Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

jurajski Jaskiniowiec Data ostatniej zmiany: 2010-07-18 23:21:14

Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-19 19:22:58 - jurajski Jaskiniowiec

Witam,

Zakupilem laptopa HP Pavilion we wrzesniu 2008r. w Makro. Niestety juz od
kilku miesiecy nadaje sie do wymiany/naprawy.
Usterki to:
- laptop wlacza sie raz na jakis czas (to standard w wiekszosci nowych HP,
prawdopodobnie wygrzanie chipsetu pomoze)
- dwa klawisze urwane (mam je, ale te mikro zaczepy sa pekniete i nie da
sie ich zapiac)
- czesciowo wytarta srebrna obudowa (niby moja wina, ale... czy aby
napewno? Powinna sie scierac w takim razie na calosci, a nie tylko w
wybranych miejscach i to w dodatku wytarcie powstalo na poczatku - dalej
nie chce sie scierac )
- laptop niemilosiernie sie grzeje - wrecz mialem odparzone prawe udo, w
dodatku halas z wentylatora uszkadza mi sluch!
- slychac dziwne stuki w dysku (aczkolwiek nie stwierdzilem BB jak i SMART
nic groznego nie podaje)
- zaczepy nie trzymaja - po prostu klapa sobie luzno dynda


Pal licho juz obudowe, dysk i klawisze, jak i wysoka temp - da sie z tym
zyc... ale byle zawieszenie, restart wlaczenie laptopa to juz loteria przy
ponownym wlaczeniu.


Nie byloby problemu, gdybym mial gwarancje - zawoze do Makro i po
klopocie, ale mam jedynie fakture zakupu i zgubilem papierowa gwarancje.
Co w zwiazku z tym? Nie ukrywam, ze z checia chcialbym pokombinowac
wymiane lub zwrot kasy, ale nie wiem, czy nie jest za pozno...

No i pytanie dla zaznajomionych z HP - da rade dokupic rozszerzenie
gwarancji do Pavilionow? Czy tylko serie biznes maja ten przywilej?

Za wszelakie odpowiedzi bede wdzieczny.



Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-19 19:46:34 - lelec

On 19 Cze, 19:22, jurajski Jaskiniowiec
wrote:
> Witam,
>
> Zakupilem laptopa HP Pavilion we wrzesniu 2008r. w Makro. Niestety juz od  
> kilku miesiecy nadaje sie do wymiany/naprawy.
> Usterki to:
> - laptop wlacza sie raz na jakis czas (to standard w wiekszosci nowych HP,  
> prawdopodobnie wygrzanie chipsetu pomoze)
> - dwa klawisze urwane (mam je, ale te mikro zaczepy sa pekniete i nie da  
> sie ich zapiac)
> - czesciowo wytarta srebrna obudowa (niby moja wina, ale... czy aby  
> napewno? Powinna sie scierac w takim razie na calosci, a nie tylko w  
> wybranych miejscach i to w dodatku wytarcie powstalo na poczatku - dalej  
> nie chce sie scierac )
> - laptop niemilosiernie sie grzeje - wrecz mialem odparzone prawe udo, w  
> dodatku halas z wentylatora uszkadza mi sluch!
> - slychac dziwne stuki w dysku (aczkolwiek nie stwierdzilem BB jak i SMART  
> nic groznego nie podaje)
> - zaczepy nie trzymaja - po prostu klapa sobie luzno dynda
>
> Pal licho juz obudowe, dysk i klawisze, jak i wysoka temp - da sie z tym  
> zyc... ale byle zawieszenie, restart wlaczenie laptopa to juz loteria przy  
> ponownym wlaczeniu.
>
> Nie byloby problemu, gdybym mial gwarancje - zawoze do Makro i po  
> klopocie, ale mam jedynie fakture zakupu i zgubilem papierowa gwarancje.
> Co w zwiazku z tym? Nie ukrywam, ze z checia chcialbym pokombinowac  
> wymiane lub zwrot kasy, ale nie wiem, czy nie jest za pozno...
>
> No i pytanie dla zaznajomionych z HP - da rade dokupic rozszerzenie  
> gwarancji do Pavilionow? Czy tylko serie biznes maja ten przywilej?
>
> Za wszelakie odpowiedzi bede wdzieczny.

