
>> W dostawczaku siedzi się jak na krześle
>
> czy LT 46 to nie czasem ciężarówka?
Ten akurat zarejestrowany na 3500kg.
Duża laweta (7 miejsc + 6m platformy).
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 11:14:09 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Tomasz Pyra
news:1smkpj3cayung.15hhloolpeycf$.dlg@40tude.net...
> On Tue, 14 Aug 2012 23:55:15 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
>
>> Użytkownik Tomasz Pyra
>> news:u6ft0442fkc9$.ds5pwpznlcxu$.dlg@40tude.net...
>>> z czego 20h za kierownicą VW LT 46
>> (...)
>>> W dostawczaku siedzi się jak na krześle
>>
>> czy LT 46 to nie czasem ciężarówka?
>
> Ten akurat zarejestrowany na 3500kg.
> Duża laweta (7 miejsc + 6m platformy).
znaczy sie polski szwindel.
Jeśli to nie Twój samochód - to ok, ale jak Twój to śliska sprawa.
Najbliższy znajomy miał spore problemy przez takie 'przerejestrowanie'.
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam motocyklowe tekstylne sakwy Moto Detail 12-22L
allegro.pl/show_item.php?item=2555212143
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 19:22:42 - Tomasz Pyra
> Użytkownik Tomasz Pyra
> news:1smkpj3cayung.15hhloolpeycf$.dlg@40tude.net...
>> On Tue, 14 Aug 2012 23:55:15 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
>>
>>> Użytkownik Tomasz Pyra
>>> news:u6ft0442fkc9$.ds5pwpznlcxu$.dlg@40tude.net...
>>>> z czego 20h za kierownicą VW LT 46
>>> (...)
>>>> W dostawczaku siedzi się jak na krześle
>>>
>>> czy LT 46 to nie czasem ciężarówka?
>>
>> Ten akurat zarejestrowany na 3500kg.
>> Duża laweta (7 miejsc + 6m platformy).
>
> znaczy sie polski szwindel.
Szwindel to raczej nie.
Tak samo możesz nowego Craftera 50 kupić zarówno w wersji 5t jak i 3.5t.
Samochód po zrobieniu zabudowy idzie na badanie techniczne w którym
określają dane do dowodu. A DMC można zadeklarować mniejszą niż w
homologacji i nie jest to żaden problem.
Wszystkie te duże dostawczaki mają zazwyczaj homologacje również na 3.5t.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 19:26:07 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Tomasz Pyra
news:1lcsrjpwtfyvn$.141kbzgqlrssl.dlg@40tude.net...
> Szwindel to raczej nie.
> Tak samo możesz nowego Craftera 50 kupić zarówno w wersji 5t jak i 3.5t.
>
> Samochód po zrobieniu zabudowy idzie na badanie techniczne w którym
> określają dane do dowodu. A DMC można zadeklarować mniejszą niż w
> homologacji i nie jest to żaden problem.
>
> Wszystkie te duże dostawczaki mają zazwyczaj homologacje również na 3.5t.
tyle, ze LTeki są i dostawczaki i ciężarówki. LT46 to ciężarówka i
homologacji na 3,5t nie ma (bo mają inne).
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam motocyklowe tekstylne sakwy Moto Detail 12-22L
allegro.pl/show_item.php?item=2555212143
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 22:02:56 - Tomasz Pyra
> Użytkownik Tomasz Pyra
> news:1lcsrjpwtfyvn$.141kbzgqlrssl.dlg@40tude.net...
>> Szwindel to raczej nie.
>> Tak samo możesz nowego Craftera 50 kupić zarówno w wersji 5t jak i 3.5t.
>>
>> Samochód po zrobieniu zabudowy idzie na badanie techniczne w którym
>> określają dane do dowodu. A DMC można zadeklarować mniejszą niż w
>> homologacji i nie jest to żaden problem.
>>
>> Wszystkie te duże dostawczaki mają zazwyczaj homologacje również na 3.5t.
>
> tyle, ze LTeki są i dostawczaki i ciężarówki. LT46 to ciężarówka i
> homologacji na 3,5t nie ma (bo mają inne).
No to tak samo jak Crafter 50 (następca LT).
Też możesz kupić Craftera 50 (nie 35) z 3500kg DMC w dowodzie.
Nie żeby mnie to szczególnie interesowało, bo samochód nie mój.
Ja tam wolę jechać autem które ma technicznie ponad tonę zapasu, nawet jak
jest z styk z ładownością wpisaną do DR.
Dużo lepiej się jeździ niż lekkimi autami 2.8DMC, o ciągnięciu przyczepy
nawet nie mówiąc.
Swoją drogą, to co mi grozi jak się okaże że prowadzę samochód 3500kg DMC,
a on w rzeczywistości waży z ładunkiem np. 3600?
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 22:31:35 - Marek P.
>> homologacji na 3,5t nie ma (bo mają inne).
>
> No to tak samo jak Crafter 50 (następca LT).
> Też możesz kupić Craftera 50 (nie 35) z 3500kg DMC w dowodzie.
>
> Nie żeby mnie to szczególnie interesowało, bo samochód nie mój.
> Ja tam wolę jechać autem które ma technicznie ponad tonę zapasu, nawet jak
> jest z styk z ładownością wpisaną do DR.
> Dużo lepiej się jeździ niż lekkimi autami 2.8DMC, o ciągnięciu przyczepy
> nawet nie mówiąc.
>
> Swoją drogą, to co mi grozi jak się okaże że prowadzę samochód 3500kg DMC,
> a on w rzeczywistości waży z ładunkiem np. 3600?
Na pewno jazda bez uprawnień i lawet dopuki auto nie będzie wazyło <3500.
Pewnie jeszcze kilka rzeczy ale to na pewno.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 23:56:54 - Tomasz Pyra
>>> tyle, ze LTeki są i dostawczaki i ciężarówki. LT46 to ciężarówka i
>>> homologacji na 3,5t nie ma (bo mają inne).
>>
>> No to tak samo jak Crafter 50 (następca LT).
>> Też możesz kupić Craftera 50 (nie 35) z 3500kg DMC w dowodzie.
>>
>> Nie żeby mnie to szczególnie interesowało, bo samochód nie mój.
>> Ja tam wolę jechać autem które ma technicznie ponad tonę zapasu, nawet jak
>> jest z styk z ładownością wpisaną do DR.
>> Dużo lepiej się jeździ niż lekkimi autami 2.8DMC, o ciągnięciu przyczepy
>> nawet nie mówiąc.
>>
>> Swoją drogą, to co mi grozi jak się okaże że prowadzę samochód 3500kg DMC,
>> a on w rzeczywistości waży z ładunkiem np. 3600?
>
> Na pewno jazda bez uprawnień
To jest nieprawda, bo prawo jazdy mówi o DMC, a nie masie rzeczywistej.
Przy okazji taka ciekawostka, bo ciągnąc nawet pustą przyczepę, pustym
holownikiem w sytuacji kiedy DMC zestawu przekracza 3500kg i mając PJ kat.
B, jedzie się bez uprawnień, nawet pomimo że rzeczywista jest znacznie
niższa). A w przypadku szkody, ubezpieczyciel może wystąpić z regresem do
kierowcy.
Za to jadąc samochodem który w papierach ma DMC 3500kg, choćby był nie
wiadomo jak przeładowany, takiego problemu już nie ma - uprawnienia są,
tylko pojazd przeciążony.
> i lawet dopuki auto nie będzie wazyło <3500.
No jadąc lawetą odchudzenie zestawu to zazwyczaj żaden problem :)
Zwalam rajdówkę, ktoś do niej wsiada i jedziemy osobno skoro się władza
uparła.
Pod warunkiem że auto sprawne.
> Pewnie jeszcze kilka rzeczy ale to na pewno.
Raczej zastanawia mnie jaki to będzie mandat.
Bo taryfikator na ten temat milczy, a fajnie by było wiedzieć czy grozi mi
raczej 200zł czy 5000zł.
Bo ładowność mam 1250kg.
Wieziony samochód waży jakieś 1100kg, ale do tego dochodzi jeszcze trochę
gratów, paliwo w jednym i drugim aucie i mniej-więcej pewnie ważę w
okolicach 3500kg.
Ale gwarancji nie ma że gdyby ktoś to zważył czy by nie wyszło np. 3600kg.
No i jak się jakiś wybitnie dokładny stróż napatoczy to ciekawe co mi może.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-16 21:48:05 - Kuba (aka cita)
Użytkownik Marek P.
wiadomości news:k0h0vh$4ps$1@inews.gazeta.pl...
>> Swoją drogą, to co mi grozi jak się okaże że prowadzę samochód 3500kg
>> DMC,
>> a on w rzeczywistości waży z ładunkiem np. 3600?
Tobie nic - bo liczy sie to w DR, ale właścicielowi już różnie - w
zależności ile ma oleju w głowie. Najgorsze jest unieruchomienie auta
poprzez zabranie DR.
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam motocyklowe tekstylne sakwy Moto Detail 12-22L
allegro.pl/show_item.php?item=2555212143
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownic?
2012-08-18 10:49:49 - t?
> Sprzedam motocyklowe tekstylne sakwy Moto Detail 12-22L
Można w nich wozić śmieci? Albo dwa ogony?
--
ignorance is bliss
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-14 23:57:53 - Karol Y
A co wiozłeś? :-P
--
Mateusz Bogusz
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 00:04:37 - Tomasz Pyra
>> Widać nie bez przyczyny kabiny w ciężarówkach tak właśnie wyglądają.
>
> A co wiozłeś? :-P
Popsute auto kolegi.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 01:49:21 - Marek 'marcus075' Karweta
> W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół,
> pedały na dole, kierownica prawie leży przed kierowcą.