Spokojnie. Faktura wystarczy.

Ostatnio swoją sztukętam słałem, Powiedzieli, że faktura wystarczy,
ale w razie czego puściłem im też kartę gwarancyjną.

Jeśli dalej masz wątpliwości, dzwoń do HP na infolinię,
wszystko ci powiedzą.

Btw: Przy takich objawach - wymienią ci prawie wszystkie podzespoły!
A przez telefon każą ci zrobić update biosu :).

Naprawa trwała około 1 tygodnia, bo cośtam ściągali z zagranicy.
Kurier przyjechałi zabrał sztukę, za tydzień przywiózł. Po drodze
miałem kilka telefonów z HP o statusie naprawy.

Serdeczne pozdrowienia
--
Marcin



Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-19 20:23:31 - jurajski Jaskiniowiec

Dnia 19-06-2010 o 19:46:34 lelec napisał(a):

> On 19 Cze, 19:22, jurajski Jaskiniowiec
> wrote:
>> Witam,
>>
>> Zakupilem laptopa HP Pavilion we wrzesniu 2008r. w Makro. Niestety juz
>> od kilku miesiecy nadaje sie do wymiany/naprawy.
>> Usterki to:
>> - laptop wlacza sie raz na jakis czas (to standard w wiekszosci nowych
>> HP, prawdopodobnie wygrzanie chipsetu pomoze)
>> - dwa klawisze urwane (mam je, ale te mikro zaczepy sa pekniete i nie
>> da sie ich zapiac)
>> - czesciowo wytarta srebrna obudowa (niby moja wina, ale... czy aby
>> napewno? Powinna sie scierac w takim razie na calosci, a nie tylko w
>> wybranych miejscach i to w dodatku wytarcie powstalo na poczatku -
>> dalej nie chce sie scierac )
>> - laptop niemilosiernie sie grzeje - wrecz mialem odparzone prawe udo,
>> w dodatku halas z wentylatora uszkadza mi sluch!
>> - slychac dziwne stuki w dysku (aczkolwiek nie stwierdzilem BB jak i
>> SMART nic groznego nie podaje)
>> - zaczepy nie trzymaja - po prostu klapa sobie luzno dynda
>>
>> Pal licho juz obudowe, dysk i klawisze, jak i wysoka temp - da sie z
>> tym zyc... ale byle zawieszenie, restart wlaczenie laptopa to juz
>> loteria przy ponownym wlaczeniu.
>>
>> Nie byloby problemu, gdybym mial gwarancje - zawoze do Makro i po
>> klopocie, ale mam jedynie fakture zakupu i zgubilem papierowa gwarancje.
>> Co w zwiazku z tym? Nie ukrywam, ze z checia chcialbym pokombinowac
>> wymiane lub zwrot kasy, ale nie wiem, czy nie jest za pozno...
>>
>> No i pytanie dla zaznajomionych z HP - da rade dokupic rozszerzenie
>> gwarancji do Pavilionow? Czy tylko serie biznes maja ten przywilej?
>>
>> Za wszelakie odpowiedzi bede wdzieczny.
>
> Spokojnie. Faktura wystarczy.
>
> Ostatnio swoją sztukętam słałem, Powiedzieli, że faktura wystarczy,
> ale w razie czego puściłem im też kartę gwarancyjną.
>
> Jeśli dalej masz wątpliwości, dzwoń do HP na infolinię,
> wszystko ci powiedzą.
>
> Btw: Przy takich objawach - wymienią ci prawie wszystkie podzespoły!
> A przez telefon każą ci zrobić update biosu :).
>
> Naprawa trwała około 1 tygodnia, bo cośtam ściągali z zagranicy.
> Kurier przyjechałi zabrał sztukę, za tydzień przywiózł. Po drodze
> miałem kilka telefonów z HP o statusie naprawy.
>
> Serdeczne pozdrowienia

OK, ale jak ja dzwonilem do supportu HP, to powiedziano mi, ze mam w
karton spakowac tylko sam laptop (bez dodatkow) oraz _gwarancje_ i kopie
faktury. Totez gdzies wyczytalem, ze w przypadku zagubienia gwarancji
jedyna droga serwisu to ustawowe miejsce zakupu, czyli w moim przypadku
Makro.