> No i tak można jechać i jechać i wysiada się bez żadnych objawów
> wynikających z długiej i wymuszonej pozycji.
Rozwiązaniem pośrednim jest na przykład C-max. Robiłem nim trasy po 12h (z
przerwą w połowie) bez problemu. Kierownica w pionie, a pozycja w aucie jak
na fotelu przed komputerem.
Dla porównania mam 20h w Reno Megan. Przerwy co 2-3h, a wszystko i tak
bolało...
--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 11:36:30 - DoQ
> Rozwiązaniem pośrednim jest na przykład C-max. Robiłem nim trasy po 12h (z
> przerwą w połowie) bez problemu. Kierownica w pionie, a pozycja w aucie jak
> na fotelu przed komputerem.
Nie bardzo. C-max nie ma porównania do Mastera,Ducato,Sprintera czy
Craftera. To zdecydowanie osobówka pod kątem pozycji i widoczności.
Rozwiązaniem pośrednim może być np. Viano.
--
Pozdr.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 13:42:19 - Marek 'marcus075' Karweta
> W dniu 15-08-2012 01:49, Marek 'marcus075' Karweta pisze:
>> Rozwiązaniem pośrednim jest na przykład C-max. Robiłem nim trasy po 12h (z
>> przerwą w połowie) bez problemu. Kierownica w pionie, a pozycja w aucie jak
>> na fotelu przed komputerem.
>
> Nie bardzo. C-max nie ma porównania do Mastera,Ducato,Sprintera czy
> Craftera.
No, to akurat jest oczywiste.
> To zdecydowanie osobówka pod kątem pozycji i widoczności.
Pozycji? No, pozycja, ponawiam, jest jak na fotelu przed komputerem :-)
Ciężarówka to to nie jest, to fakt. Ale ponieważ jest dość wysoki, to
siedzi się wysoko. Porównaj go do wspomnianej Megany albo Punciaka...
--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | A potem kilkanaście drugich.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 22:33:23 - Marek P.
kręgosłupa. Focusem takich problemów nie mam. Dla mnie to chyba raczej
kwestia konstrukcji fotela.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 07:29:49 - Cavallino
Użytkownik Tomasz Pyra
dyskusyjnych:u6ft0442fkc9$.ds5pwpznlcxu$.dlg@40tude.net...
> Przejechałem się w weekend - 25h jazdy, z czego 20h za kierownicą VW LT 46
> i wysiadłem w dużo lepszym stanie niż po 12h jazdy osobówką.
>
> Okazuje się, że pozycja w osobówce (nogi wysoko, tyłek nisko, oparcie
> pochylone, kierownica pionowo) jest po prostu niewygodna.
> Daje lepszą kontrolę nad autem, ale jednak męczy.
Bo tylko fajanse tak jeżdżą osobówką.
Ja od zawsze podkręcam fotel tak wysoko jak się da, wolę auta z wysokimi
fotelami - i nie narzekam.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 08:53:51 - Tomasz Gorbaczuk
napisał(a):
> Przejechałem się w weekend - 25h jazdy, z czego 20h za kierownicą VW LT
> 46
> i wysiadłem w dużo lepszym stanie niż po 12h jazdy osobówką.
>
> Okazuje się, że pozycja w osobówce (nogi wysoko, tyłek nisko, oparcie
> pochylone, kierownica pionowo) jest po prostu niewygodna.
> Daje lepszą kontrolę nad autem, ale jednak męczy.
>
> W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół,
> pedały na dole, kierownica prawie leży przed kierowcą.
> No i tak można jechać i jechać i wysiada się bez żadnych objawów
> wynikających z długiej i wymuszonej pozycji.
>
> Widać nie bez przyczyny kabiny w ciężarówkach tak właśnie wyglądają.
Dokładnie taką samą pozycję masz w vanach/minivanach - jazda dowolnym z
nich w długich trasach (20-30h) to niebo a ziemia w podównaniu do
najwygodniejszej osobówki.
TG
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 10:18:40 - Marek Dyjor
> Dnia 14-08-2012 o 23:53:05 Tomasz Pyra
> napisał(a):
>
>> Przejechałem się w weekend - 25h jazdy, z czego 20h za kierownicą VW
>> LT 46
>> i wysiadłem w dużo lepszym stanie niż po 12h jazdy osobówką.
>>
>> Okazuje się, że pozycja w osobówce (nogi wysoko, tyłek nisko, oparcie
>> pochylone, kierownica pionowo) jest po prostu niewygodna.
>> Daje lepszą kontrolę nad autem, ale jednak męczy.
>>
>> W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na
>> dół, pedały na dole, kierownica prawie leży przed kierowcą.
>> No i tak można jechać i jechać i wysiada się bez żadnych objawów
>> wynikających z długiej i wymuszonej pozycji.
>>
>> Widać nie bez przyczyny kabiny w ciężarówkach tak właśnie wyglądają.
>
> Dokładnie taką samą pozycję masz w vanach/minivanach - jazda dowolnym
> z nich w długich trasach (20-30h) to niebo a ziemia w podównaniu do
> najwygodniejszej osobówki.
niestety...
pozycja leżacą podczas prowadzeni anie należey do najwygodniejszych.
niestety nie w każdym samochodzie da sie tak wysoko podnieść fotel.
ważen tez jest aby uda były całe podparte fotelem bo bez tego to dodatkowo
sie męczą mieśnie,
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 09:04:17 - ToMasz
> W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół,
>
To zależy od pacjenta. Jak ja jeździłem Transitem (wspominki w wątku z
przed paru dni) pozycja na krzesło była mi tak niewygodna, że kurtkę i
inne ubrania wkładałem gdzieś tam pod plecy, żeby mi było wygodnie
ToMasz
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 08:06:59 - PK
> To zależy od pacjenta. Jak ja jeździłem Transitem (wspominki w wątku z
> przed paru dni) pozycja na krzesło była mi tak niewygodna, że kurtkę i
> inne ubrania wkładałem gdzieś tam pod plecy, żeby mi było wygodnie
To nie żaden Tansit tylko klasyczna lordoza :). Podobne wrażenia
powinieneś mieć na wszystkich siedzeniach z płaskimi oparciami.
pozdrawiam,
PK
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 11:30:29 - DoQ
> W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół,
> pedały na dole, kierownica prawie leży przed kierowcą.
> No i tak można jechać i jechać i wysiada się bez żadnych objawów
> wynikających z długiej i wymuszonej pozycji.
Do tego wysoka pozycja to dużo lepsza widoczność (nieporównywalnie
lepsza niż w minivanach) również wpływa pozytywnie na komfort no i
pionowa szyba chroni przed oślepianiem.
--
Pozdr.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 23:34:51 - Maciej M.
>> W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół,
>> pedały na dole, kierownica prawie leży przed kierowcą.
>> No i tak można jechać i jechać i wysiada się bez żadnych objawów
>> wynikających z długiej i wymuszonej pozycji.
>
> Do tego wysoka pozycja to dużo lepsza widoczność (nieporównywalnie
> lepsza niż w minivanach) również wpływa pozytywnie na komfort no i
> pionowa szyba chroni przed oślepianiem.
Widoczność i owszem.
Związku z szybą kompletnie nie widzę, szczególnie gdy ma powłokę
antyrefleksyjną.
Mało kto sobie natomiast sprawę zdaje, co tak naprawdę wpływa na
zmęczenie na trasie - bynajmniej nie pozycja za kierownicą... a to są
przede wszystkim:
- bujanie poprzeczne (o wysokiej częstotliwości)
- krótkie nierówności wzdłużne (drgania o niskiej amplitudzie)
- krótki rozstaw osi
I teraz chwila zastanowienia - co jest lepsze:
- niska, z dużymi kołami, miękka limuzyna z zawieszeniem
[hydro]pneumatycznym i dużym rozstawem osi
czy
- sztywny, krótki i wysoki dostawczak typu Transit, z relatywnie małymi
kółkami
Odpowiedź jest jasna...
I drugie pytanie - po co mamy pneumatyczne zawieszenie kabiny/fotela
kierowcy w autobusach czy ciągnikach siodłowych?
Pozdrawiam,
--
MM
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 11:46:44 - anacron
> Przejechałem się w weekend - 25h jazdy, z czego 20h za kierownicą VW LT 46
> i wysiadłem w dużo lepszym stanie niż po 12h jazdy osobówką.
>
> Okazuje się, że pozycja w osobówce (nogi wysoko, tyłek nisko, oparcie
> pochylone, kierownica pionowo) jest po prostu niewygodna.
> Daje lepszą kontrolę nad autem, ale jednak męczy.
>
> W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół,
> pedały na dole, kierownica prawie leży przed kierowcą.
A nie masz regulacji wysokości fotela kierowcy w osobówce?
We wszystkich autach, które miałem taka regulacja była (choć są takie,
które nie mają np. fiat 126p). :)
--
anacron
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 12:05:39 - Tomasz Gorbaczuk
> W dniu 2012-08-14 23:53, Tomasz Pyra pisze:
>> Przejechałem się w weekend - 25h jazdy, z czego 20h za kierownicą VW LT
>> 46
>> i wysiadłem w dużo lepszym stanie niż po 12h jazdy osobówką..
>>
>> Okazuje się, że pozycja w osobówce (nogi wysoko, tyłek nisko, oparcie
>> pochylone, kierownica pionowo) jest po prostu niewygodna.
>> Daje lepszą kontrolę nad autem, ale jednak męczy.
>>
>> W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół,
>> pedały na dole, kierownica prawie leży przed kierowcą.