Malo tego - podczas rozmowy z konsultantem HP, wytarta obudowa ich nie
interesuje, klawisze ich nie interesuja, goracy spod laptopa ich nie
interesuje, zatrzask ich nie interesuje...

Wg. mnie sa to wady niespowodowane przez niewlasciwe uzytkowanie (no moze
poza klawiszami), tylko tandetna jakosc produktu. Zaczep ma trzymac caly
czas, tak jak i obudowa ma prawo sie porysowac/wytrzec, ale jak juz to
rownomiernie w miejscach faktycznie najczej uzywanych, a u mnie jest tak,
ze na poczatku wytarlo sie kilka miejsc i mimo, ze reszta jest czesciej
eksploatowana i narazona na wytarcie, to nijak nie chce sie wytrzec -
wyglada to koszmarnie. Podobnie te klawisze, w ktorych pekly mikrozaczepy
- to moja wina, ze HP wymyslil tandetny plastykowy zaczep klawiszow?


Doradzono mi, zebym nie odsylal laptopa bezposrednio do HP, tylko probowal
go reklamowac w Makro - mialbym przynajmniej ten przywilej, ze po trzech
naprawach przysluguje mi nowy, albo zwrot kasy. Niestety wysylajac do HP,
pozbywam sie tego przywileju.


A propos konsultanta - tez robilem upgrade BIOSu, a nawet reset
(przytrzymanie klawisza wlaczania na ok 60 sek)



Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-19 21:45:05 - nom


Użytkownik jurajski Jaskiniowiec
napisał w wiadomości news:op.vej71hunbp2dyt@pavilion.opteris.pl...


>Doradzono mi, zebym nie odsylal laptopa bezposrednio do HP, tylko probowal
>go reklamowac w Makro - mialbym przynajmniej ten przywilej, ze po trzech
>naprawach przysluguje mi nowy, albo zwrot kasy.

Złóż reklamację do Makro, nie pamiętam dokładnie, ale mają chyba 14 dni
roboczych na rozpatrzenie, jak w tym czasie się nie wyrobią to muszą zwrócić
kasę.
Kumpel reklamował kiedyś wózek w Biedronce i po miesiącu nie przyszedł
jeszcze z serwisu to oddali mu pieniądze.
Jak kiedyś wysłałem monitor do serwisu Fujitsu Siemens (myślałem, że będzie
szybciej niż przez sklep) to naprawiali mi 2 miesiące, bo sprowadzali częsci
z zagranicy i wszystko zgodnie z gwarancją, Jakbym załatwiał przez sklep to
po 3 tygodniach musieliby oddać kasę. :-)





Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-19 22:04:26 - jurajski Jaskiniowiec

Dnia 19-06-2010 o 21:45:05 nom napisał(a):

>
> Użytkownik jurajski Jaskiniowiec
> napisał w wiadomości
> news:op.vej71hunbp2dyt@pavilion.opteris.pl...
>
>
>> Doradzono mi, zebym nie odsylal laptopa bezposrednio do HP, tylko
>> probowal go reklamowac w Makro - mialbym przynajmniej ten przywilej, ze
>> po trzech naprawach przysluguje mi nowy, albo zwrot kasy.
>
> Złóż reklamację do Makro, nie pamiętam dokładnie, ale mają chyba 14 dni
> roboczych na rozpatrzenie, jak w tym czasie się nie wyrobią to muszą
> zwrócić kasę.
> Kumpel reklamował kiedyś wózek w Biedronce i po miesiącu nie przyszedł
> jeszcze z serwisu to oddali mu pieniądze.
> Jak kiedyś wysłałem monitor do serwisu Fujitsu Siemens (myślałem, że
> będzie szybciej niż przez sklep) to naprawiali mi 2 miesiące, bo
> sprowadzali częsci z zagranicy i wszystko zgodnie z gwarancją, Jakbym
> załatwiał przez sklep to po 3 tygodniach musieliby oddać kasę. :-)
>

No tez wlasnie tak probuje zrobic, tylko czy fakt braku karty gwarancyjnej
nie bedzie przeszkoda?

Serwis w HP - od jednych slysze, ze dziala blyskawicznie... Sami nawet
przysylaja kuriera po sprzet. Inni znowu opisywali jakies zalane plyty
glowne...
Z drugiej strony - oddajac sprzet do punktu gdzie sie go zakupilo, daje mi
to jakas tam gwarancje na respektowanie ustaw...

Malo tego - przypomnialem sobie, ze faktura za laptopa byla wystawiona na
firme - nie wiem, czy przypadkiem te cale ustawy nie reguluja tego... Nie
wiem, czy regonowcy sa jakos specjalnie potraktowani, czy tak jak
wszyscy?



Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-19 22:13:49 - qwerty

Użytkownik jurajski Jaskiniowiec
napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.vekcpogmbp2dyt@pavilion.opteris.pl...
> Serwis w HP - od jednych slysze, ze dziala blyskawicznie... Sami nawet
> przysylaja kuriera po sprzet. Inni znowu opisywali jakies zalane plyty
> glowne...

Jeden kolega - padła płyta główna to czekał miesiąc. U innego zdechła bateria -
powiedzieli, że będzie czekać 4 tygodnie. Faktycznie błyskawiczny serwis...

> Malo tego - przypomnialem sobie, ze faktura za laptopa byla wystawiona na
> firme - nie wiem, czy przypadkiem te cale ustawy nie reguluja tego... Nie
> wiem, czy regonowcy sa jakos specjalnie potraktowani, czy tak jak
> wszyscy?

Skoro była wystawiona faktura to obowiązkiem sklepu jest wystawienie duplikatu.
Niestety nie obowiązuje niezgodność towaru z umową.

--
Petycja przeciw GMO: www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity




Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-19 22:23:52 - jurajski Jaskiniowiec

Dnia 19-06-2010 o 22:13:49 qwerty napisał(a):

> Użytkownik jurajski Jaskiniowiec
> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:op.vekcpogmbp2dyt@pavilion.opteris.pl...
>> Serwis w HP - od jednych slysze, ze dziala blyskawicznie... Sami nawet
>> przysylaja kuriera po sprzet. Inni znowu opisywali jakies zalane
>> plyty glowne...
>
> Jeden kolega - padła płyta główna to czekał miesiąc. U innego zdechła
> bateria - powiedzieli, że będzie czekać 4 tygodnie. Faktycznie
> błyskawiczny serwis...
>
>> Malo tego - przypomnialem sobie, ze faktura za laptopa byla wystawiona
>> na firme - nie wiem, czy przypadkiem te cale ustawy nie reguluja
>> tego... Nie wiem, czy regonowcy sa jakos specjalnie potraktowani,
>> czy tak jak wszyscy?
>
> Skoro była wystawiona faktura to obowiązkiem sklepu jest wystawienie
> duplikatu. Niestety nie obowiązuje niezgodność towaru z umową.
>

Fakture mam. Nie mam jedynie karty gwarancyjnej, ktora mi zaginela.
Wspomniana przez Ciebie niezgodnosc towaru z umowa juz pomijam. Ale
zalozmy, ze oddaje do serwisu bezposrednio - serwis producenta moze
trzymac ile mu sie spodoba. Oddajac do sklepu, sklep ma obowiazek(?)
zwrocic naprawiony towar w ciagu max 2 tyg. i jesli w tym czasie sie nie
wyrobi, ma obowiazek albo zwrocic kase, albo uszkodzony towar? To mnie
wlasnie gryzie i tego nie rozumiem. Co bedzie lepsze w mojej sytuacji? I
czy dobrze rozumuje?



Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-19 22:42:42 - G Nowak

> Malo tego - podczas rozmowy z konsultantem HP, wytarta obudowa ich nie
> interesuje, klawisze ich nie interesuja, goracy spod laptopa ich nie
> interesuje, zatrzask ich nie interesuje...

Sprawdz, czy laptop jest na gwarancji producenta (google hp warratny
check czy jakos tak), wyslij go na gwarancje do serwisu w uk czy
niemczech - tam obsluga klienta jest troche inna.