>
> A nie masz regulacji wysokości fotela kierowcy w osobówce?
> We wszystkich autach, które miałem taka regulacja była (choć są takie,
> które nie mają np. fiat 126p). :)
W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje się
tylko kąt pochylenia (du..pa wyżej lub niżej względęm ud) - nawet jak dasz
najwyżej i tak nie uzyskasz pozycji jak na krześle.
TG
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 12:18:18 - Cavallino
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk
dyskusyjnych:op.wi2ubpdqg01fvf@l-089.mshome.net...
> Dnia 15-08-2012 o 11:46:44 anacron
>> A nie masz regulacji wysokości fotela kierowcy w osobówce?
>> We wszystkich autach, które miałem taka regulacja była (choć są takie,
>> które nie mają np. fiat 126p). :)
>
> W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje się
> tylko kąt pochylenia (du..pa wyżej lub niżej względęm ud)
W jakim badziewiu istnieje tylko taka regulacja?
I kto zmusza do zakupu takiego badziewia?
Bo używam raczej tanich samochodów, a jak do tej pory wszystkie, o ile miały
regulację wysokości, to miały ją robiona normalnie, z lewarowaniem fotela do
góry.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 13:04:54 - Tomasz Gorbaczuk
napisał(a):
>
> Użytkownik Tomasz Gorbaczuk
> dyskusyjnych:op.wi2ubpdqg01fvf@l-089.mshome.net...
>> Dnia 15-08-2012 o 11:46:44 anacron
>
>>> A nie masz regulacji wysokości fotela kierowcy w osobówce?
>>> We wszystkich autach, które miałem taka regulacja była (choć są takie,
>>> które nie mają np. fiat 126p). :)
>>
>> W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje
>> się tylko kąt pochylenia (du..pa wyżej lub niżej względęm ud)
>
> W jakim badziewiu istnieje tylko taka regulacja?
> I kto zmusza do zakupu takiego badziewia?
>
> Bo używam raczej tanich samochodów, a jak do tej pory wszystkie, o ile
> miały regulację wysokości, to miały ją robiona normalnie, z lewarowaniem
> fotela do góry.
Lepiej zajrzyj pod fotel i zobacz jak to jest rozwiązane - nie spotakałem
auta klasy sredniej w którym unosiło by się siedzisko bez zmiany kąta jego
pochylenia. W cedzie też jest to rozwiązane w taki sposób jak mówię.
TG
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 11:19:16 - Jacek Politowski
Tomasz Gorbaczuk
> Lepiej zajrzyj pod fotel i zobacz jak to jest rozwiązane - nie spotakałem
> auta klasy sredniej w którym unosiło by się siedzisko bez zmiany kąta jego
> pochylenia. W cedzie też jest to rozwiązane w taki sposób jak mówię.
Mam wrażenie (choć nie przyglądałem się dokładnie), że w Octaviach kąt
nie zmienia się, lub zmienia się w bardzo małym stopniu.
W każdym razie, po podniesieniu krawędź siedziska gniecie uda.
Generalnie w Octavii (II, po lifcie) mam problem ze znalezieniem
sensownej pozycji na dłuższe trasy.
--
Jacek Politowski
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 13:46:59 - Cavallino
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk
dyskusyjnych:op.wi2w2ggvg01fvf@l-089.mshome.net...
> Dnia 15-08-2012 o 12:18:18 Cavallino
> napisał(a):
>
>>
>> Użytkownik Tomasz Gorbaczuk
>> dyskusyjnych:op.wi2ubpdqg01fvf@l-089.mshome.net...
>>> Dnia 15-08-2012 o 11:46:44 anacron
>>
>>>> A nie masz regulacji wysokości fotela kierowcy w osobówce?
>>>> We wszystkich autach, które miałem taka regulacja była (choć są takie,
>>>> które nie mają np. fiat 126p). :)
>>>
>>> W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje
>>> się tylko kąt pochylenia (du..pa wyżej lub niżej względęm ud)
>>
>> W jakim badziewiu istnieje tylko taka regulacja?
>> I kto zmusza do zakupu takiego badziewia?
>>
>> Bo używam raczej tanich samochodów, a jak do tej pory wszystkie, o ile
>> miały regulację wysokości, to miały ją robiona normalnie, z lewarowaniem
>> fotela do góry.
>
>
> Lepiej zajrzyj pod fotel i zobacz jak to jest rozwiązane - nie spotakałem
> auta klasy sredniej w którym unosiło by się siedzisko bez zmiany kąta jego
> pochylenia.
A ja nigdy nie miałem badziewia w którym tak by się to działo.
>W cedzie też jest to rozwiązane w taki sposób jak mówię.
Taa jasne.
Widocznie mój jest jakiś inny, bo jedzie cały fotel równolegle do góry (i
lekko do przodu), zarówno przód jak i tył fotela.