--
pozdr
g



Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-19 23:21:24 - jurajski Jaskiniowiec

Dnia 19-06-2010 o 22:42:42 G Nowak
napisał(a):

>> Malo tego - podczas rozmowy z konsultantem HP, wytarta obudowa ich nie
>> interesuje, klawisze ich nie interesuja, goracy spod laptopa ich nie
>> interesuje, zatrzask ich nie interesuje...
>
> Sprawdz, czy laptop jest na gwarancji producenta (google hp warratny
> check czy jakos tak), wyslij go na gwarancje do serwisu w uk czy
> niemczech - tam obsluga klienta jest troche inna.
>

Jest na gwarancji do konca wrzesnia tego roku. Jak juz pisalem - dzwoniac
do HP zaproponowali mi, ze przysla kuriera na ich koszt... Aczkolwiek
wtedy mialem jeszcze karte gwarancyjna, a teraz jej nie mam. Poza tym,
(tez jak juz wspomnialem), serwis moze potrzymac sobie laptopa ile
wlezie... I jeszcze jakies chore tlumaczenia, ze np, laptop byl zalany
etc - tego chcialbym uniknac. A oddajac do sklepu, mialbym (?) ustawowo 2
tyg na odpowiedz/zwrot laptopa i szanse na 3 naprawy a pozniej wymiana na
nowy, albo zwrot kasy(?) o ile dobrze zrozumialem...

Tylko wlasnie nie wiem, co lepsze i czy da sie to bez karty gwarancyjnej?


Odnosnie wysylania do UK/DE to tego nie wiedzialem - mozesz cos wiecej
napisac?



Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-19 23:52:28 - G Nowak

> Jest na gwarancji do konca wrzesnia tego roku. Jak juz pisalem -
> dzwoniac do HP zaproponowali mi, ze przysla kuriera na ich koszt...
> Aczkolwiek wtedy mialem jeszcze karte gwarancyjna, a teraz jej nie mam.
> Poza tym, (tez jak juz wspomnialem), serwis moze potrzymac sobie laptopa
> ile wlezie... I jeszcze jakies chore tlumaczenia, ze np, laptop byl
> zalany etc - tego chcialbym uniknac. A oddajac do sklepu, mialbym (?)
> ustawowo 2 tyg na odpowiedz/zwrot laptopa i szanse na 3 naprawy a
> pozniej wymiana na nowy, albo zwrot kasy(?) o ile dobrze zrozumialem...
>
> Tylko wlasnie nie wiem, co lepsze i czy da sie to bez karty gwarancyjnej?
>
>
> Odnosnie wysylania do UK/DE to tego nie wiedzialem - mozesz cos wiecej
> napisac?

W Uk jest tak: dzwonisz (co prawda do Indii i ciezko sie gada), nie
pytaja o rachunki, karty czlonkowskie klubu Czarny Lotos ani rozmiar
stanika kochanki, kurier przychodzi nastepnego dnia a laptop wraca
naprawiony w 5 dni. Czasem czytam, co wyprawiaja serwisy w Kambodzy
(Polandii) i dziwie sie, iz maja jeszcze jakichkolwiek klientow skoro
sprzet firmowy sprzedawany jest z miedzynarodowa gwarancja.

--
pozdr
g



Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-19 23:55:04 - G Nowak

>> Odnosnie wysylania do UK/DE to tego nie wiedzialem - mozesz cos wiecej
>> napisac?
>
> W Uk jest tak: dzwonisz (co prawda do Indii i ciezko sie gada), nie
> pytaja o rachunki, karty czlonkowskie klubu Czarny Lotos ani rozmiar
> stanika kochanki, kurier przychodzi nastepnego dnia a laptop wraca
> naprawiony w 5 dni. Czasem czytam, co wyprawiaja serwisy w Kambodzy
> (Polandii) i dziwie sie, iz maja jeszcze jakichkolwiek klientow skoro
> sprzet firmowy sprzedawany jest z miedzynarodowa gwarancja.
>

Oczywiscie pewnie nie beda chcieli do PL odeslac, nie wiem tez czy
przyjma paczke z zagranicy, czy koniecznie beda chcieli zalatwic to
swoim kurierem wiec w gre wchodzi podrzucenie znajomym za granica ale to
pewnie mniejszy problem niz boksowanie sie z serwisem w pl i targanie
Makro po sadach.