Właśnie byłem sprawdzić, więc możesz sobie darować bajdurzenie, że wiesz
lepiej.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 14:08:47 - Tomasz Gorbaczuk
napisał(a):
>
>>
>> Lepiej zajrzyj pod fotel i zobacz jak to jest rozwiązane - nie
>> spotakałem auta klasy sredniej w którym unosiło by się siedzisko bez
>> zmiany kąta jego pochylenia.
>
> A ja nigdy nie miałem badziewia w którym tak by się to działo.
W Renault Megan miałeś dokładnie to o czym mówię - przy podnoszeniu -
fotel przesuwa się w stronę kierownicy i delikatnie unosi się koniec
siedziska (przy oparciu), oparcie prostuje się wtedy bardziej do pionu..
Jak tego nie zauwazyłeś to nie moja wina.
Ja mam pierdolca na punkcie pochylenia siedziska - cieżko mi znaleźć
odpowiednią wysokość przy której to pochylenie mi odpowiada. W zalęzności
o wysokości fotela mam wrażenie, że du..pa sama mi się zsuwa, bądź też
krawędź siedziska uwiera mnie w uda. Nie ma na to zjawisko wpływu wysokość
siedziska nad podłogą - ale właśnie kąt pod którym się znajduje względem
podłogi.
TG
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 20:20:07 - Cavallino
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk
dyskusyjnych:op.wi2z0xqbg01fvf@l-089.mshome.net...
> Dnia 15-08-2012 o 13:46:59 Cavallino
> napisał(a):
>
>>
>>>
>>> Lepiej zajrzyj pod fotel i zobacz jak to jest rozwiązane - nie
>>> spotakałem auta klasy sredniej w którym unosiło by się siedzisko bez
>>> zmiany kąta jego pochylenia.
>>
>> A ja nigdy nie miałem badziewia w którym tak by się to działo.
>
> W Renault Megan miałeś dokładnie to o czym mówię - przy podnoszeniu -
> fotel przesuwa się w stronę kierownicy
Ale nic nie mówiłem, że się nie przesuwa, Ty zresztą też nie, pisałeś o
regularnych kołyskach, gdzie jak się podnosi tył, to opuszcza się przód i
odwrotnie.
A deczko nie o tym piszesz teraz.
W Ceedzie też fotel jedzie lekko do przodu przy okazji podnoszenia, ale cały
i równolegle (przynajmniej z tego co widać gołym okiem).
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 13:51:13 - anacron
> W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje
> się tylko kąt pochylenia (du..pa wyżej lub niżej względęm ud) - nawet
> jak dasz najwyżej i tak nie uzyskasz pozycji jak na krześle.
W Ceed i i30 (ostatnie dwa auta) reguluje się wysokość. Kąt musi się
zmieniać, aby krawędź fotela nie uciskała Ci nóg od dołu. Przykład?
Ostatnio jako zastępcze miałem Octavię. Tam nie da się jeździć z
podniesionym siedliskiem, bo kąt się nie zmienia. Ktoś kto produkował
fotel;ef do Octavi nigdy chyba nie jeździł na długie trasy.
--
anacron
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 14:52:41 - Tomasz Gorbaczuk
> W dniu 2012-08-15 12:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>> W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje
>> się tylko kąt pochylenia (du..pa wyżej lub niżej względęm ud) - nawet
>> jak dasz najwyżej i tak nie uzyskasz pozycji jak na krześle.
>
> W Ceed i i30 (ostatnie dwa auta) reguluje się wysokość. Kąt musi się
> zmieniać, aby krawędź fotela nie uciskała Ci nóg od dołu. Przykład?
> Ostatnio jako zastępcze miałem Octavię. Tam nie da się jeździć z
> podniesionym siedliskiem, bo kąt się nie zmienia. Ktoś kto produkował
> fotel;ef do Octavi nigdy chyba nie jeździł na długie trasy.
Cieszę się, że potwierdziłeś, że kąt pochylenia siedziska jednak w ceedzie
sie zmienia - już myślałem, że du..pa zrobiła mi się mniej czuła :-)
TG
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 20:20:28 - Cavallino
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk
dyskusyjnych:op.wi21132gg01fvf@l-089.mshome.net...
> Dnia 15-08-2012 o 13:51:13 anacron
>
>> W dniu 2012-08-15 12:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>> W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje
>>> się tylko kąt pochylenia (du..pa wyżej lub niżej względęm ud) - nawet
>>> jak dasz najwyżej i tak nie uzyskasz pozycji jak na krześle.
>>
>> W Ceed i i30 (ostatnie dwa auta) reguluje się wysokość. Kąt musi się
>> zmieniać, aby krawędź fotela nie uciskała Ci nóg od dołu. Przykład?
>> Ostatnio jako zastępcze miałem Octavię. Tam nie da się jeździć z
>> podniesionym siedliskiem, bo kąt się nie zmienia. Ktoś kto produkował
>> fotel;ef do Octavi nigdy chyba nie jeździł na długie trasy.
>
> Cieszę się, że potwierdziłeś, że kąt pochylenia siedziska jednak w ceedzie
> sie zmienia
Nie zmienia się.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 21:40:00 - anacron
>
> Użytkownik Tomasz Gorbaczuk
> dyskusyjnych:op.wi21132gg01fvf@l-089.mshome.net...
>> Dnia 15-08-2012 o 13:51:13 anacron
>>
>>> W dniu 2012-08-15 12:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>>> W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje
>>>> się tylko kąt pochylenia (du..pa wyżej lub niżej względęm ud) - nawet
>>>> jak dasz najwyżej i tak nie uzyskasz pozycji jak na krześle.
>>>
>>> W Ceed i i30 (ostatnie dwa auta) reguluje się wysokość. Kąt musi się
>>> zmieniać, aby krawędź fotela nie uciskała Ci nóg od dołu. Przykład?
>>> Ostatnio jako zastępcze miałem Octavię. Tam nie da się jeździć z
>>> podniesionym siedliskiem, bo kąt się nie zmienia. Ktoś kto produkował
>>> fotel;ef do Octavi nigdy chyba nie jeździł na długie trasy.
>>
>> Cieszę się, że potwierdziłeś, że kąt pochylenia siedziska jednak w
>> ceedzie sie zmienia
>
> Nie zmienia się.
Masz innego Cee'd? Co prawda nie dam sobie ręki uciąć, bo mi już został
tylko procek, ale wydaje mi się i to złudzenie graniczy z pewnością, ze
w cedziku miałem dokładnie te same fotele.
--
anacron
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 22:46:34 - Cavallino
Użytkownik anacron
dyskusyjnych:k0gttk$bgs$1@inews.gazeta.pl...
> W dniu 2012-08-15 20:20, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik Tomasz Gorbaczuk
>> dyskusyjnych:op.wi21132gg01fvf@l-089.mshome.net...
>>> Dnia 15-08-2012 o 13:51:13 anacron
>>>
>>>> W dniu 2012-08-15 12:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>>>> W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje
>>>>> się tylko kąt pochylenia (du..pa wyżej lub niżej względęm ud) - nawet
>>>>> jak dasz najwyżej i tak nie uzyskasz pozycji jak na krześle.
>>>>
>>>> W Ceed i i30 (ostatnie dwa auta) reguluje się wysokość. Kąt musi się
>>>> zmieniać, aby krawędź fotela nie uciskała Ci nóg od dołu. Przykład?
>>>> Ostatnio jako zastępcze miałem Octavię. Tam nie da się jeździć z
>>>> podniesionym siedliskiem, bo kąt się nie zmienia. Ktoś kto produkował
>>>> fotel;ef do Octavi nigdy chyba nie jeździł na długie trasy.
>>>
>>> Cieszę się, że potwierdziłeś, że kąt pochylenia siedziska jednak w
>>> ceedzie sie zmienia
>>
>> Nie zmienia się.
>
> Masz innego Cee'd?
Niż Twój na pewno.
>Co prawda nie dam sobie ręki uciąć, bo mi już został tylko procek, ale
>wydaje mi się i to złudzenie graniczy z pewnością, ze w cedziku miałem
>dokładnie te same fotele.
Widzisz, Ty masz złudzenia, a ja to dzisiaj sprawdzałem, więc nic mi się
wydawać i łudzić nie musi.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 20:31:37 - Przembo
napisał(a):
> Dnia 15-08-2012 o 13:51:13 anacron
>> W dniu 2012-08-15 12:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>> W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje
>>> się tylko kąt pochylenia (du..pa wyżej lub niżej względęm ud) - nawet
>>> jak dasz najwyżej i tak nie uzyskasz pozycji jak na krześle.
>> W Ceed i i30 (ostatnie dwa auta) reguluje się wysokość. Kąt musi się
>> zmieniać, aby krawędź fotela nie uciskała Ci nóg od dołu. Przykład?
>> Ostatnio jako zastępcze miałem Octavię. Tam nie da się jeździć z
>> podniesionym siedliskiem, bo kąt się nie zmienia. Ktoś kto produkował
>> fotel;ef do Octavi nigdy chyba nie jeździł na długie trasy.
> Cieszę się, że potwierdziłeś, że kąt pochylenia siedziska jednak w
> ceedzie sie zmienia - już myślałem, że du..pa zrobiła mi się mniej
> czuła :-)
Mniej czułe na pewno palce, od czego zacząłeś? Aaa, już mam: W większości
osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje się
tylko kąt pochylenia - wypisz wymaluj opis tzw.kołyski, a nie regulacji
wysokości i jakby większość osobówek to miała... a raczej trafia się od
klasy średniej wyższej w górę.