--
pozdr
g



Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-20 01:15:54 - Pytanie

Jest na gwarancji do konca wrzesnia tego roku. Jak juz pisalem - dzwoniac
do HP zaproponowali mi, ze przysla kuriera na ich koszt... Aczkolwiek
wtedy mialem jeszcze karte gwarancyjna, a teraz jej nie mam. Poza tym,
(tez jak juz wspomnialem), serwis moze potrzymac sobie laptopa ile
wlezie... I jeszcze jakies chore tlumaczenia, ze np, laptop byl zalany
etc - tego chcialbym uniknac. A oddajac do sklepu, mialbym (?) ustawowo 2
tyg na odpowiedz/zwrot laptopa i szanse na 3 naprawy a pozniej wymiana na
nowy, albo zwrot kasy(?) o ile dobrze zrozumialem...

Tylko wlasnie nie wiem, co lepsze i czy da sie to bez karty gwarancyjnej?


Odnosnie wysylania do UK/DE to tego nie wiedzialem - mozesz cos wiecej
napisac?
-------------------------------------------------------------------------------------

Najlepiej bedzie jak sam we wlasnym zakresie zapoznasz sie z odpowiednimi
ustawami badz paragrafami w kodeksie cywilnym. Bo to co piszesz powyzej to
jest bajka. Idac reklamowac sprzet do sklepu powinienes znac swoje prawa.
Sklep moze przyjac sprzet z grzecznosci, ale nie musi zwlaszcza jesli serwis
jest zewnetrzny.

Hipotetycznie: idziesz do sklepu: chcialem oddac na gwarancji. Pani sie pyta
gdzie karta? Bez karty nie przyjmujemy lub....: jesli jest punkt serwisowy
prosze oddac sprzet do punktu; Ty: ale macie obowiazek przyjac sprzet: Pani:
tak? to prosze mi podac przepis na mocy ktorego mam obowiazek przyjac od
pana sprzet. K r o p k a.

Moze nas oswiecisz skad wziales informacje ze po 3 naprawach dostajesz
nowego laptopa badz zwrot kasy? Tylko konkretnie... bo widze ze wiesz iz w
ktoryms kosciele bije dzwon, ale nie wiem w ktorym konkretnie :(

Poza tym, skad masz informacje ze sklep ma 2 tygodnie na odpowiedz/zwrot?
Przytocz prosze ustawe/-y na ktore powolujesz sie powyzej.





Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-20 04:17:42 - jurajski Jaskiniowiec

Dnia 20-06-2010 o 01:15:54 Pytanie napisał(a):

> Jest na gwarancji do konca wrzesnia tego roku. Jak juz pisalem - dzwoniac
> do HP zaproponowali mi, ze przysla kuriera na ich koszt... Aczkolwiek
> wtedy mialem jeszcze karte gwarancyjna, a teraz jej nie mam. Poza tym,
> (tez jak juz wspomnialem), serwis moze potrzymac sobie laptopa ile
> wlezie... I jeszcze jakies chore tlumaczenia, ze np, laptop byl zalany
> etc - tego chcialbym uniknac. A oddajac do sklepu, mialbym (?) ustawowo 2
> tyg na odpowiedz/zwrot laptopa i szanse na 3 naprawy a pozniej wymiana na
> nowy, albo zwrot kasy(?) o ile dobrze zrozumialem...
>
> Tylko wlasnie nie wiem, co lepsze i czy da sie to bez karty gwarancyjnej?
>
>
> Odnosnie wysylania do UK/DE to tego nie wiedzialem - mozesz cos wiecej
> napisac?
> -------------------------------------------------------------------------------------
>
> Najlepiej bedzie jak sam we wlasnym zakresie zapoznasz sie z odpowiednimi
> ustawami badz paragrafami w kodeksie cywilnym. Bo to co piszesz powyzej
> to
> jest bajka. Idac reklamowac sprzet do sklepu powinienes znac swoje prawa.
> Sklep moze przyjac sprzet z grzecznosci, ale nie musi zwlaszcza jesli
> serwis
> jest zewnetrzny.
>
> Hipotetycznie: idziesz do sklepu: chcialem oddac na gwarancji. Pani sie
> pyta
> gdzie karta? Bez karty nie przyjmujemy lub....: jesli jest punkt
> serwisowy
> prosze oddac sprzet do punktu; Ty: ale macie obowiazek przyjac sprzet:
> Pani:
> tak? to prosze mi podac przepis na mocy ktorego mam obowiazek przyjac od
> pana sprzet. K r o p k a.
>
> Moze nas oswiecisz skad wziales informacje ze po 3 naprawach dostajesz
> nowego laptopa badz zwrot kasy? Tylko konkretnie... bo widze ze wiesz iz
> w
> ktoryms kosciele bije dzwon, ale nie wiem w ktorym konkretnie :(
>
> Poza tym, skad masz informacje ze sklep ma 2 tygodnie na odpowiedz/zwrot?
> Przytocz prosze ustawe/-y na ktore powolujesz sie powyzej.
>
>