W tej części wątku każdy mówi o czym innym i jakby nie patrzeć to Ty
namieszałeś ;-)
Pozdr
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 21:54:11 - Tomasz Gorbaczuk
> *Tomasz Gorbaczuk* w wiadomości news:op.wi21132gg01fvf@l-089.mshome.net
> napisał(a):
>> Dnia 15-08-2012 o 13:51:13 anacron
>>> W dniu 2012-08-15 12:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>>> W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje
>>>> się tylko kąt pochylenia (du..pa wyżej lub niżej względęm ud) - nawet
>>>> jak dasz najwyżej i tak nie uzyskasz pozycji jak na krześle.
>>> W Ceed i i30 (ostatnie dwa auta) reguluje się wysokość. Kąt musi się
>>> zmieniać, aby krawędź fotela nie uciskała Ci nóg od dołu.. Przykład?
>>> Ostatnio jako zastępcze miałem Octavię. Tam nie da się jeździć z
>>> podniesionym siedliskiem, bo kąt się nie zmienia. Ktoś kto produkował
>>> fotel;ef do Octavi nigdy chyba nie jeździł na długie trasy.
>> Cieszę się, że potwierdziłeś, że kąt pochylenia siedziska jednak w
>> ceedzie sie zmienia - już myślałem, że du..pa zrobiła mi się mniej
>> czuła :-)
>
>
> Mniej czułe na pewno palce, od czego zacząłeś? Aaa, już mam: W
> większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska - reguluje się
> tylko kąt pochylenia - wypisz wymaluj opis tzw.kołyski, a nie regulacji
> wysokości i jakby większość osobówek to miała... a raczej trafia się od
> klasy średniej wyższej w górę.
>
> W tej części wątku każdy mówi o czym innym i jakby nie patrzeć to Ty
> namieszałeś ;-)
>
Faktycznie trochę namieszałem :-) - nie pisałem o kołysce bo nie
widziałem, że takie coś istnieje. Chodziło mi tylko o fakt, że regulacja
wysokości, w wyniku której zmienia się też kąt siedziska jest przynajmniej
dla mnie do du..py. Zakres wysokości przy których mam optymalnie podparte
uda jest bardzo mały.
TG
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 21:40:56 - anacron
> Cieszę się, że potwierdziłeś, że kąt pochylenia siedziska jednak w
> ceedzie sie zmienia - już myślałem, że du..pa zrobiła mi się mniej czuła
> :-)
Ale zmienia się także wysokość, a właściwie przede wszystkim wysokość, a
kąt tylko przy okazji.
--
anacron
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 22:38:16 - Marek P.
> W większości osobówek nie ma regulacji wysokości siedziska
Chyba większość współczesnych ma, albo ja miałem wyjatkowe szczęście.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 19:24:17 - Tomasz Pyra
> W dniu 2012-08-14 23:53, Tomasz Pyra pisze:
>> Przejechałem się w weekend - 25h jazdy, z czego 20h za kierownicą VW LT 46
>> i wysiadłem w dużo lepszym stanie niż po 12h jazdy osobówką.
>>
>> Okazuje się, że pozycja w osobówce (nogi wysoko, tyłek nisko, oparcie
>> pochylone, kierownica pionowo) jest po prostu niewygodna.
>> Daje lepszą kontrolę nad autem, ale jednak męczy.
>>
>> W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół,
>> pedały na dole, kierownica prawie leży przed kierowcą.
>
> A nie masz regulacji wysokości fotela kierowcy w osobówce?
Mam, ale to jednak też nie to.
Nawet jak się podniosę głową prawie do sufitu, to jednak pedały nadal mocno
z przodu, a kierownica nadal pionowa.
> We wszystkich autach, które miałem taka regulacja była (choć są takie,
> które nie mają np. fiat 126p). :)
Zawsze można się ratować podnosząc fotel jakimiś dystansami.
Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
2012-08-15 23:43:59 - venioo@interia.pl
> Przejechałem się w weekend - 25h jazdy, z czego 20h za kierownicą VW LT 46
> i wysiadłem w dużo lepszym stanie niż po 12h jazdy osobówką.
>
> Okazuje się, że pozycja w osobówce (nogi wysoko, tyłek nisko, oparcie
> pochylone, kierownica pionowo) jest po prostu niewygodna.
> Daje lepszą kontrolę nad autem, ale jednak męczy.
>
> W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół,
> pedały na dole, kierownica prawie leży przed kierowcą.
> No i tak można jechać i jechać i wysiada się bez żadnych objawów
> wynikających z długiej i wymuszonej pozycji.
>
> Widać nie bez przyczyny kabiny w ciężarówkach tak właśnie wyglądają.
>
Ja najwiecej zrobilem 17h (z malymi przerwami na siku) za sterem Ducato
Maxi, i fizycznie bylo w porzadku, a najbardziej zmeczone to mialem oczy...
Osobowka jadac tyle h to juz bym umieral na kregoslup, szyje i kolana.
--
venioo -> GG:198909
What a wonderful wooooorld! :)