Tego wszystkiego chcialem sie wlasnie od Was dowiedziec :)



Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-20 08:26:07 - Pytanie

> tak? to prosze mi podac przepis na mocy ktorego mam obowiazek przyjac od
> pana sprzet. K r o p k a.
>
> Moze nas oswiecisz skad wziales informacje ze po 3 naprawach dostajesz
> nowego laptopa badz zwrot kasy? Tylko konkretnie... bo widze ze wiesz iz
> w
> ktoryms kosciele bije dzwon, ale nie wiem w ktorym konkretnie :(
>
> Poza tym, skad masz informacje ze sklep ma 2 tygodnie na odpowiedz/zwrot?
> Przytocz prosze ustawe/-y na ktore powolujesz sie powyzej.
>
>

Tego wszystkiego chcialem sie wlasnie od Was dowiedziec :)


Aaaaaaa...czyli chcesz pojsc na latwizne i otrzymac wszystko na tacy? Nie
wiem czy sie da. Ja np. stracilem kupe cennego czasu na rycie ustaw,
przepisow i k.c. odnosnie niezgodnosci, gwarancji i reklamacji. Nic nie stoi
na przeszkodze zebys zrobil to samo; odpalil google.pl wpisal odpowiednie
frazy, sciagnal materialy i zasiadl do czytania przepisow w niedzielne
popoludnie.






Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-20 10:31:46 - KILu

>> Sklep moze przyjac sprzet z grzecznosci, ale nie musi zwlaszcza jesli
>> serwis jest zewnetrzny.

Musi, jesli reklamujesz sprzet z tytulu niezgodnosci z umowa - i do tego nie
potrzebujesz dokumentu gwarancji, wystarczy Ci paragon. Gorzej, jesli sklep
uzna reklamacje za nieuzasadniona (oczywiscie zawsze mozesz probowac
egzekwowac swoje prawa - od tego jest federacja konsumentow).

Takie rzeczy reguluje Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży:
www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=139

Inna sprawa, ze powyzsze dotyczy osob prywatnych. Zdaje sie, ze przy zakupie
na fakture dzialaja inne przepisy...


--
KILu




Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-20 10:47:52 - Pytanie

>
> Takie rzeczy reguluje Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży:
> www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=139
>
> Inna sprawa, ze powyzsze dotyczy osob prywatnych. Zdaje sie, ze przy
> zakupie na fakture dzialaja inne przepisy...
>
>
> --
> KILu

taaaaaaa... pytajacy zaznaczyl ze chodzi o zakup na firme a czesc
odpowiadajacych przytacza przepisy ktore jego nie dotycza, tylko nie wiem w
jakim celu...





Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-20 11:16:03 - januszek

KILu napisał(a):

> Musi, jesli reklamujesz sprzet z tytulu niezgodnosci z umowa - i do tego nie
> potrzebujesz dokumentu gwarancji, wystarczy Ci paragon.

Jedyne co sprzedawca *musi* to musi odpowiedziec na reklamacje z tego
tytulu. Podkreslam: *odpowiedziec*. Są sprzedawcy ktorzy z automatu
odpowiadaja, ze nie uznaja reklamacji. I od tej chwili w zasadzie
niczego juz nie musza. Stan taki trwa az do uzyskania prawomocnego
wyroku Sadu ;)

[...]

> Inna sprawa, ze powyzsze dotyczy osob prywatnych. Zdaje sie, ze przy zakupie
> na fakture dzialaja inne przepisy...

KC i rękojmia.

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...



Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-20 06:40:40 - Jacek

To pytanie trzeba bylo zadac, gdy chciales kupic laptopa.
Wszyscy wiedza, ze nie kupuje sie HP:)



Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-20 10:32:44 - Robson

W dniu 2010-06-20 06:40, Jacek pisze:
> To pytanie trzeba bylo zadac, gdy chciales kupic laptopa.
> Wszyscy wiedza, ze nie kupuje sie HP:)

Nie wiem, skad masz takie informacje, Ty to jeszcze nie wszyscy. To samo
Jaskiniowiec, slyszlaem, ktos mowil, Zdzicha brata zony syna kolegi
kumpel podobno mial zalany. Nie proscie wybrac sie do tego Makro i
pokazac co sie ma? albo zadzwonic do HP, wystarczy podac nr seryjny.

R



Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-20 22:00:55 - Jawi

W dniu 2010-06-19 19:22, jurajski Jaskiniowiec pisze:

gwarancja nie jest ci do niczego potrzebna, ważniejsza jest faktura.
Reklamacje na temat niezgodności towaru z umową składasz w sklepie i on
wszystkiego dopilnuje. Masz dwa lata na to od momentu zakupu i sklep
łaski nie robi.
Ja zgubiłem gwarancję na pralkę, dzwoniłem do serwisu i tylko gwarancja
inaczej nie dotykają sprzętu. Dzwoniłem do rzecznika praw konsumentów to
mnie wyśmiał, że ja ciągle mu o jakiejś gwarancji gadam a mam sobie dać
spokój i udać się do sklepu. Co uczyniłem.




Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-21 08:43:02 - Pytanie

składasz w sklepie i on
> wszystkiego dopilnuje. Masz dwa lata na to od momentu zakupu i sklep łaski
> nie robi.
> Ja zgubiłem gwarancję na pralkę, dzwoniłem do serwisu i tylko gwarancja
> inaczej nie dotykają sprzętu. Dzwoniłem do rzecznika praw konsumentów to
> mnie wyśmiał, że ja ciągle mu o jakiejś gwarancji gadam a mam sobie dać
> spokój i udać się do sklepu. Co uczyniłem.
>

Gosciu...a czytales co autor napisal? ze to byl zakup na firme, wiec co mu
nawijasz o dwuletniej niezgodnosci?.

Ponadto, jesli rzecznik radzi korzystac z niezgodnosci a nie z gwarancji to
tez zycze powodzenia; widac ze nic nie zalatwial korzystajac ze slawnej
niezgodnosci.

ecchhhh... masakra





Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-06-24 23:20:19 - Marcin


Użytkownik jurajski Jaskiniowiec napisał w wiadomości

> Nie byloby problemu, gdybym mial gwarancje - zawoze do Makro i po
> klopocie, ale mam jedynie fakture zakupu i zgubilem papierowa gwarancje.
> Co w zwiazku z tym? Nie ukrywam, ze z checia chcialbym pokombinowac
> wymiane lub zwrot kasy, ale nie wiem, czy nie jest za pozno...

Gwarancja hp jest jak papier toaletowy;)Przysyłają tych druczków całymi
kartonami.Idź z fakturą i poproś o wydanie gwarancji bo nie było w pudełku
nie powinni robić żadnego problemu.




Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

2010-07-18 23:21:14 - jurajski Jaskiniowiec

laptopyDnia 24-06-2010 o 23:20:19 Marcin napisał(a):

>
> Użytkownik jurajski Jaskiniowiec napisał w wiadomości
>
>> Nie byloby problemu, gdybym mial gwarancje - zawoze do Makro i po
>> klopocie, ale mam jedynie fakture zakupu i zgubilem papierowa gwarancje.
>> Co w zwiazku z tym? Nie ukrywam, ze z checia chcialbym pokombinowac
>> wymiane lub zwrot kasy, ale nie wiem, czy nie jest za pozno...
>
> Gwarancja hp jest jak papier toaletowy;)Przysyłają tych druczków całymi
> kartonami.Idź z fakturą i poproś o wydanie gwarancji bo nie było w
> pudełku nie powinni robić żadnego problemu.

Sprawa wyjasniona :)

Wiecej do poczytania na forum
forum.laptopy.info.pl/f18/serwis-hp-w-wolominie-przeczytaj-koniecznie-28798/index8.html#post362122

Nomen omen, polecam lekture pozostalych postow, bo niektore czyta sie jak
powiesc sensacyjna ;)



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS